رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام تسلیتی به مناسبت شهادت مظلومانه جمعی از عاشقان حسینی در فاجعه خونین کربلا و کاظمین تاکید کردند: این فاجعه و جنایت هولناک از هر دسته تروریست جنایتکاری صادر شده باشد ، اشغالگران عراق در مسوولیت سنگین آن سهیم اند.
کد خبر: ۳۷۴۸۰

متن پیام حضرت آیت الله خامنه ای به این شرح است :

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
فاجعه خونین کربلا و کاظمین و مشابه آن در کویته پاکستان ، عاشورای حسینی را به مشهد عاشقان اهل بیت (ع) بدل ساخت و دست جنایتکاری را که برانگیخته کینه و بغض از یک سو و جهل و تعصب از سویی دیگر است ، آشکار کرد. مظلومانی که در این حوادث امروز به خاک و خون غلتیدند گناهشان این بود که با دلی سرشار از محبت حضرت سیدالشهدا (ع) در بزرگداشت شهیدی شرکت کردند که حیات و بقای اسلام ، رهین قیام او و دین محمدی (ص) مدیون خون مطهر اوست ؛شهیدی که دنیای اسلام در طول قرنهای متمادی از درس فراموش نشدنی او الهام گرفته و مظلومیت و شهادت او و یارانش در مهمترین مقاطع تاریخ ، پرچم آزادگی را برافراشته است . مظلومانی که در روز عاشورای حسینی در کربلا ، کاظمین و کویته به خون غلتیدند فداییان راه اسلام و شهیدان عشق خاندان پیامبر عظیم الشان صلی الله علیه و آله اند. فاجعه شهادت عزاداران عاشورا و هتک حرمت حرم مطهر کاظمین علیهماالسلام از هر دسته تروریست جنایتکاری صادر شده باشد، اشغالگران عراق در مسوولیت سنگین آن سهیم اند. سیاست هایی که ایجاد فتنه های مذهبی میان فرق اسلامی ، شیوه شناخته شده آنهاست ، نمی توانند خود را از ننگ این جنایت هولناک مبرا سازند. امروز عراق مظلوم در زیر چکمه های نظامیان اشغالگر از تشکیل دولتی دلسوز و کارآمد محروم شده است . اشغالگران اگر بتوانند ثابت کنند که در طراحی این توطئه دخالت نداشته اند، هرگز نمی توانند مسوولیت ناشی از سهل انگاری خود را در حفظ امنیت عمومی این کشور انکار کنند. توصیه موکد اینجانب به ملت مومن و غیور عراق آن است که اسیر ترفند دشمنان نشوند و خود را در دام اختلافات فرقه ای گرفتار نسازند و همه با وحدت کلمه در زیر لوای مرجعیت دینی ، احقاق حقوق طبیعی و انسانی خود را مطالبه کنند. نخبگان سیاسی و فرهنگی عراق ، اخراج اشغالگران و تشکیل حکومت ملی بر اساس اسلام عزیز را با جدیت ، وجهه همت خود سازند. اینجانب حادثه خونبار عاشورای حسینی در شهرهای مقدس کربلا و کاظمین و نیز در شهر کویته پاکستان را به حضرت بقیه الله ارواحنا فداه و به 3ملت ایران ، عراق و پاکستان تسلیت می گویم و صبر و اجر بازماندگان شهدای این حوادث امروز و شفای عاجل مجروحان را از خداوند متعال مسالت می نمایم.

سید علی خامنه ای
 



تروریسم و خشونت را تحت
هر نامی و در هر کجا محکوم می کنیم

رئیس جمهوری در پیامی به مناسبت انفجارهای کربلا و کاظمین که همزمان با عزاداری سالار شهیدان به وقوع پیوست ، در پیامی اعلام کرد: همان گونه که بارها گفته ام ، تروریسم و خشونت را تحت هر نامی و در هر کجا که باشد محکوم می کنیم . به گزارش ایرنا ، سیدمحمد خاتمی در این پیام تسلیت افزود: امروز دشمنان ملت عراق که دشمنان همزیستی و برادری مسلمانان و استقرار آزادی و صلح در جهانند، در این کشور فاجعه ای بزرگ آفریدند و جمعی از زنان و مردان مظلوم را که بر سرور آزادگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) سوگواری می کردند، به خاک و خون کشیدند ، باید در پشت این جنایت دست اهریمنانی را دید که ثبات ، امنیت و حاکمیت ملی در عراق را برنمی تابند.

افراطیون در انفجارهای عراق دست داشته اند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : با هر تحلیلی که اقدامات روز عاشورا در عراق بررسی شود ، در نهایت مقصران اصلی اشغالگران و جبهه کفر خواهند بود. هاشمی رفسنجانی که به مناسبت آغاز هفته احسان و نیکوکاری در دیدار مسوولان کمیته امداد امام خمینی (ره) سخن می گفت ، اظهار کرد: حوادث امروز سازماندهی شده در کربلا و کاظمین عمق بغض و کینه نسبت به شیعیان را کاملا مشخص ساخت و انتخاب چنین روزی برای این اقدامات ، ترس از تاثیر عاشورا را در مبارزه با ظلم نشان می دهد. وی با اشاره به احتمال دست داشتن افراطیون در این اقدامات تروریستی ، آنها را محصول استکبار جهانی و بویژه امریکا دانست .

تسلیت رئیس قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه نیز در اطلاعیه ای با محکوم کردن انفجارهای کربلا و کاظمین ، این عمل ناجوانمردانه و شهادت جمعی از شیعیان سوگوار را تسلیت گفت . آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی در این اطلاعیه با ابراز تاسف از این واقعه دردناک ، این حوادث امروز را که همزمان با عاشورای حسینی در کربلای معلی و شهر مقدس کاظمین رخ داده است ، به حضرت ولی عصر (عج) ، رهبر معظم انقلاب و ملتهای شریف ایران و عراق تسلیت گفت .

هیات دولت ، انفجار
شهرهای کربلا کاظمین و کویته پاکستان را محکوم کرد

هیات دولت صبح روز گذشته به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی تشکیل جلسه داد. به گزارش ایسنا ، در ابتدای آن جلسه هیات دولت ضمن محکوم کردن حادثه انفجار در شهرهای کربلا، کاظمین و کویته پاکستان به همه بازماندگان این حادثه تلخ تسلیت گفت . در جلسه روز گذشته همچنین مبلغ یک میلیارد ریال اعتبار به منظور جبران کسری اعتبارات هزینه ای دانشگاه صنعتی امیر کبیر (واحد تفرش) اختصاص یافت . اختصاص یک میلیارد و 500میلیون ریال به دانشکده کشاورزی از دیگر مصوبات این جلسه بوده است .

خرازی : سفارت ایران در بغداد
آسیب دیدگان در کربلا و کاظمین را شناسایی می کند

وزیر امور خارجه ایران ، با ابراز انزجار از حملات ددمنشانه به سوگواران حسینی در عراق اعلام کرد: سفارت ایران در بغداد با استفاده از همه امکانات خود نسبت به شناسایی آسیب دیدگان این حوادث امروز دلخراش اقدام می کند. به گزارش اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه کمال خرازی همچنین اظهار کرد که سفارت ایران در عراق مامور شده است با فعال کردن گروه پزشکی به مداوای آسیب دیدگان این حوادث امروز بپردازد. وی یادآور شد: چنانچه امکان مداوا و درمان برخی مجروحان در محل نباشد، صرف نظر از ملیت آنها ، نسبت به انتقال آنها به مراکز درمانی در داخل کشور اقدام می شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها