صبح دیروز پیکر شهید دکتر مجید شهریاری استاد دانشگاه شهید بهشتی در حالی از مسجد این دانشگاه تشییع شد که برخی رسانه‌های غربی نظیر روزنامه‌ ایندیپندنت نیز، ایفای نقش موساد و سازمان اطلاعاتی انگلیس و آمریکا در ترور اخیر دو دانشمند هسته‌ای ایران را تایید کردند. دکتر شهریاری استاد دانشکده مهندسی هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی صبح دوشنبه در حالی که با خودروی شخصی خود عازم دانشگاه شهید بهشتی بود توسط دشمنان قسم خورده انقلاب از طریق بمبگذاری مورد سوء قصد قرار گرفت و به مقام رفیع شهادت نائل آمد. علاوه بر او یک استاد دیگر نیز در همان روز هدف سوء قصد قرار گرفت که از حادثه بمبگذاری جان سالم به در برد و به بیمارستان انتقال یافت.
کد خبر: ۳۷۰۸۳۴

پیکر شهید دکتر مجید شهریاری که از اعضای شورای ملی سزامی (مرکز تابش سینکروترون برای تحقیقات و علوم کاربردی در خاورمیانه) و از مشاوران ایران در این پروژه بود، پس از تشییع در جوار شهدای گمنام آستان مقدس امامزاده صالح به خاک سپرده شد.علی‌اکبر ولایتی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب، علی لاریجـانی رئیس مجلس شورای اسلامی، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، مرتضی تمدن استاندار تهران و برخی مسوولان و نمایندگان مجلس در مراسم تشییع حضور داشتند.

صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی طی سخنانی در این مراسم تاکید بر این‌که «دکتر شهریاری پیشتازترین و برجسته‌ترین دانشمند هسته‌ای ما بود»، افزود: دشمنان بدانند که با کشتن شهریاری‌ها ما ناامید نخواهیم شد؛ بلکه عزم‌مان برای پیشرفت علمی کشور جزم‌تر می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: پاسخ ملت ایران به این‌گونه اقدامات دشمن، تلاش بیشتر در مسیری است که در آن حرکت می‌کند و چنین اقداماتی ملت ما را محکم‌تر و استوارتر می‌کند. هدف دشمنان ناامید کردن ماست ولی ما با تلاش بیشتر، دشمن را ناامید خواهیم کرد.

تسلیت ولایتی به نمایندگی از رهبر انقلاب

علی‌اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل نیز با حضور در مراسم تشییع پیکر شهید شهریاری، این حادثه تروریستی را محکوم کرد.وی در حاشیه این مراسم گفت: از سوی رهبر معظم انقلاب در جمع فرهیختگان حضور یافتم تا ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی، شهادت مظلومانه دکتر شهریاری را به استادان، دانشجویان وخانواده شهید تسلیت بگویم.رئیس مجلس شورای اسلامی نیز ضمن محکومیت حادثه تروریستی اخیر‏ در تهران، تاکید کرد: دشمنان با حذف استادان نمی‌توانند در مسیر پیشرفت کشور خللی ایجاد کنند. به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید شهریاری با بیان این‌که «عاملان این حادثه هنوز مشخص نشده و در حال بررسی بیشتر این موضوع هستیم»،‌ از برگزاری جلسه‌ای در کمیسیون امنیت ملی با حضور مقامات امنیتی در روز گذشته خبر داد و گفت: در این جلسه که در کمیسیون امنیت ملی برگزار شد مقامات امنیتی حضور یافته و تاکید شد که در رسیدگی به این پرونده تسریع شده و اقدامات لازم به عمل آید.وی این حادثه تروریستی را بیشتر شبیه کارهای سرویس‌های امنیتی صهیونیستی دانست.

رسوایی برای شورای امنیت

همچنین دبیر شورای عالی امنیت ملی در مراسم وداع با شهید شهریاری گفت: خون شهریاری پشتوانه محکمی برای دفاع از حق ملت ایران و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.جلیلی اضافه کرد: ما شاهدیم که امروز فهرست قطعنامه‌های آنها با فهرست تروریست‌ها همخوانی دارد که این یک رسوایی بزرگ برای شورای امنیت است.

اعتراف منافقین به مشارکت در ترور

با گذشت 3 روز از ترور این دو استاد هسته‌ای کشورمان، باند جنایتکار منافقین با صدور اطلاعیه‌ای اعتراف کرد که برای اجرای عملیات ترور دانشمندان هسته‌ای ایران وظیفه‌شناسایی و ارجاع اطلاعات مربوط به این دانشمندان را برعهده داشته است.

مجالس آسیایی محکوم کردند

در ادامه واکنش‌ها نسبت به ترور دو دانشمند هسته‌ای ایران، مجمع مجالس آسیایی نیز، عملیات تروریستی اخیر تهران را بشدت محکوم کرد. پنجمین نشست اتحادیه بین‌المجالس آسیایی از روز یکشنبه آغاز شد و تا روز سه‌شنبه در دمشق ادامه داشت. از ایران نیز علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در این نشست شرکت کرده بود.

عیادت نماینده رهبری از دکتر عباسی

دکتر علی‌اکبر ولایتی عصر دیروز به نمایندگی از سوی مقام معظم رهبری از دکتر فریدون عباسی، استاد فیزیک هسته‌ای و همسر ایشان که در حادثه ترور روز دوشنبه مجروح شده بودند، عیادت کرد.

نکته

روزنامه صهیونیستی هاآرتص، چاپ فلسطین اشغالی اذعان کرد: هدف از ترور دانشمندان هسته‌ای ایران انتقال پیامی به جامعه علمی ایران و نیز ترساندن دانشمندان هسته‌ای ایران برای متوقف کردن همکاری‌شان با برنامه هسته‌ای تهران است.

روزنامه انگلیسی گاردین نیز نوشت می‌دانیم که هم آمریکا و هم اسرائیل برنامه‌های وسیع و فعالی با هدف خرابکاری در برنامه هسته‌ای ایران دارند که آخرین نمونه آن ویروس خرابکاری استاکس نت بود. با بررسی این عوامل می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که ظاهرا دشمنان جمهوری اسلامی یک گروه ترور با هدف تضعیف توانایی هسته‌ای ایران تشکیل داده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها