کد خبر: ۳۵۱۹۰۶
 

به گزارش مهر، دکتر سید ضیاءالدین مظهری افزود: کلسیم یکی از مواد معدنی بسیار ضروری برای بدن است که در پیشگیری از پوکی استخوان در تمام سنین موثر است و یکی از عوامل بازدارنده شکستگی سر استخوان ران و ترک خوردن یا شکستگی لگن در سنین بعد از یائسگی زنان است.

وی اظهار کرد: مهم‌ترین منابع غذایی تأمین‌کننده کلسیم، شیر و فرآورده‌های شیری است. به طور مثال، یک لیوان شیریا ماست حاوی 240 میلی‌گرم کلسیم است.این متخصص تغذیه خاطر نشان کرد: مقدار نیاز روزانه به کلسیم، بستگی به سن، جنس، رنگ پوست و شرایط محیطی دارد و در افراد مختلف، متفاوت است.مظهری یادآور شد: دریافت کلسیم و سایر مواد مغذی مورد نیاز و انجام ورزش‌های مناسب با سن و تحرکات بدنی همراه با وارد کردن فشار بر استخوان‌ها موجب مستحکم‌تر شدن استخوان‌های بلند و همچنین لگن به بهترین وجه می‌شود.

وی گفت: از ‌ 35 تا 50 سالگی، خروج تدریجی قسمتی از ذخایر کلسیم استخوان‌های بدن آغاز می‌شود؛ بخصوص در زنان 42 تا 50 ساله که تغییراتی در روند سیکل ماهانه آنها به وجود می‌آید و علایم یائسگی و پیری بروز می‌کند و به علت تغییرات هورمونی، خواه ناخواه سالانه چند درصدی از تراکم استخوانی آنها کاسته می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها