آخر‌هفته‌کجا‌‌‌ بریم؟

شهداد، قصر نیمه کاره پریان

کد خبر: ۳۷۷۶۷۷

البته کسی منکر این نیست که مناطق شمالی ایران جزو مناطق جذاب گردشگری هستند و به همین دلیل ما هر چندوقت یکبار جزئی از آن را به شما معرفی می‌کنیم مثل هفته پیش که برای‌تان از مجموعه روستاهای لاویج حرف زدیم، اما گردشگری فقط این نیست، همان وقت‌هایی که شما کنار ساحل خزر نشسته‌اید یا در جنگل‌هایش پرسه می‌زنید، همان وقت‌ها که در جاده‌های پیچ‌درپیچ به سمت شهرهای شمالی می‌رانید، آنها که گردشگران حرفه‌ای هستند مشغول ماجراجویی در مناطقی هستند که شما حتی فکرش را هم نمی‌کنید، مناطقی مثل کویر شهداد، سرزمین کلوت‌های عجیب و قصر‌های نیمه‌کاره پریان. دقیقا به همین دلیل هم ما کویر شهداد را برای معرفی به شما انتخاب کرده‌ایم. منطقه کویری شهداد در فاصله تقریبا یکصد کیلومتری شرق کرمان در حاشیه غربی دشت لوت قرار گرفته است.

زیباترین جزء کویر شهداد از نظر بسیاری از گردشگرانی که به آن سفر می‌کنند کلوت‌های غول‌پیکر آن است. اگر چه گروهی تصور می‌کنند این کلوت‌ها که به ویرانه‌های شهری خالی یا قصرهای جن و پری می‌مانند ساخت موجودات زنده هستند اما در واقعیت کلوت‌ها فقط حاصل فرسایش بادی هستند یعنی گذر دیوانه‌وار باد میان رسوبات سخت شده و کندن اجزای آنها و بارش باران‌هایی سیل‌آسا در گذشته است که باعث بوجود آمدن کلوت‌ها شده است. علاوه بر کلوت‌ها،‌ رود دائمی شور این منطقه و بلورهای درشت نمک در نزدیکی آن نیز از اجزای جالب این کویر است. اما اگر نظر ما را بخواهید آسمان صاف و پرستاره شهداد حتی از کلوت‌هایش هم دلرباتر است.

هرچند در نزدیکی این منطقه کمپ گردشگری با کپرهایی زیبا و مسقف با برگ نخل وجود دارد که اجاره اقامت در آنها نیز بسیار ارزان است اما تنها رفتن ناواردها به کویر برای گردشگری یعنی خطر کردن و به همین دلیل بهتر است برای بازدید از این کویر به تورهای گردشگری بپیوندید.

علی یوشی‌زاده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها