وزیر کار از آغاز بررسی‌ها برای تعیین حداقل دستمزد سال آینده کارگران خبر داد و تاکید کرد: قطعا موضوع هدفمندی یارانه‌ها را در تعیین حداقل دستمزد لحاظ می‌کنیم. به گزارش مهر، با توجه به نزدیک شدن به فصل پایانی سال، کم‌کم زمزمه‌های برگزاری نشست‌ها و جلسات کمیته‌های تعیین مزد کارگری و کارفرمایی شنیده می‌شود و شورای عالی کار نیز بزودی طبق روال، هرساله نشست‌های خود را به صورت رسمی آغاز خواهد کرد.
کد خبر: ۳۷۰۲۰۸

موضوع مربوط به هدفمندی یارانه‌ها در کنار تحقق ماده 41 قانون کار (تعیین حداقل دستمزد بر پایه نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی و تامین معیشت خانوار 4 نفره)، از مسائلی است که شورای عالی کار طی سال جاری برای تعیین مزد سال 90 کارگران باید آن را در بررسی‌ها و نشست‌های مشترک کارگران، کارفرمایان و دولت مطرح و در تصمیم‌گیری نهایی لحاظ کند. عبدالرضا شیخ‌الاسلامی در گفت‌وگو با مهر ضمن تاکید بر این‌که موضوع مربوط به تعیین حداقل مزد کارگران فرآیندی قانونی دارد، گفت: در شورای عالی کار علاوه بر وزارت کار، نمایندگان شرکای اجتماعی از جامعه کارگری و کارفرمایی نیز حضور دارند و در آنجا بحث و گفت‌وگوهای فراوانی برای تعیین حداقل دستمزد صورت می‌گیرد.

شیخ‌الاسلامی با اعلام این‌که کار بررسی و ارزیابی برای تعیین حداقل دستمزد سال آینده شروع شده است، گفت: ما تقریبا از شهریورماه امسال، کار بررسی مزد سال آینده را آغاز کرده‌ایم؛ ولی معمولا در 6 ماهه دوم سال، این کار کمی جدی‌تر می‌شود. وزیر کار و امور اجتماعی ادامه داد: چون فکر می‌کنیم که هدفمند شدن یارانه‌ها و اجرای آن در جهت توانمند کردن اقشار ضعیف جامعه است و معمولا چون کارگران جزو گروه‌های کم‌درآمد هستند و نوعا مشمول دریافت یارانه می‌شوند، ما انتظار داریم وضع معیشت و امرار معاش آنها از گذشته بهتر شود. شیخ‌الاسلامی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کنید بحث هدفمندی یارانه‌ها در موضوع تعیین حداقل دستمزد سال آینده کارگران در نظر گرفته شود، گفت: حتما این بحث وجود دارد؛ ولی جلسات رسمی هنوز شروع نشده است، ضمن این‌که قطعا در بحث‌ها این موضوع مدنظر شورای عالی کار قرار می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها