به دنبال تشدید حملات اسرائیل، گروه‌های مقاومت در غزه نشست امنیتی برگزار کردند

تظاهرات ضد‌صهیونیستی همزمان با سالروز جنگ غزه

همزمان با دومین سالگرد تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه (6 دی) مردم شهرهای مهم اروپا از جمله لندن، پاریس، رم و بروکسل با برگزاری تظاهرات گسترده، جنایات این رژیم را محکوم کردند. به گزارش فارس و به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، مردم انگلیس که در میان آن روسا و نمایندگان سازمان‌های همبستگی، اتحادیه‌های کارگری و احزاب سیاسی نیز دیده می‌شد، در تظاهراتی گسترده در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در لندن با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین جنایت‌های این رژیم را محکوم کردند.
کد خبر: ۳۷۶۳۰۰

همچنین تظاهرات مشابهی درسایر شهرهای بزرگ انگلیس در اعتراض به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم محاصره شده نوار غزه انجام شد. این تظاهرات توسط تعدادی از سازمان‌ها و احزاب از جمله طرح همبستگی با ملت فلسطین، مرکز بازگشت فلسطینیان، حزب سبز و سازمان یهودی عدالت برای فلسطینیان و بسیاری از سازمان‌ها، اتحادیه‌ها و سندیکاها سازماندهی شده بود. ساره کولبورن یکی از مسوولان طرح همبستگی با ملت فلسطین در این باره گفت: این تظاهرات پیام آشکاری به اسرائیل است مبنی بر این‌که وحشیگری رژیم اشغالگر در حمله به غزه و عملیات موسوم به سرب گداخته فراموش نشده و هرگز فراموش نخواهد شد. همچنین به گزارش خبرگزاری فرانسه، حدود 200 نفر درپاریس به مناسبت دومین سالگرد تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اقدام به برگزاری تظاهرات در حمایت از مردم فلسطین کردند و به منظور شکستن محاصره غزه تصمیم گرفتند، یک کشتی فرانسوی را در ماه می سال 2011 به غزه اعزام کنند. طی تهاجم 22 روزه رژیم صهیونیستی به نوار غزه یکهزار و 400 فلسطینی که اغلب آنها را غیرنظامیان تشکیل می‌دادند، شهید شدند. همچنین صدها نفر از مردم ایتالیا و بلژیک در دومین سالگرد جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه با برگزاری تظاهراتی، تجاوزات این رژیم علیه فلسطینی‌ها را محکوم کردند.

از سوی دیگر جمعی 500 نفره از اعضای گروه موسوم به «اقدام به محکومیت اسرائیل به خاطر فلسطین» به مناسبت سالروز حمله رژیم صهیونیستی به غزه در 27 دسامبر 2008 در استانبول ترکیه گرد آمده و علیه رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند. دریک اقدام دیگر یک موسسه تحقیقاتی در نوار غزه از آغاز به کار یک دایره‌المعارف اینترنتی در خصوص جنگ غزه تحت عنوان دایره‌المعارف کوره انسان‌سوزی یا دایره المعارف هولوکاست غزه با این آدرس www.creativity.ps‌‌/‌‌holocaust خبر داد.

گزارش تکان‌دهنده

همزمان با برگزاری مراسم سالگرد جنگ غزه، یک موسسه حقوقی در فلسطین اشغالی، در گزارشی تکان‌دهنده از شرایط دلخراش و غیرانسانی حاکم بر زندان‌های فلسطین اشغالی پرده برداشت. «موسسه وکلای مدافع اسرائیل» (ایزرائیل بار اسوسییشن) با نام اختصاری «آی.بی.ای» در گزارش خود وضعیت رقت بار و غیرانسانی بند «ایزولاسیون» (انزوا) در برخی زندان‌های رژیم صهیونیستی را شبیه «سیاه‌چال» توصیف کرد. به گفته این موسسه در ایزولاسیون سلول‌ها تنگاتنگ هم قرار دارد، بوی فساد، پوسیدگی، گنداب، قارچ و کپک در آن به مشام می‌رسد و محل زیست انواع حشرات موذی است. بسیاری از زندانیان در این بندها عنوان کرده‌اند که دچار پارانویا (جنون و هذیان‌گویی)، گرایش به حملات پرخاشگرانه جنون‌آمیز و مشکلات بینایی شده‌اند. این سلول‌ها در بیشتر ساعات روز فاقد نور کافی است. طبق این گزارش، اغلب سلول‌های این بند فاقد پنجره است و روشنایی آن با یک لامپ فلورسنت کم نور تامین می‌شود. غذا در این سلول‌ها با سینی و از طریق باز کردن یک قفل وارد سلول می‌شود. در یک گزارش دیگر که روزنامه هاآرتص آن را چاپ کرده، گفته شده است بالغ بر 90 درصد زندانیان فلسطینی از ملاقات و مشورت با وکیل منع می‌شوند. همچنین گفته شده است شین بت (سازمان اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی) از روش‌های بازجویی استفاده می‌کند که برخلاف قوانین بین‌الملل است. حدود 11 هزار فلسطینی در زندان‌های مختلف رژیم صهیونیستی گرفتار هستند.

نشست امنیتی غزه

در پی تهدیدهای اخیر مقامات صهیونیستی مبنی بر احتمال وقوع یک جنگ جدید برعلیه غزه، رهبران فلسطینی در این شهر نشستی امنیتی برگزار کردند. ایمن طه از رهبران جنبش حماس در گفت‌وگو با مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین تاکید کرد که حماس از گروه‌های فلسطینی درخواست کرده است با شرکت در این نشست حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه را بررسی کرده و در آخر به هر نتیجه‌ای برسند حماس نیز از آن حمایت خواهد کرد. همه این تحولات درحالی جریان دارد که یک بار دیگر رژیم صهیونیستی طرحی مبنی بر توافق مرحله‌ای را به دولت خودگردان پیشنهاد کرد تا به استثنای 2 مساله بیت‌المقدس و آوارگان روی مسائل دیگر به صورت مرحله‌ای توافق شود، اما دولت خودگردان آن را به کلی رد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها