مدیر عامل سازمان بهینه سازی مصرف انرژی گفت: امسال پیک بار برق مصرفی کشور به 41 هزار و 200 مگاوات رسید که نسبت به سال گذشته 9 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۳۶۵۲۶۶

سعید مهذب ترابی در گفت و گو با مهر افزود: امسال پیک بار برق مصرفی کشور برای دومین سال پیاپی در روز اتفاق افتاد که این اتفاق در صنعت برق یک اتفاق نادری بود.

وی عنوان کرد: آنچه که باعث افزایش پیک روز شده بود متاسفانه در بسیاری از استان ها عامل صنعت نبود، بلکه استفاده وسیع از وسایل سرمایشی بود.

مدیرعامل سازمان بهینه سازی مصرف انرژی گفت: پارسال پیک بار سرمایشی 12 هزار مگاوات بود که این مقدار در سال جاری به 14 هزار و 500  تا 15 هزار مگاوات رسید و استان های گیلان و مازندران در این رشد بار، رتبه اول را در کشور داشتند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر حدود 14 میلیون کولر آبی در کشور وجود دارد وسالانه حدود 800 هزار کولر آبی در کشور توزیع و نصب می شود.همچنین چهار میلیون کولر گازی در کشور وجود دارد و سالانه حدود 800 هزار کولر گازی جدید نیز وارد کشور می شود.

مدیرعامل سازمان بهینه سازی مصرف انرژی در ادامه از اجرای طرح کلینیک انرژی در کشور خبر داد و افزود: بر اساس این طرح در شهرک های صنعتی افرادی را بعنوان مهندس برق آموزش خواهیم داد تا این افراد به عنوان پزشک عمومی انرژی  اطلاعات لازم را در خصوص انرژی شهرک ها در اختیار این سازمان قرار دهند تا بتوان برنامه ریزی های لازم را در راستای رفع مشکلات انرژی صنایع انجام داد.

وی با اعلام اینکه  25 میلیون یخچال، 30 میلیون تلویزیون و 18 میلیون ماشین لباسشویی در کشور وجود دارد، افزود: با کمک وزارت صنایع و پرداخت تسهیلات به صنایعی که این نوع لوازم را تولید می کنند رتبه انرژی آنها  به B و A ارتقاء یابد تا از مصرف بی رویه انرژی در این بخش جلوگیری شود.

مهذب ترابی گفت: همچنین در این بخش تلاش خواهد شد از ورود کالاهای با رتبه انرژی کمتر از A وB به کشور جلوگیری شود. در راستای استفاده بهینه از انرژی تاکنون 93 میلیون لامپ کم مصرف در کشور توزیع شده که این امردر دنیا و در هیچ کشوری سابقه نداشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها