بازی، بازی پرحرف و حدیثی است. استقلال و سپاهان الان 2 فصلی هست که بازی‌هایشان همین حکایت را دارد؛ درست از همان زمان که امیر قلعه‌نویی مورد غضب امیررضا واعظی آشتیانی، ‌مدیرعامل وقت قرار گرفت و از کادر فنی استقلال کنار گذاشته شد تا هدایت سپاهان را برعهده بگیرد. فصل گذشته و در اولین تقابل استقلال و مربی محبوبش، بازنده قلعه‌نویی بود که در همان هفته نخست لیگ با یک گل در ورزشگاه آزادی شکست خورد. اما بازی برگشت نوبت به تلافی رسید و این استقلال بود که در فولادشهر با 2 گل مغلوب قلعه‌نویی و شاگردانش شد.در آن دو بازی صمد مرفاوی روی نیمکت استقلال بود و آشتیانی مدیرعامل، اما تقابل سوم قلعه‌نویی و استقلال در شرایطی است که آبی‌ها هم مدیرعامل عوض کرده‌اند و هم سرمربی.
کد خبر: ۳۴۹۶۴۴

البته این تغییرات نه تنها از حواشی بازی فرداشب کم نمی‌کند که بر حرف و حدیث‌های این بازی هم خواهد افزود.مظلومی که بعد از قلعه‌نویی گزینه دوم سرمربیگری تیم فتح‌الله‌زاده در لیگ دهم بود، پس از رد پیشنهاد سرمربیگری استقلال توسط قلعه نویی، به عنوان سرمربی این تیم منصوب شد و در همان روزهای آغاز کار، پس از آن‌که خسرو حیدری به سپاهان رفت با این جمله که یک سری آدم‌ها هستند که نمی‌خواهند استقلال نتیجه بگیرد، عملا علیه قلعه‌نویی موضعگیری کرد و در جمع خبرنگاران گفت قلعه‌نویی بداند استقلال بیشتر به گردن او حق دارد.

آن صحبت‌های مظلومی این پاسخ قلعه‌نویی را به همراه آورد: «وی 5 بازیکن من را به صبا باتری برد. آن موقع این کارها خوب بود و حالا بد است؟ مگر موقعی که در مس بود امیرحسین صادقی را به مس نبرد؟ مگر همین امسال فرزاد آشوبی را از ذوب‌آهن به استقلال نکشاندند؟ من مانده‌ام که این آقایان چطور می‌خواهند در یک متر جا بخوابند. به نظر من آقایان به جای انحراف افکار کارشان را انجام بدهند.»

در این دعوا پای منصور پورحیدری هم به میان آمد چون قلعه‌نویی مدعی شد مظلومی و پورحیدری با حرف‌هایی که در مورد انتقال خسرو حیدری به سپاهان زده‌اند، باشگاه بزرگی چون استقلال را کوچک کرده‌اند! قلعه‌نویی در جایی دیگر عنوان کرد خودم مظلومی و پورحیدری را به سعیدلو معرفی کردم تا پورحیدری هم در واکنش به این جمله بگوید لابد سعیدلو را هم قلعه‌نویی به رئیس‌جمهور پیشنهاد کرد!

حالا یک ماه از آن صحبت‌ها گذشته و وقت آن رسیده که تیم قلعه‌نویی مقابل تیم مظلومی و پورحیدری صف‌آرایی کند. آیا این پیشکسوتان استقلال قبل از بازی به استقبال هم می‌روند؟ قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال می‌گوید: «چرا نروم؟ با دسته گل هم می‌روم چون آنها 10 سال مربیان من بوده‌اند و مشکلی با آنها ندارم.»البته این جواب قلعه‌نویی را قبل از هر چیز باید به حساب تیز هوشی او گذاشت. سرمربی سپاهان که می‌داند بازی سرنوشت‌ساز فردا شب در حضور ده‌ها هزار هوادار استقلال برگزار می‌شود، دست به هر کاری می‌زند تا کمترین فشار روانی ممکن از سکو‌ها، به بازیکنانش منتقل شود.

پرویز مظلومی هم که دوست ندارد پرونده دعوای لفظی او و قلعه‌نویی در آستانه این بازی دوباره باز شود، طوری حرف می‌زند که انگار همه چیز را فراموش کرده است: «قلعه‌نویی به عنوان یک استقلالی قدیمی و کسی که در گذشته سرمربی استقلال بوده، مورد احترام من است و تقابلی بین ما وجود ندارد. ما در درون زمین مسابقه باهمدیگر رقیب هستیم و هر دو برای موفقیت تیم خود تلاش می‌کنیم.»

مظلومی اینها را می‌گوید و در عین حال ابراز امیدواری می‌کند این بازی بدون حاشیه برگزار و تماشاگران از تماشای آن لذت ببرند: «همه بازی‌های لیگ دهم سخت است، خصوصا بازی با سپاهان که از مربی و بازیکنان خوبی سود می‌برد. سپاهان، هم یکی از رقیبان اصلی ما در راه قهرمانی لیگ است و هم در شرایط فعلی جدول امتیاز یکسانی با ما دارد، به همین دلیل باید بتوانیم آنها را شکست داده و به وضعیت‌مان در جدول رده‌بندی لیگ سروسامان دهیم.»

البته قلعه‌نویی هم برای این‌که القا کند بازی فردا شب خیلی فکر و ذکر او را مشغول نکرده، می‌گوید: «این بازی حساسیت خاصی ندارد. پارسال ما یک بازی را بردیم و یک بازی را باختیم، اتفاقی هم نیفتاد. امسال هم برای بردن استقلال به میدان می‌رویم همانطور که آنها با انگیزه بردن ما می‌آیند. استقلال تیم بزرگی است و کادر فنی بزرگی هم دارد. همچنین مدیر زحمت‌کشی بالای سر این تیم است که تحت هر شرایطی حاضر است هر زمان که به وی تکلیف شود، به این تیم خدمت کند. ما تمام تلاش‌مان را برای شکـست استقلال به کار می‌بندیم. حال نتیجه دست خداست. باید اعتراف کنم ما روز سختی برابر این تیم در استادیوم آزادی خواهیم داشت.»

قرار گرفتن خسرو حیدری، هاشم بیگ‌زاده و از همه مهم‌تر رضا عنایتی برابر استقلال، به عنوان بازیکنانی‌ که در موفقیت‌‌های سال‌های اخیر آبی‌پوشان شریک بوده‌اند، از نکات جالب توجه بازی فرداشب است. شاید به خاطر همین تقابل‌ها باید انتظار داشت تماشاگران بیشتری نسبت به دیدارهای گذشته به ورزشگاه آزادی بروند، هر چند این نگرانی هم وجود دارد که هواداران استقلال علیه بازیکنان سابقشان شعارهایی سر دهند. قلعه‌نویی در این باره می‌گوید: «من تمام انرژی‌ام را روی تیم خودم می‌گذارم. تماشاچی مختار است که هر رفتار و برخوردی با ما داشته باشد. به هر حال باید تیم خودم را به نحوی آماده کنم که در این مسابقه بتواند از عهده شرایط برآید. ما برنامه‌هایی برای ارتقای شرایط بازیکنان از نظر روحی و فنی داریم. با توجه به شناختی که از هواداران استقلال طی 20 سال گذشته دارم، در زمانی که بنده در این تیم حضور داشتم رفتار تندی را از سوی هواداران آبی‌پوش ندیدم.»

مظلومی هم از هواداران استقلال می‌خواهد تنها به تشویق تیم خود بپردازند: «ما دوست نداریم این بازی حاشیه‌دار شود به همین دلیل باز هم از تماشاگران می‌خواهم از شعار دادن علیه بازیکنان جدا شده از استقلال خودداری کرده و تیم خود را برای رسیدن به موفقیت تشویق کنند.»

فتح‌الله‌زاده: مظلومی به قلعه‌نویی ببازد هم می‌ماند

حتی اگر مظلومی و قلعه‌نویی بگویند بازی جمعه شب استقلال و سپاهان حساسیتی ندارد، باز مدیرعامل استقلال ابایی ندارد از این‌که نظرش را در مورد این بازی آن گونه که هست بگوید: «تقابل یک استقلالی با استقلال حساسیت خاصی به این بازی می‌دهد. امیر قلعه‌نویی مربی باهوش و کار بلدی است که سابقه درخشانی در امر مربیگری در فوتبال ایران دارد اما استقلال هم تیم بزرگی است که هواداران بسیاری را هم دارد.»

فتح‌الله‌زاده که تیمش در 6 هفته آغازین فصل نیمی از امتیازات ممکن را از دست داده است، در آستانه بازی حساس با سپاهان فرصت را مغتنم می‌شمارد تا از سرمربی‌اش دفاع کند: «اگر استقلال برابر سپاهان ببازد اتفاق ویژه‌ای نخواهد افتاد و پرویز مظلومی کماکان هدایت تیم فوتبال استقلال را برعهده خواهد داشت. این مربی با جسارت زیادی در این فصل و با توجه به مشکلاتی که وجود داشت، هدایت تیم را برعهده گرفت و قطعا شکست تیم در هفته‌های نخست بیانگر قدرت واقعی استقلال نیست البته مطمئن باشید مظلومی و تیم استقلال قطعا در بازی جمعه شب پیروز می‌شوند و سپاهان را بازنده به اصفهان باز می‌گردانند.»

رضا پورعالی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها