احسان حاج صفی می‌گوید تیم ملی ایران با جام قهرمانی برمی‌گردد

ماهیگیری ‌در ‌سکوت

احسان حاج صفی بدون شک یکی از جوانان آینده‌دار فوتبال ایران است که در حال حاضر به همراه تیم ملی برای حضور در جام ملت‌های آسیا در قطر به سر می‌برد؛ بازیکنی که با توجه به سن کمی که دارد، افتخارات زیادی به دست آورده و در رده ملی هم بازیکن تاثیرگذاری محسوب می‌شود. او توسط لوکا بوناچیچ سرمربی سابق سپاهان کشف شد و سابقه حضور در تیم‌های ملی پایه ایران و تیم ملی امید در رقابت‌های المپیک آسیایی گوانگجو را هم دارد. هرچند این روزها اکثر کارشناسان فوتبال ایران امید چندانی به موفقیت تیم ملی در جام ملت‌های آسیا ندارند، اما حاج صفی مدافع چپ تیم ملی مدعی شده که شاگردان افشین قطبی می‌توانند طلسم 3 دهه اخیر را بشکنند و قهرمان این مسابقات شوند، هرچند که کار بسیار سختی در پیش دارند.
کد خبر: ۳۷۷۸۳۳

تیم ملی برای حضور در جام ملت‌های آسیا در قطر به سر می‌برد. فکر می‌کنی برای شروع مسابقات آمادگی لازم را دارید؟

ما شرایط خوبی داریم و برای تطبیق بازیکنان با شرایط محیطی در این کشور اردو زده‌ایم تا آخرین تمرینات و مسابقات تدارکاتی‌مان را در قطر انجام دهیم و با آمادگی و هماهنگی کامل وارد این تورنمنت شویم. در حال حاضر مشکل خاصی نداریم و تمام بازیکنان، اعضای کادر فنی و مسوولان فدراسیون در تلاش هستند تا تیم ملی با بهترین شرایط وارد مسابقات شود.

فکر می‌کنی تدارک تیم ملی برای حضور در جام‌ ملت‌های آسیا مناسب بود؟

ما در ماه‌های گذشته با هدایت افشین قطبی اردوهای خوب و بازی‌های تدارکاتی زیادی انجام دادیم و با تیم‌های خوب جهان ازجمله برزیل بازی کردیم تا بازیکنان با شرایط بازی مقابل هر حریفی آشنا شوند.

یکی دیگر از نکاتی که خیلی مهم بود، بازی‌های دوستانه ایران در زمین حریف بود که اهمیت بالایی داشت چون ما در جام ملت‌های آسیا در قطر بازی می‌کنیم، بچه‌های تیم ملی با شرایط بازی در زمین حریف کاملا آشنا هستند و آمادگی لازم برای رویارویی با حریفان را داریم.

فکر می‌کنی تیم ملی در این مسابقات چه مقامی کسب کند؟

افشین قطبی در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود در تهران اعلام کرد که هدف تیم ملی در این مسابقات قهرمانی است. ما هم تمام تلاش خودمان را می‌کنیم تا تیم ملی ایران که بیش از 30 سال است قهرمان آسیا نشده، به این عنوان بزرگ و مهم دست یابد. البته کارمان خیلی سخت است اما با تلاش زیاد، می‌توانیم به این مقام برسیم.

اما اکثر کارشناسان معتقدند که تیم ملی شانس چندانی برای قهرمانی ندارد و حتی برای صعود از گروهش هم مشکل دارد؟

من به عقیده کارشناسان احترام می‌گذارم و عقیده آنها کاملا محترم است، اما احساس می‌کنم خیلی بدبینانه است که فکر کنیم ایران از گروهش صعود نکند چون تیم ملی ما همیشه از قدرت‌های فوتبال آسیا بوده و به لحاظ فنی بهترین بازیکنان قاره را داریم و تمام تیم‌های آسیایی از رویارویی با تیم ما وحشت دارند. هرچند فوتبال ما در یک سال اخیر ناکام بوده و چه در رده ملی و چه در رده باشگاهی نتوانسته مقامی به دست آورد، اما به قطر آمده‌ایم تا قهرمان شویم و به این روزهای بد فوتبال ایران پایان دهیم. فکر می‌کنم پتانسیل فوتبال ایران بالاتر از این باشد که برای صعود از گروهش مشکل داشته باشد.

در این شرایط از مردم و رسانه‌ها چه انتظاری دارید؟

مردم که همیشه لطف داشته‌اند و کنار تیم ملی بوده و از تیم کشورشان حمایت کرده‌اند و همیشه شرمنده محبت آنها هستیم. رسانه‌ها هم در این مدت هم از تیم ملی حمایت کرده‌اند و هم انتقاد داشته‌اند اما الان و در آستانه جام ملت‌های آسیا همه باید در کنار هم باشیم. مردم، مسوولان، مطبوعات و رسانه‌ها همه باید به این تیم کمک کنند و حمایت کنند تا تیم ایران موفق شود چون این افتخار متعلق به تمام مردم ایران است و در صورت قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا، شاهد رشد و پیشرفت فوتبال کشورمان خواهیم بود. به نظر من تیم ملی روزهای بسیار حساسی را در پیش دارد و همه باید کمک کنیم تا این تیم با روحیه و انگیزه‌ای بالا در مسابقات شرکت کند.

خودت برای حضور در این تورنمنت چقدر انگیزه داری؟

این افتخار بزرگی برای من است که عضو تیم ملی در مسابقات جام ملت‌های آسیا هستم و سعی می‌کنم بهترین عملکرد را برای تیم کشورم در این رقابت‌های مهم داشته باشم.

چه هدفی را در این مسابقات دنبال می‌کنی؟

هدف اول و اصلی من قهرمانی تیم ملی است تا کشورم افتخار بزرگی را کسب کند. از نظر فردی هم دوست دارم درخشش خوبی در این مسابقات داشته باشم چون آدم‌های بزرگی در دنیا این رقابت‌ها را می‌بینند و در صورت درخشش در این جام می‌توانم امیدوار باشم که پیشنهادات خوب خارجی داشته باشم.

پس به فکر لژیونر شدن هستی؟

هر بازیکنی دوست دارد پیشرفت کند. من هم تلاش می‌کنم تا بتوانم روزی راهی اروپا شوم و در یکی از تیم‌های خوب اروپایی بازی کنم. فکر می‌کنم با توجه به سن و سالی که دارم، بتوانم به هدفم برسم.

دوست داری در کدام کشور اروپایی بازی کنی؟

لیگ اسپانیا و انگلیس را خیلی دوست دارم و امیدوارم بتوانم در یکی از این دو کشور بازی کنم. اسپانیا لیگ پرهیجان و جذابی دارد و انگلیس هم مهد فوتبال دنیا است و لیگ بسیار شاداب و پرهیجانی دارد که هر فوتبالیستی آرزو دارد در آن بازی کند.

احسان حاج‌صفی خارج از زمین فوتبال چه شخصیتی دارد؟

شخصیت من در داخل و خارج از زمین فوتبال چندان تفاوتی ندارد. در بیرون از زمین هم خیلی آرام هستم و سرم به کار خودم است.

بهترین ویژگی اخلاقی تو چیست؟

نمی‌دانم، این سوال را باید دیگران جواب بدهند اما فکر می‌کنم آدم خوش‌قلبی هستم.

و بدترین ویژگی اخلاقی؟

زود عصبانی می‌شوم البته زود هم عصبانیت من فروکش می‌کند و آرام می‌شوم.

بزرگ‌ترین آرزویی که داری؟

دوست دارم با تیم ملی در جام‌جهانی 2014 برزیل شرک کنم. البته در حال حاضر آرزویم قهرمانی در جام ملت‌های آسیاست.

بزرگ‌ترین حسرتی که داری؟

عدم صعود تیم ملی به جام‌جهانی 2010 آفریقای جنوبی بود که ما در آخرین بازی و دقایق پایانی از حضور در آن مسابقات باز ماندیم. اگر به جام‌جهانی 2010 می‌رفتیم، فوتبال ما پیشرفت چشمگیری داشت اما متاسفانه این فرصت طلایی را از دست دادیم.

بهترین دوستی که داری؟

بهترین دوست من کتاب است و هر فرصتی داشته باشم،‌مطالعه می‌کنم.

سعی می‌کنم بیشتر کتاب بخوانم تا معلومات و اطلاعاتم بالا برود. البته ما بیشتر در اردو و مسابقه هستیم اما از هر فرصتی برای خواندن کتاب استفاده می‌کنم.

اگر چند ساعت وقت آزاد داشته باشی،‌چه کار می‌کنی؟

دوست دارم آن چند ساعت را به ماهیگیری بروم و در سکوت بگذرانم.

فوتبال با مغز!

احسان حاج صفی حالا یکی از جوانان آینده دار تیم ملی فوتبال ایران است. اما راه رسیدن او به جایگاه تیم ملی از هیچ‌کدام از تیم‌های آبی و قرمز پوش پایتخت نگذشته است. او تجربه بازی در هیچ‌کدام از این تیم‌ها را نداشته و همین دلیل خوبی است تا بگوییم او به‌واسطه توانایی‌هایش در مستطیل سبز توانست به تیم ملی ایران اضافه شود. امتیازی که تا سال‌های سال تنها و تنها با عضویت در تیم‌های استقلال و پرسپولیس قابل دستیابی بود.

اتفاقا حاج صفی در دوران بازی اش همیشه موی دماغ این تیم‌ها بوده است. او همیشه به تیم‌های پرسپولیس و استقلال خوب گل زده است و همواره نه در ساحت یک ستاره که در خدمت تیمش بوده است.

اگر جوانی و استعداد یک بازیکن برای حضور در تیم ملی فوتبال ایران کافی باشد، می‌توان مطمئن بود که حاج صفی شرایط لازم را دارد.

او با توانایی‌ای که برای حفظ توپ در زمین دارد، توانسته جثه کوچک و قدرت بدنی کم خود را جبران کند. تکنیک حاج صفی و قدرت پاسکاری او، مثال زدنی است.

به قول معروف او فوتبال را با پایش بازی نمی‌کند، بلکه با مغزش بازی می‌کند!

برخی از دو آتشه‌های سپاهان لقب فابرگاس ایران را برای او انتخاب کرده‌اند. لقبی که پُر بیراه نیست!

مهدی نوری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها