رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از سه هزار و 900 گردشگر خارجی از مکانهای فرهنگی و تاریخی استان خوزستان دیدن کردند.
کد خبر: ۳۶۳۸۹۸

پرویز پورفرخی در گفت و گو با مهر در اهواز اظهارداشت: این تعداد گردشگر با بناهای تاریخی مانند کاخ آپادانا در شوش ، معبد چغازنبیل ، سازه های آبی تاریخی شوشتر و موزه های استان آشنا شدند.

وی این گردشگران را از کشورهای فرانسه ، نروژ ، نیوزلند ، سوئیس ، آلمان ، اسپانیا ، چک ، کانادا ، ژاپن ، مجارستان ، سنگاپور ، مکزیک ، کویت و فیلیپین برشمرد.

عضو شورای اداری استان خوزستان از صدور 390 تن انواع کالای صنایع دستی در نیمه نخست امسال به خارج از کشور خبر داد و گفت: این کالاها شامل انواع صنایع دستی شامل حصیر بوریا ، مصنوعات چوبی ، سفال و سرامیک به ارزش یک میلیون و 162 هزار و 886 دلار است که به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال 1388، حدود 28 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رایزنیهایی را به منظور نامگذاری میادین و بوستانهای استان به‌ نام یکی از رشته‌ های بومی و شاخص صنایع دستی و گردشگری انجام می ‌دهد.

پورفرخی خاطرنشان کرد: این سازمان چاپ تمبر یادبود صنایع دستی با همکاری شرکت پست استان خوزستان و همچنین راه‌ اندازی خانه ترویج صنایع دستی روستایی در مناطق نمونه گردشگری در فاز اول را مورد پیگیری قرار داده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خوزستان تصریح کرد: این سازمان برنامه‌ هایی از قبیل ارسال پرونده فردی و تخصصی پیشکسوتان از کار افتاده صنایع دستی برای استفاده از طرح تکریم پیشکسوتان و هنرمندان به منظور استفاده از مقرری ماهانه و طرح بیمه شاغلان صنایع دستی با استفاده از تفاهمنامه تهیه شده با سازمان فنی و حرفه‌ ای استان را در حال اجرا دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها