کشور سوئیس یکی از موفق‌ترین کشورهای جهان در زمینه جذب گردشگر به ویژه در فصل تابستان بوده و هر ساله میزبان میلیونها گردشگر از سرتاسر جهان است.
کد خبر: ۳۵۵۵۰۳

به گزارش ایسنا، وزارت گردشگری و محیط زیست سوئیس اعلام کرد که این وزارتخانه برنامه‌های ویژه را برای بزرگداشت «روز جهانی جهانگردی» تدارک دیده که از آنچه می‌توان به معرفی جاذبه‌های طبیعت‌گردی این کشور و تلاشهای انجام شده در کشور سوئیس برای جذب طبیعت‌گردان همزمان با حفاظت از محیط زیست اشاره کرد.

در حدود دو ماه قبل نیز دولت سوییس اعلام کرد که با هدف افزایش تعداد گردشگران و حفظ محیط زیست منطقه آلپ ـ جاذبه نخست گردشگری این کشور ـ اتومبیل‌های برقی به گردشگران اجاره می‌دهد. مبلغ اجاره هریک از این اتومبیل‌ها برای یک روز 57 دلار است که با پرداخت آن می‌توان بدون آلودن کردن محیط زیست در منطقه آلپ گردش کرد.

اکنون 60 اتومبیل برقی توسط مؤسسه‌ای در شهر تینک در دامنه کوه‌های آلپ به گردشگران کرایه داده می‌شود. این مؤسسه قصد دارد، تعداد اتومبیل‌های برقی خود را در آینده افزایش دهد این در حالی است که در سال‌های گذشته، کارشناسان محیط زیست بارها نسبت به آلودگی منطقه آلپ به‌دلیل آلودگی حاصل از اتومبیل‌ها هشدار داده‌اند.

در آستانه «روز جهانی جهانگردی»،27 سپتامبر، کشورهای مختلف جهان قصد اجرای برنامه‌های متفاوتی را برای بزرگداشت این روز دارند.

در 1980سال «سازمان جهانی جهانگردی» روز 27 سپتامبر را به عنوان «روز جهانی جهانگردی» نامگذاری کرد و از آن سال تاکنون هر ساله در این روز برنامه‌های متنوعی توسط در راستای بالابردن سطح آگاهی عمومی در کشورهای مختلف جهان از صنعت گردشگری و نقش آن در زندگی انسانهای دنیای مدرن برگزار می‌شود.

مراسم‌های ویژه روز جهانی جهانگردی هر ساله در کشورهای مختلف جهان در راستای تحقق شعار ویژه آن سال برگزار می‌شود. شعار سال جاری میلادی « گردشگری و تنوع‌زیستی» بوده و میزبان مراسم امسال نیز کشور چین است که در طی سالهای اخیر یکی از موفق‌ترین کشورهای جهان در زمینه صنعت گردشگری بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها