سرپرست کاوش در محوطه باستانی سرچم خبر داد

کشف روستای 6 هزار ساله در اورامانات

یک روستا از عصر‌آهن به همراه آثاری از تمدن روم‌باستان در انگلیس کشف شدند.
کد خبر: ۳۵۳۴۶۳

به گزارش ایسنا، روز گذشته در جریان احداث یک مدرسه در شهر لندن پایتخت انگلیس، بقایای روستایی از عصرآهن به همراه آثاری از تمدن روم‌باستان کشف شدند.

تا به حال در بقایای این دهکده استخوان‌های چندین کودک، ظرف‌های سفالی و استخوان‌های حیوانات اهلی از جمله گوسفند و بز و ابزار‌آلات ویژه قربانی‌کردن این حیوانات برای نوعی مراسم مذهبی ویژه کشف شده‌اند.

در حدود یک ماه قبل نیز بقایای قدیمی‌ترین خانه‌ی انگلیس با ‌10هزار و ‌500 ساله قدمت در شمال منطقه‌ی یرکشایر کشف شد. این خانه یک‌هزار سال قدیمی‌تر از خانه‌ای است که تا به‌حال گمان می‌شد، قدیمی‌ترین خانه‌ی انگلیس است.

باستان‌شناسان تاریخ ساخت این خانه را حدود ‌8500 پیش از میلاد مسیح (ع) تخمین زده‌اند و آن را محل زندگی شکارچیان می‌دانند. این خانه گنجایش ‌12 نفر را داشته و از چوب ساخته شده است.

در ماه مارس نیز استخوان‌های ده‌ها وایکینگ بدون سر در یک گور دسته‌جمعی با یک‌هزار سال قدمت در منطقه‌ی دورست انگلیس کشف شد که احتمالا بین سال‌های 910 تا 1030 میلادی توسط آنگلوساکسو‌ن‌های محلی گردن زده شده‌اند.

در ماه ژانویه نیز در جریان پروژه‌ی ساخت خط لوله‌ی آب شهر کنت انگلیس بقایای آثاری از عصر آهن شامل خانه‌های دایره‌یی‌شکل، ظرف‌های سفالی، چند ستون، حفره و تنور کشف شدند.

در دسامبر 2009 نیز باستان‌شناسان انگلیسی جریان کاوش‌های خود در دهکده‌ای 3500 ساله در منطقه‌ی یورکشایر انگلیس موفق به کشف قبرستانی شدند که قدمت برخی اسکلت‌های کشف‌شده در آن به یک‌هزار سال می‌رسد.

تعدادی از این اسکلت‌ها به زنانی از قرن 14 میلادی تعلق دارند که در قرون وسطا مرده یا به دلیلی کشته شده‌اند.

در نوامبر 2009 نیز باستان‌شناسان دانشگاه لیسستر انگلیس در محوطه‌ای تاریخی در نزدیکی شهر ملتون موفق به کشف بقایای یک کارخانه‌ی اسلحه‌سازی متعلق به عصر سنگ شدند که در آن بقایای هزاران سلاح سنگی با قدمتی حدود 10هزار سال کشف شده‌اند.

در آگوست 2009 نیز باستان‌شناسان انگلیسی موفق به کشف بقایای ساختمانی بزرگ از دوره‌ی نوسنگی شدند که قدمتی برابر اهرام ثلاثه‌ی مصر دارد و از آن می‌توان به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین عبادتگاه‌های جهان نام برد.

ساختار کلی این بنا به‌شکل یک صلیب است. دیوارهای آن حدود 16 فوت ضخامت دارند و از بخشی از آن که احتمالا پرستشگاه داخلی بوده، به‌عنوان محلی برای تقدیم کردن قربانیان به خدایان که احتمال دارد، انسان بوده باشند، استفاده می‌شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها