حتما شما هم وقتی بچه بودید قلکی داشتید که پول خردهایی را که والدین بهتان می‌دادند تویش می‌ریختید و وقتی تکانش می‌دادید کلی ذوق می‌کردید. هر از چندی هم طاقت نمی‌ آوردید و وسط کار قلک را قیمه قیمه می‌کردید. بنابراین این عادت ولخرج بودن را خیلی‌هایمان از همان بچگی دنبال خودمان یدک می‌کشیم. خیلی از ما به ریخت و پاش و ولخرجی علاقه فراوان داریم. طوری که تا اندک پولی دستمان می‌آید شب نشده همه‌اش تمام می‌شود. مثلا پول توجیبی‌مان را اول هفته یا اول ماه می‌گیریم، اما هنوز به وسط هفته نرسیده پول‌مان ته می‌کشد و دوباره باید با خواهش و تمنا یا گاهی هم خیلی آسان‌تر با لوس کردن خودمان دست به دامن والدین شویم. خیلی‌هایمان همین که با دوستانمان بیرون می‌رویم و چشم‌مان به یک کفش یا لباس زیبا می‌افتد هوش از سرمان می‌پرد و هرچه پول داریم برای خریدنش می‌دهیم، بدون این که به فکر فردایمان باشیم. بعضی‌هایمان هم عاشق آت و آشغال خریدن و هله‌هوله هستیم، طوری که هر چقدر هم بخوریم باز چشممان سراغش را همه جا می‌گیرد. پیشنهاد این هفته ما به شما این است که کمی خود نگه‌دار باشید و پولتان را برای چیزهایی که از خریدنش پشیمان می‌شوید یا به دردتان نمی‌خورد دور نریزید.
کد خبر: ۳۶۱۳۶۵

کمی به فکر فردایتان باشید و کمی از آن پولی را که دارید به هدر می‌دهید، برای فردا نگه دارید. آنهایی که طعم بی‌پولی را چشیده‌اند حسابی در این زمینه هوشیارند، اما آنهایی که پول‌های بادآورده از هر طرف به دستشان می‌رسد تا بی‌پول نشوند سر هوش نمی‌آیند؛ البته منظور ما از ولخرجی نکردن به معنای خسیس بودن نیست به آن معنا که هم خودتان را معذب کنید و هم دیگران را.

شما می‌توانید همین پولی را که هر ماه می‌دهید برای خرید جدیدترین و گران‌ترین لباس‌هایی که به بازار آمده پس انداز کنید یا بزنید به یک زخمی. به جای این که هر دفعه مرام بگذارید و دوستانتان را مهمان کنید گاهی برایشان هدیه‌های کوچکی بخرید که دوست دارند. می‌توانید همان پول‌هایی که برای خریدن ترشک و لواشک می‌دهید، روی هم بگذارید وچند تا کتاب بخرید یا با همان پول چیزهایی بخرید که به درد چند سال بعدتان هم می‌خورد. حتما روز مبادا به گوشتان خورده.

تا حالا شده چیزی را خواسته باشید و پول برای خریدنش کم بیاورید یا اصلا نداشته باشید؟ درست اینجور موقع‌ها آن پول‌هایی که بی‌خودی به هدر دادیم می‌آیند جلوی چشممان. لازم نیست از این به بعد برای هر چیزی که می‌خرید عذاب وجدان بگیرید و به این فکر کنید که موقع بی‌پولی چه کار کنید. فقط قدری برای خودتان پس‌انداز داشته باشید که وقتی واقعا نیاز داشتید بی‌پول نباشید و از این و آن قرض نگیرید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها