معاون وزیر بازرگانی با ارائه توضیحاتی در مورد قیمت نان در هدفمندسازی یارانه‌ها عنوان کرد که 100 درصد نانوایی‌های کشور یکباره قیمت‌های نان خود را واقعی خواهند کرد.
کد خبر: ۳۶۲۵۲۸

حمید علیخانی در گفتگو با ایسنا که در مورد موضوع هدفمند شدن یارانه‌ها در بخش نان سخن می‌گفت، تعداد کل نانوایی‌ها کشور را حدود 58 هزار نانوایی اعلام و عنوان کرد: سهم نانوایان آزادپز از این تعداد، 17 درصد است که نزدیک به 10 هزار نانوایی می‌شود.

وی افزود: فعالیت این تعداد نانوایی آزادپز عملا از یک سال و نیم قبل شروع شده که افزایش تعداد آن‌ها طی این مدت ، نشان از استقبال مردم دارد. همچنین براساس رونق این نانوایی‌ها طی این مدت، می‌توان گفت که کیفیت بر قیمت رجحان پیدا کرده است، وگرنه این‌ نانوایی‌ها نمی‌توانستند سریع رشد کنند.

‌علیخانی اضافه کرد: مردم کیفیت را بر قیمت ترجیح داده‌اند و این نشان می‌دهد که مردم از شرایط فعلی نانوایی‌ها ناراضی هستند.

وی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون قیمت نان واقعی نیست، در مورد این‌که روند آزادپز شدن بقیه نانوایی‌های یارانه‌ای به صورت تدریجی یا یک‌جا خواهد بود؟ اظهار کرد: قانون هدفمند کردن یارانه‌ها فرصت مغتنمی است که بتوان با یک دستورالعمل و یک پایش و نظارت دولت این کار مثبتی که مردم علاقه‌مند بوده‌اند را یکباره انجام داد.

معاون وزیر بازرگانی تصریح کرد:‌ واقعیت این است که قیمت گندم،‌ آرد و نان در کشور ما واقعی نیست که شرایط گذشته از جمله بحث جنگ و موارد دیگر آن را حاصل کرده است اما امروز فکر می‌کنم شرایط به گونه‌ای شده که بتوانیم موضوع نان و آرد را در شرایط واقعی رصد کنیم.

علیخانی با تایید این‌که قیمت نان‌های 100 درصد نانوایی‌های کشور به صورت یک‌دفعه واقعی می‌شود، بیان کرد: باید به صورت واقعی باشد و مردم نگران نباشند، به این دلیل که ما همان پولی را که داشتیم در فرایند به آن‌ها می‌دادیم، اکنون مستقیم به خود مشتری می‌دهیم تا خودش برای این پول برنامه‌ریزی کند.

معاون وزیر بازرگانی در واکنش به این گفته‌ که در حال حاضر در برخی واحدهای نانوایی آرد یارانه‌ای 7.5 تومانی بیش از این قیمت به دست نانوا می‌رسد، متذکر شد: ‌این غیرممکن است و آن را تکذیب می‌کنم و در هنگام اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها هم این نگرانی وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها