شما باید این جمله را شنیده باشید «زیبایی قدرت است و لبخند شمشیر آن» اگر به افراد دوروبر و مشهور نگاهی بیندازید حتما به حقیقت این جمله پی خواهید برد. لبخند یک زبان جهانی است و در همه جای دنیا، در بین تمام ملیت‌ها، نژادها، رنگ‌ها و مذهب‌ها باعث دلگرمی‌شده و زمینه کنار هم قرار گرفتن افراد را بدون توجه به تمایلات فرد فراهم می‌کند. لبخند واقعی مسری هم است چرا که اطرافیان فرد را نیز به شور وشعف وادار می‌کند و با توجه به انتقال این شور و شعف، اطرافیان بیشتری را برای فرد جمع می‌کند و نتیجه ‌آن به دست آوردن قدرت بیشتر است.
کد خبر: ۳۶۷۱۹۲

ما همواره به صورت غریزی از لبخند استفاده می‌کنیم، ولی آیا اجزای به وجود آورنده این قدرت را شناخته‌ایم؟

نسبت دیده شدن دندان‌های ثنایا

هر فردی به طور طبیعی دارای 4 دندان ثنایا در فک بالا و 4 دندان ثنایا در فک پایین است. دندان‌های ثنایای بالا هنگام لبخند دیده می‌شوند و اثر قابل توجهی در زیبایی آن دارند. در فک بالا 2 دندان ثنایای بزرگ‌تر که در وسط قرار گرفته‌اند، دندان‌های ثنایای میانی و 2 دندان ثنایای کوچک‌تر که در طرفین این دندان‌های بزرگ‌تر قرار گرفته‌اند دندان‌های ثنایای کناری هستند. در یک لبخند زیبا تمام قسمت‌های دندان‌های ثنایای بالا مشاهده می‌شوند.یکی از مشخصه‌های مسن شدن کاهش دیده شدن این دندان‌هاست. به طوری که با مسن شدن فرد بتدریج مقدار کمتری از این دندان‌ها در هنگام لبخند مشاهده می‌شوند. بنابراین دیده شدن زیادتر دندان‌های ثنایا با جوانی مرتبط است.به عنوان یک قاعده کلی میزان دیده شدن دندان‌های ثنایا در مردان نسبت به زنان کمتر است و مردان هنگام لبخند نسبت به زنان نمایش زیادتری از دندان‌های پایین خود را دارند.مقدار دیده شدن دندان‌های ثنایا تحت تاثیر عوامل دیگری هم هست . ردیف و منظم بودن دندان‌ها، رنگ دندان‌ها، ابعاد دندان‌ها از نظر بزرگ یا کوچک بودن آنها و مساله مهم دیگر این‌که فرد تا چه حدی دارای اعتماد به نفس است که در موقع لبخند اجازه حرکت لب‌ها را فراهم نموده و اجازه نشان دادن لبخند و دندان‌های خود را بدهد.

میزان دیده شدن لثه

اگر لثه‌های سالم داشته باشید یعنی رنگ لثه صورتی روشن باشد دیده شدن حاشیه لثه به زیباتر شدن لبخندتان کمک می‌کند. لثه‌های شما می‌توانند علامتی برای سالم بودن و جوان بودن شما باشند. اگر لثه‌ها قرمز نشده، خونریزی نداشته و برگشته و متورم و بد رنگ نشده باشند و تحلیلی هم نداشته باشند سالم هستند. هر فردی که لبخند شما را می‌بیند به طور غیر ارادی ارتفاع و حاشیه لثه و به طور کلی کیفیت و کمیت لثه شما را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.میزان دیده شدن لثه‌ها در حد طبیعی باعث زیبایی شما می‌شود، اما اگر از حد طبیعی زیادتر شود باعث تحت تاثیر قرار دادن دندان‌ها شده و اگر از حد طبیعی فاصله زیادی بگیرد باعث بی‌روح شدن لبخند شما می‌شود.

دکتر محمد‌امین نریمانی / متخصص ارتودنسی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها