صندوق بین المللی پول هشدار داد:

کند شدن روند رشد اقتصاد جهانی

صندوق بین المللی پول (آی ام اف) هشدار داده است که به دلیل بدهی های کلانی که گریبانگیر دولت ها است و ضعیف باقی ماندن بخش مالی، هنوز خطرهای زیادی، بهبود اقتصاد جهانی را تهدید می کند.
کد خبر: ۳۵۲۴۱۷

این صندوق به خطرهای بالقوه ای که ممکن است وضعیت را وخیم تر کند اشاره کرده که از آن جمله رکود بازار مسکن در آمریکا است.

صندوق بین المللی پول هشدار داده این خطر وجود دارد که در صورتی که تصرف خانه هایی که صاحبانشان قادر به پرداخت وام مسکن نیستند، در آمریکا ادامه یابد، برای اعطای وام های جدید پولی باقی نماند.

بحران مالی جهانی از مشکلات بازار مسکن در آمریکا شروع شد.

صندوق بین المللی پول می گوید با اینکه رشد اقتصادی در نیمه اول سال جاری میلادی از برآورده های پیش بینی شده بیشتر بوده ، پیش بینی می شود در مدت باقیمانده از سال 2010 و نیز شش ماه اول سال آینده میلادی، از سرعت رشد اقتصادی کاسته شود.

این نهاد توصیه کرده که با وجود تضعیف رشد اقتصادی، کشورهای پیشرفته باید برای کاهش کسری بودجه خود برنامه های لازم را به اجرا در آورند.

این نهاد کشورهایی را که اقتصادشان به تازگی قوی شده، ترغیب می کند که به صادرات کمتر اهمیت داده و توجه خود را بر تقویت و افزایش تقاضای داخلی متمرکز کنند.

ولی به کشورهایی که اقتصاد پیشرفته دارند، توصیه شده که صادرات خود را افزایش دهند و در عین حال کسری بودجه دولت را کاهش دهند.

صندوق بین المللی پول می گوید برای تضمین این که رشد اقتصادی در یک سال آینده قوی باقی بماند، اتخاذ تدابیر توصیه شده به دولت ها ضروری است.

این صندوق احتمال مشکل های بیشتر به دلیل بدهی های دولت ها را مطرح کرده و می گوید ممکن است این دولت ها به سرنوشت یونان دچار شوند.

بحران عدم اعتماد به اعتبار اقتصادی یونان، چند ماه پیش این کشور را مجبور به تقاضای دریافت وامی به مبلغ صد میلیارد یورو کرد.


بی بی سی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها