معاون وزیر بازرگانی با بیان این‌که سناریوی تلفیقی وزارت بازرگانی برای تغییر قیمت نان در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در کارگروه طرح تحول اقتصادی تصویب شد، گفت: قیمت گندم با نرخ جهانی محاسبه می‌شود. به گزارش مهر، حمید علیخانی در جمع خبرنگاران گفت: سناریوی تلفیقی وزارت بازرگانی برای تغییر در قیمت نان به تصویب کارگروه طرح تحول اقتصادی رسید و بر این اساس، قرار بر این شد که حمایت از خرید تضمینی گندم صورت گیرد و در عوض، یارانه تخصیصی به تولیدکنندگان نان حذف و به صورت مستقیم به مصرف‌کنندگان پرداخت شود.
کد خبر: ۳۶۱۰۵۳

معاون وزیر بازرگانی افزود: در این حالت، پرداخت قیمت گندم به کشاورزان به قیمت‌های جهانی خواهد بود و مصرف‌کنندگان نیز با دریافت یارانه‌های نقدی، خود تصمیم می‌گیرند که نان را با چه قیمتی از نانوایان آزادپز خریداری کنند.وی در پاسخ به این سوال که اغلب مردم نان یارانه‌ای استفاده می‌کنند و تنها بخش کوچکی از جامعه به استفاده از نان‌های آزادپز رو آورده‌اند، گفت: هم‌اکنون 54 هزار نانوایی در کشور وجود دارد که از این رقم، 10 هزار نانوایی آزادپز هستند، این درحالی است که مردم نیز کیفیت را به قیمت در خرید نان ترجیح می‌دهند.

به گفته علیخانی، در فرآیند آزادسازی قیمت نان، مبلغ یارانه مستقیم به مردم پرداخت می‌شود. از سوی دیگر، قیمت آرد نیز با قیمت‌های جهانی در اختیار آزادپز‌ها قرار می‌گیرد که با توجه به آن‌که قیمت آرد هم‌اکنون بالاتر از قیمت جهانی است، در نتیجه قیمت نان آزادپزها کاهش می‌یابد.

علیخانی تاکید کرد: آنچه که از اهمیت برخوردار است، این است که دولت و مجلس به سمت حرکتی نخواهند رفت که وضعیت از حال فعلی بدتر شود. از سوی دیگر، قیمت گندم در دنیا ارزانتر از گندم داخلی است که به قیمت خرید تضمینی از کشاورز خریداری می‌شود و در اختیار نانوا قرار می‌گیرد، بنابراین قیمت‌ها کاهش می‌یابند. معاون وزیر بازرگانی گفت: خرید تضمینی گندم همچون گذشته انجام می‌شود؛ ولی قیمتی که آرد در اختیار نانوا قرار می‌گیرد، به قیمت‌های جهانی است که ارزان‌تر از قیمت داخلی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها