متهمان را شناسایی کنید

دستگیری سارقان مامورنما

افرادی که تحت عنوان مسافر و مامور اقدام به سرقت خودرو می‌کردند، توسط پلیس دستگیر شدند.
کد خبر: ۳۶۲۲۵۴

به گزارش ایسنا، مردی در 29 فروردین ماه امسال با مراجعه به کلانتری 150 تهرانسر به مأموران کلانتری گفت: سه سارق که تحت عنوان مسافر سوار خودروام شده بودند، با استفاده از قمه و چاقویی که در اختیار داشتند خودروی پرایدم را سرقت کردند.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه پنجم پلیس آگاهی، به کارآگاهان گفت: در شب حادثه از تهرانپارس به مقصد تهرانسر، سه مسافر را به صورت دربست سوار کردم که یک نفر از آنها در صندلی جلو و دو نفر دیگر در صندلی عقب نشستند. وقتی به خیابان سازمان آب در منطقه تهرانسر رسیدیم مسافر صندلی جلو از من خواست تا توقف کنم؛ به محض ایستادن، ناگهان هر سه نفر آنها با چاقو، قمه و چماقی که از زیر لباس‌هایشان در آورده بودند شروع به ضرب و شتم من کرده و به زور به بیرون پرتابم کردند و با خودرو از محل متواری شدند.

کارآگاهان پایگاه پنجم در ادامه اقدامات پلیسی، مشخصات خودروی مسروقه را به کلیه مراکز انتظامی اعلام کردند تا این‌که در ساعت 15 دوم اردیبهشت ماه امسال راننده یک دستگاه پراید خاکستری رنگ که در خیابان شهید شیرودی اسلامشهر در حین حرکت دنده‌عقب با یک دستگاه خودرو پژو پارس پارک شده در محل برخورد کرده و در شرایطی که تلاش داشت تا با خودرو از محل خارج شود مجددا با تیر چراغ برق تصادف و متوقف شد و دو سرنشین داخل پراید از داخل خودرو خارج شده و به صورت پیاده از محل متورای شده بودند.

در ادامه با حضور مالک خودرو پژو پارس و تجمع عابران در محل، موضوع از طریق مرکز فوریتهای پلیسی 110 به کلانتری 15 اسلامشهر اعلام و مأموران کلانتری در محل حاضر شدند.

در تحقیقات مقدماتی انجام شده از سوی مأموران کلانتری و با بهره‌گیری از اطلاعات بدست آمده از شاهدان یکی از سرنشینان پراید به نام «نادرـ ر»27ساله مورد شناسایی قرارگرفت.

این متهم که از مجرمان سابقه‌دار منطقه اسلامشهر بود بارها به ارتکاب جرایم مختلف از قبیل سرقت، کیف قاپی و خرید موادمخدر دستگیر و روانه زندان شده و در آخرین مورد از دستگیریهای نیز به اتهام خرید موادمخدر دستگیر شده و در تابستان سال 89 از زندان آزاد شده بود.

با توجه به شناسایی متهم از سوی مأموران کلانتری 15 و اخذ دستور بازداشت متهم از سوی دادستان اسلامشهر، متهم متواری تحت تعقیب مأموران قرار گرفت؛ در تحقیقات انجام شده از مخفیگاه متهم در اسلامشهر مشخص می‌شود که نادر پس از آزادی از زندان اقدام به تغییر محل سکونت و مخفیگاه خود کرده است.

مأموران کلانتری 15 با بررسی ارکان هویتی خودرو پراید اطلاع پیدا کردند که خودرو پراید رها شده در محل تصادف دارای سابقه سرقت از پایگاه پنجم پلیس آگاهی است که بلافاصله گزارش کشف خودرو به همراه مشخصات متهم متواری به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد.

در بررسی‌های بعدی پلیس آگاهی شهریار به پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد که «نادر ـ ر» به همراه دو نفر دیگر به اسامی «مهدی ـ ن» 18 ساله و «پرویزـ ر» 37 ساله در حین تردد با یک دستگاه خودرو پرشیا دارای سابقه سرقت از پلیس آگاهی تهران بزرگ، دستگیر شده است.

با انتقال متهمان به پایگاه پنجم، تحقیقات از آنان در دستور کار قرار گرفت و همزمان از صاحبان خودروهای پراید و پرشیای مکشوفه برای حضور در پایگاه پنجم دعوت شد.

مالباختگان پس از حضور در پایگاه پنجم، متهمان را به عنوان «مسافرنماهای زورگیر» و «سارقان تحت پوشش مامور مورد شناسایی قرار دادند.

با توجه به شناسایی شیوه و شگرد استفاده شده از سوی متهمان در سرقت خودرو، تحقیقات از آنان آغاز و مشخص شد که متهمان علاوه بر سرقت خودروی پرشیا در طول یک ماه گذشته دو دستگاه خودرو سوناتا و ریو را نیز سرقت کرده بودند.

 سرهنگ کارآگاه علی‌اکبر اسدی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: هر سه متهم به واسطه زندگی مشترک در منطقه اسلامشهر با یکدیگر آشنا شده و متهم اصلی پرونده نیز به واسطه اعتیاد شدید به مصرف موادمخدر از نوع شیشه و با مشارکت دو متهم دیگر اقدام به ارتکاب سرقتهای به عنف خودرو و سرقت تحت پوشش مامور کرده است.

وی با اعلام انتشار بدون پوشش چهره متهمان، گفت: با توجه به احتمال افزایش تعداد مالباختگانی که از سوی متهمان این پرونده مورد سرقت یا زورگیری قرار گرفته‌اند، دستور انتشار بدون پوشش متهمان صادر شده است لذا از کلیه مالباختگانی که موفق به شناسایی متهمان شده‌اند دعوت می‌شود تا برای پیگیری یا طرح شکایت خود به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ یا شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران مراجعه کنند.

اسدی ادامه داد: از کلیه شهروندان بویژه ساکنان شهرستان اسلامشهر درخواست می‌شود تا هر گونه اطلاعات خود درباره ارتکاب جرایم مختلف از سوی متهمان بویژه متهم اصلی پرونده (نادر) را از طریق شماره تماس 51055138، 51055463 و 51055465 در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها