62 نویسنده حوزه دفاع مقدس تجلیل و تقدیر شدند

اعتراض سردار باقرزاده به فیلم «دموکراسی توی روز روشن»

مراسم پایانی و اهدای جوایز سیزدهمین جشنواره کتاب سال دفاع مقدس در حالی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مهمان برگزار شد که سردار میرفیصل باقرزاده رئیس بنیاد حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس در این مراسم با انتقاد از به سخره گرفته شدن ارزش‌های دفاع مقدس در برخی فیلم‌ها از تنظیم شکایتی علیه معاونت سینمایی وزارت ارشاد و تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان فیلم «دموکراسی توی روز روشن» خبر داد.
کد خبر: ۳۶۹۱۷۹

او شامگاه دوشنبه در تالار اندیشه حوزه هنری و در مراسمی که قرار بود برگزیدگان کتاب سال دفاع مقدس تقدیر شوند بیشترین سهم سخنان خود را به این موضوع اختصاص داد که چگونه باید از جنگ حرف زد. باقرزاده گفت: با وجود این همه آثار فاخر در بخش‌های مختلف در قالب کتاب، خاطره، زندگی‌نامه و دیگر شاخه‌های ادبی آن جامعه‌ای که باید بیشترین بهره را داشته باشند، کمترین بهره را دارند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان این‌که عرصه هنر بویژه در حوزه فیلم نتوانسته است از حوزه دفاع مقدس بخوبی استفاده کند، گفت: من بسیار گله‌مندم از هنرمندانی که چشم‌هایشان را می‌بندند و در فضای تخیلات موهوم و کم‌ارزش آثاری را خلق می‌کنند که نه با دفاع مقدس و نه با معارف اسلامی ما همخوانی ندارند.

سیدمحمد باقرزاده افزود: کجای فیلم «دموکراسی تو روز روشن» با معارف اسلامی ما همخوانی دارد که معاونت سینمایی وزارت ارشاد اجازه اکران و پخش آن را داده است؟

او تاکید کرد: این را یک فاجعه‌ برای فرهنگ کشور می‌دانم و من مصمم هستم از طرف دستگاه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از نویسنده، کارگردان و معاونت سینمایی ارشاد به دادگاه شکایت کنم؛ چرا که نمی‌توانیم در برابر چنین آثاری که ارزش‌های ما را به سخره گرفته‌اند، ساکت بنشینیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این مراسم از حمایت و خرید کتاب‌های دفاع‌ مقدس و توزیع این آثار در کتابخانه‌ها و همکاری در برگزاری هزار نمایشگاه کتاب دفاع ‌مقدس خبر داد. محمدرضا سنگری ـ دبیر علمی سیزدهمین جشنواره کتاب سال دفاع مقدس ـ هم در سخنانی در این مراسم گفت: این مراسم حاصل نزدیک به 6 ماه کار متوالی، چه در حوزه نرم‌افزاری و چه در حوزه سخت‌افزاری، است.

او افزود: مجموعا 863 عنوان کتاب که در سال‌های 87 و 88 با موضوع دفاع مقدس منتشر شده بودند، جمع‌آوری شدند و پس از آن کار داوری در 15 حوزه انجام شد که در این 15 شاخه، 9 رتبه اول، 10 رتبه دوم و 13 رتبه سوم داریم و از 30 نفر نیز تقدیر می‌شود.

سنگری حضور زنان را نیز در این حوزه چشمگیر دانست و اعلام کرد: 98 اثر از آثار رسیده به دبیرخانه، نویسندگانشان زن هستند که این برای آینده ما بسیار امیدبخش است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها