ایام سوگواری از تـلـویـزیـون ببینید،

مسافر ری، حبیب، نجوا، ژرفا ...

فیلم های سینمایی و تلویزیونی « سایه بر خورشید» ، « روشنی صبحدم» ، « ریسمان سبز» ، « مقصد» ، « فرمانده» ، « بیداری» ، «سفیر» ، « زائر حسین » ، « نجوا» ،« مسافر ری » ، « صنم » ، « دیگر تنها نیستم » ، « درمانگاه صحرایی» ، « ژرفا» ، « سالوادور» ، « توکل» ، « تفاخر» ، « مومو» ، « ستاره خضراء » و « حبیب» درایام سوگواری شهادت سرور و سالارشهیدان حضرت امام حسین (ع) چهارشنبه ، پنجشنبه و جمعـه 24 ، 25 و 26 آذر از شبکه‌های یک ، دو، سـه ، چهار، تهــران ، قرآن و سیمای استان ها پـخش می‌شـود .
کد خبر: ۳۷۲۷۹۵

شـبـکـه یــک

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی سیما، فیلم تلویزیونی « سایه بر خورشید» به کارگردانی محمد تقی انصاری و تهیه کنندگی حسین مرشد شیرازی چهارشنبه 24 آذرماه ساعت30/15ازشبکه­ یک سیما روی آنتن می رود.

داستان به دوران پرالتهاب بیعت‌شکنان کوفیان مربوط می‌شود. سه زن در لباس مردانه که یکی ازآنان همسرحنظله ازیاران امام‌حسین(ع) می‌باشد ، شبانه او را که در خطر اعدام بدست مأموران عبیداله‌بن‌زیاد بوده نجات می‌دهند. حنظله به خانه عبدالرحمان پناه می‌برد و همسر حنظله درخانه یکی ازکوفیان به نام هاضم مخفی می‌شود. عبیداله دستور می‌دهد که حنظله و افرادی که او را رهایی داده‌اند دستگیر کنند. پسرهاضم که ازمأموران عبیداله است خبر پنهان شدن همسرحنظله را گزارش می‌دهد و او بدست مأموران کشته می‌شود.
کاظم افرندنیا، حسین توشه و جعفردهقان به­عنوان بازیگران­ اصلی درفیلم تلویزیونی « سایه برخورشید » از تولیدات سال جاری شبکه الکوثربازی کرده­انـد.

فیلم تلویزیونی « روشنی صبحدم » به کارگردانی کاظم بلوچی و تهیه کنندگی فتح اله حداد پنجشنبه 25 آذرماه ساعت 30/15 ازشبکـه یک سیماپخش می­شـود.

درخلاصه داستان فیلم آمده : فردی تا شب قبل ازواقعه عاشورا طرفدار یزید و ازجاسوسان عمربن سعد بود.او وقتی ازحقانیت امام حسین و یارانش آگاه می شود همچون حرازسپاه اشقیا به سپاه اولیا می پیوندد. رویارویی او درشب قبل از واقعه عاشورا ، وی را به آزادگی و طرفداری ازحق می رساند تا جایی که برای شهادت درسپاه امام حسین (ع) آماده می شود . بیداری و آگاهی او ضربه ای بر روحیه عمربن سعد نیز وارد می کند.
فیلم تلویزیونی « روشنی صبحدم » ازتولیدات سال جاری گروه فیلم های تلویزیونی شبکه یک سیما می باشد .

فیلم تلویزیونی «ریسمان سبز»جمعه 26 آذرماه ساعت 30/15ازشبکه یک سیما پخش‌ می شود.

درخلاصه داستان فیلم آمده : ماریا دختری مسیحی درحال نوشتن پایان نامه اش برای دانشگاه است که موضوع آن حماسه ، دلیری و مقام شهید است. درحالی که او با کمک همکلاسی‌اش  " فاطمه " تحقیقات خود را کامل ترمی‌کند. بطورمرتب در رویاهای شبانه خود تصویری از یک زن با چادر و کودکی را که درآغوش دارمی­بیند. وی درصدد برمی آید تا تعبیرخوابش را پیگیری کند. با پیدا کردن وصیت نامه جاسازی شده درجلد یکی ازکتاب های مرجع ،تعبیر خواب ،سرنوشت او تغییرمی یابد .
ساره بیات ، امیرحسین رستمی ، امیرحسین صدیق وآتش تقی پوردرفیلم تلویزیونی « ریسمان سبز» به کارگردانی علیرضا امینی و تهیه کنندگی حسن توکل نیا محصول مرکزسیما فیلم بازی کرده اند .

شـبـکـه دو

فیلم تلویزیونی « مقصد» چهارشنبه 24 آذرماه ساعت 45/17 از شبکه دو سیما پخش می شود.

این فیلم با روایتی ازبایدها و نبایدهای زندگی، به قصه « نذری» می پردازد که به امتحانی بزرگ بدل می شود .
رامین راستاد، سحرقریشی، دکترمحمود عزیزی، گلاره عباسی و بهرام فرزام درفیلم تلویزیونی « مقصد» به کارگردانی اصغر نعیمی و تهیه کنندگی محسن شایانفربه ایفای نقش پرداختند.

فیلم تلویزیونی « فرمانده» به کارگردانی علی عطشانی و تهیه کنندگی سید محسن طباطبایی پور پنجشنبه 25 آذرماه ساعت 45/17 ازشبکه دو سیما پخش می شود.

فیلم تلویزیونی « فرمانده» داستان یکی ازفرماندهان دوران هشت سال دفاع مقدس می باشد که درشرایط  فعلی روحیه و منش گذشته­اش را حفظ کرده و دربرابرناملایمات زندگی همچنان مقاومت می کند و رویارویی او با یکی ازهمرزمانش درایام ماه محرم ، آغازگرماجراهایی جدید درمسیرزندگی اوست.
بیژن امکانیان، محمدرضا داوود نژاد ، نسرین نکیسا ، آزاده شمس ، مسعود سلیمانی فرد و مهدی فقیه درفیلم تلویزیونی « فرمانده» بازی کرده اند .

فیلم سینمایی « بیداری» با بازی بدرالحایکی و ابرال التیتون جمعه 26 آذرماه ساعت 45/17 ازشبکه دو سیما روی آنتن می رود.

فیلم سینمایی « بیداری» با بیان داستانی ازیک جوان عرب سعی دارد به حقانیت اسلام و قیام امام حسین(ع) بپردازد. این فیلم داستان پسرجوانی به نام ابراهیم است که اصالت عربی دارد اما درکشور آمریکا متولد شده و همین امرمسبب ماجراهایی درزندگی اوست، به گونه ای که مسیر زندگیش را تغییر می دهد .
فیلم سینمایی « بیداری» ساخته محمد سودیف پور، محصول کشوربحرین می باشد.

شـبـکـه سـه

فیلم سینمایی « سفیر» به کارگردانی فریبرز صالح چهارشنبه 24 آذرماه ساعت 30/20 از شبکـه ســه سیما پخش می شـود .

درخلاصه داستان فیلم با بازی فرامرز قریبیان ، عزت اله مقبلی ،جلال پیشوائیان ، کاظم افرند نیا ، محمدتقی کهنمویی می­بینیم : قیس ابن مسهر ، نماینده امام با نامه ای برای سلیمان خزاعی به طرف کوفه می رود. در راه به دست راهداران ابن زیاد ، والی کوفه ، دستگیر و به زندان می افتد. قیس پیش از دستگیری نامه را از بین می برد و در زندان ، زندانیان را برضد زندانبانها می شوراند.

فیلم تلویزیونی « زائر حسین» به کارگردانی ، نویسندگی و تهیه کنندگی محمد حسین حقیقی پنجشنبه 25 آذرساعت 30/20 ازشبکه سه سیما پخش خواهد شد .

داستان درمورد مردی به نام فرهاد است که در زمان جنگ عکاس بوده است. او اکنون به فعالیت‌های اقتصادی روی آورده و با انجام زد و بندهایی، ثروت زیادی به دست آورده است. او در جریان یکی از واپسین پروژه‌های اقتصادی با پول‌های خود و سرمایه مردم، مقداری زمین درکربلا می‌خرد؛ اما طرف عراقی فرهاد، او را فریب می‌دهد وهمین موضوع سبب می‌شود که فرهاد به طور قاچاقی وارد خاک عراق و کربلا شود.
علی دهکردی، محمدرضا داود نژاد،زهراسعیدی، محمدرضا افشار،آزاده شمس، یگانه بلوچی، محسن نوری، سیدجواد روشن، رسول محمدی، حمید عجمی و فاطمه رجبان درفیلم تلویزیونی « زائرحسین» محصول مرکزسیما فیلم بازی کرده اند.
ازدیگرعوامل این فیلم می توان به : مدیربرنامه ریزی: هوشنگ قنواتی زاده ، مدیرتولید: محمود خسروی ، تصویربردار: حافظ احمدی ، صدابردار : جعفرعلیان ، طراح صحنه: هادی قمیشی ، منشی صحنه : زهرا محبی، طراح گریم : عاطفه رضوی ، تدوین : سینا گنجوی و محمد حسین حقیقی و موسیقی : وارطان ساهاکیان اشاره کرد .

فیلم سینمایی « نجوا» به کارگردانی حامد کلاهداری جمعه 26 آذرساعت 30/10 ازشبکه سه سیما پخش می شود.

درخلاصه داستان این فیلم با بازی کاوه سماک باشی، حسین خانی بیک و لیلا بوشهری می بینیم : ازخانه­ای صوت قرآن به گوش می­رسد ولی هرکس می­خواهد خانه بفروشد دچار دو دلی می­شود ومعامله را فسخ می‌کند پس از پرس و جو فراوان مشخص می­شود خانه را قاری قرآن وقف کرده و خود او به دست وکیلش که قصد تصاحب منزل را دارد کشته شده است و خانه براساس وقف نامه به آموزشگاه قرآن تبدیل می شود.

فیلم سینمایی « مسافر ری » به کارگردانی و نویسندگی  داود میرباقری جمعه 26 آذرساعت 45/14 ازشبکه سه سیما پخش می­شود .

درقرن سوم هجری، مقارن با خلافت عباسی (دهمین خلیفه) و امامت دهمین پیشوای شیعه امام هادی (ع) است.عبدالعظیم حسنی یکی ازشاگردانشان ومریدان امام هادی (ع) مغضوب دستگاه خلیفه است. پس ازتخریب بارگاه امام حسین (ع) درکربلا به دستور عمال خلیفه، عبدالعظیم به توصیه امام هادی (ع)، به مهاجرتی طولانی به سمت ایران و شهرری می زند. این هجرت از نظر سیاسی بسیارپراهمیت است وعبدالعظیم طی این مسافرت حامل پیام امام هادی (ع) به علویان ایرانی است.
داریوش ارجمند ، جمشید هاشم پور،محمد رضا شریفی نیا ، ویشکا آسایش و پروانه معصومی درفیلم سینمایی « مسافر ری » بازی کرده اند .

فیلم سینمایی « صنم» جمعه 26 آذرساعت 23 ازشبکه سه سیما پخش می شود.

درخلاصه داستان این فیلم آمــده : عیسی ، نوجوانی که شاهد مرگ پدرش بوده، با مادرجوانش (صنم) پس از تدفین پدر، روستا را ترک می کند تا با زهرا،عمه عیسی زندگی کند. صنم درپی دادخواهی است و عیسی که گمان می کند کسی او را درک نمی کند،به جستجوی واقعیت زندگی پدرش است.
رویا نونهالی ،فرح نعمتی ،اسماعیل امینی ،مریم خوانساری ،گل محمد گل محمدی درفیلم سینمایی « صنم » به کارگردانی رفیع پیتز و تهیه کنندگی محمد مهدی دادگو بازی کرده اند .

شـبـکـه چـهـار

فیلم تلویزیونی « دیگر تنها نیستم » به کارگردانی و نویسندگی  محمد علی طالبی و تهیه کنندگی محمد خزایی چهارشنبه 24 آذرماه ساعت 30/21 ازشبکه چهارسیما پخش می شود .

درخلاصه داستان این فیلم با بازی اکبرزنجان پورو معصومه حسینی ، ازتولیدات گروه فیلم و نمایش شبکه چهار سیما آمده : مرادی پیرمرد هفتاد ساله پس ازسالها کار دریک رستوران به علت پیری و لرزش دست‌هایش،بیکارمی‌شود. تک و تنها به خانه برمی‌گردد و با تلفن دامادش متوجه می شود که دخترش درشهرستان دربیمارستانی بستری است. اومجبورمی شود که تمام اندوخته اش را برای عمل دخترهزینه کند، سپس به هر دری می­زند که کار جدید پیدا کند اما موفق نمی شود. سرانجام با ماشین کهنه و قدیمی اش به مسافرکشی درشهر می پردازد.

فیلم سینمایی « درمانگاه صحرایی » به کارگردانی دانیس تانوویچ و با بازی کالین فارل و جیمی سوس پنجشنبه 25 آذرساعت 40/15 ازشبکه چهارسیما پخش می شود.

درخلاصه داستان فیلم می بینیم : مارک و دیوید دو عکاس جنگ، برای عکاسی به منطقه ای کوهستانی در کردستان عراق و ترکیه می روند، آنها که با شور و اشتیاق زیادی وارد منطقه شده اند. پس از مدتی با مشاهده صحنه های دلخراش جنگ دچارخستگی و یاس می شوند تا آنجایی که دیوید قصد بازگشت دارد. همسر او باردار است و درآستانه بدنیا آوردن فرزندشان می باشد .
فیلم سینمایی « درمانگاه صحرایی » محصول کشورهای ایرلند، اسپانیا ، بلژیک و فرانسه درسال 2009 ساخته شده است .

فیلم تلویزیونی« ژرفا» به کارگردانی و نویسندگی حجت قاسم زاده اصل و تهیه کنندگی محمدرضا تخت­کشیان پنجشنبه 25 آذرماه ساعت 30/21 ازشبکه چهارسیما پخش خواهد شد.

" ژرفا"  داستانی بسیارساده دارد. امیرجوانی است متاهل. همسرش آموزگاراست و خود راننده تاکسی است. زندگی ساده ای را می گذرانند. امیرصبح ها، راننده سرویس بچه ها به مدرسه است و بالطبع ، باقی اوقات روز را هم درشهربه شغل خویش مشغول است. ماجراهای ژرفا در اصل ماجرای مسافرانی است که سوارماشین امیر می شوند .
امین زندگانی ، سید مهرداد ضیایی وفرشته سرابندی درفیلم تلویزیونی « ژرفا» بازی کرده اند.

فیلم سینمایی « سالوادور» جمعه 26 آذرماه ساعت 30/20 در قالب برنامه "سینما 4" ازشبکه چهارسیما پخش می­شود.

دراین فیلم خواهید دید: جوانی به نام سالوادور دراسپانیای زمان ژنرال فرانکو وارد گروه­های سیاسی ضد فرانکو می شود و با همکاری دوستانش گروهی شبه نظامی تشکیل می دهد و به سرقت ازبانک­ها برای تامین پول لازم جهت چاپ کتاب و شبنامه و پیشبرد مبارزه می‌پردازد. پس ازمدتی ازسوی پلیس تحت تعقیب قرارمی گیرد و توسط یکی ازدوستان خود لو می رود و درهنگام دستگیرشدن یک پلیس را می کشد و خود نیز زخمی می شود.
دانیل بروهل ، تریستن آنوا و لئوناردو اسبارالگیا درفیلم سینمایی « سالوادور» به کارگردانی مانوئل حاکرا محصول سال  2006 اسپانیا به ایفای نقش پرداختند .

شـبـکـه تـهــران

فیلم تلویزیونی « توکل» به کارگردانی سیامک خواجه وند و تهیه کنندگی داریوش بابائیان ساعت 30/13 روزچهارشنبه 24 آذرماه ازشبکه تهران پخش خواهد شد.

فیلم تلویزیونی« توکل» داستان فردی است که هرساله درروزتاسوعا نذردارد. اوبا پس اندازی که برای این امردرنظر گرفته، به دلیل مشکلاتی که درطول داستان بوجود می­آید ،گره از کار 7 نفربازمی کند و درآخرنیز نذرخود را ادا می کند.
فیلم تلویزیونی « توکل» با بازی مریم سلطانی، سید رضا حسینی، مهدی امینی خواه ، بهروز خوش فطرت، فرح ارژنگ ، شهرام آریا و مهدی دانایی ازتولیدات سال جاری شبکه تهران در ژانر درام و معناگرمی باشد.

فیلم تلویزیونی « تفاخر» پنجشنبه 25 آذرماه ساعت 30/13 ازشبکه تهـران پخـش می‌شــود.

داستان فیلم درمورد آدم خیری است که به خاطربزرگ نمایی، کارخیرمی کند که در طول داستان پی به اشتباهات خود می برد و به نتیجه می رسد که باید برای خدا کارکند نه برای دیگران.
فیلم تلویزیونی « تفاخر» با بازی مریم سلطانی ،محمد عمرانی ، سید رضا حسینی، مهدی امینی خواه ، بهروزخوش فطرت، فرح ارژنگ ،شهرام آریا و مهدی دانایی و به کارگردانی سیامک خواجه وند و تهیه کنندگی داریوش بابائیان در ژانر درام و معناگرساخته شده است.

فیلم سینمایی « مومو» به کارگردانی آتالای تاسدیکن جمعه 26 آذرماه ساعت 30/13 ازشبکه تهـران روی آنتن می رود .

داستان فیلم با بازی الیف بلبل، محمد بلبل، متی دونمزر و مصطفی اوزونیلمازدرمورد  دختربچه و پسربچه ای به نام عایشه و احمد است که با هم خواهر و برادرند و مادرشان را از دست داده و پدرشان هم دوباره ازدواج کرده است. آنها با پدربزرگشان زندگی می کنند که او نیزمردی پیر و از کار افتاده است.
فیلم سینمایی « مومو» محصول سال 2009 کشور ترکیه در ژانر درام تولید شده است .

شـبـکـه قــرآن

شبکه قرآن ومعارف سیما برای عصر روز پنجشنبه 25 آذرساعت30/14 فیلم تلویزیونی « ستاره خضراء» را پخش می کند.

دراین فیلم خواهید دیـد : پدرآنتوان راهبی است که درصومعه­ای نزدیک شام به همراه دختر خوانده­اش ماریان زندگی می‌کند. ماریان ازبلندی سقوط می­کند و بینایی خود را از دست می دهد. نامزدش پیـرازاو جدا می شود. ماریان مسیح را درخوابش می بیند که به او از خون خدا می گوید و خبراز ورود میهمانی مهم می دهد. کاروانی دربیابان درحرکت هستند. شبی از شب‌ها که باران تندی می‌بارد سوارانی ناشناس صندوقی را حمل می‌کنند و برای رفع خستگی و فرار ازباران به صومعه پناه می آورند.
محمدصادقی ، چنگیز وثوقی، سعید نیکپور، اکبرعبدی ، احمد نجفی و لیلا موسوی درفیلم تلویزیونی « ستاره خضراء» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد رضا ورزی بازی کرده‌اند .

سیمای استان‌ها

فیلم تلویزیونی « حبـیـب» به کارگردانی داریوش یاری و تهیه کنندگی بهروز مفید جمعه 26 آذر ماه ساعت 30/13 ازسیمای استان ها پخش می شود.

داستان فیلم تلویزیونی« حبـیـب» درمورد جوان فقیری به نام حبیب است که برای رسیدن به ثروت بیشتر به کار قاچاق روی می آورد.او دستگیرشده و به زندان می افتد و به اعدام محکوم می شود. در زندان حبیب پی می برد که قانونی وجود دارد که اگرموفق به حفظ قرآن شود، می تواند از طناب دار بگریزد. او شروع به یادگیری قرآن می کند .
حمید فرخ نژاد ، آشا محرابی ،توران مهرزاد ، مهدی فقیه و امید روحانی  درفیلم تلویزیونی  « حبیب» محصول سال جاری مرکزسیما فیلم به ایفای نقش پرداختند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها