درگیری تعدادی از اعضای جدید و جوان اردوی تیم ملی اسلحه سابر شمشیربازی با سرمربی این تیم، بحران جدیدی را سبب شده که ملی‌پوشان این رشته را در آستانه استعفای دسته جمعی قرار دهد. مجتبی عابدینی، دارنده رتبه 25 جهانی که بهترین شمشیرباز تاریخ این ورزش در کشورمان محسوب می‌شود، در این مورد گفت: در آستانه بازی‌های آسیایی گوانگجو، «هم قول» شده بودیم با تلاش و اراده‌ای جدی و تحمل اردوهای سنگین و فشرده با دست پر از آن رقابت‌های مهم برگردیم، ولی اکنون به این نتیجه رسیده‌ایم که با سوءتدابیر موجود، به نفع شمشیربازی کشور است که اصلا در این مسابقه‌ها حاضر نشویم تا دست‌کم، حفظ آبرو کنیم. براین اساس تصمیم گرفته‌ایم هفته آینده استعفای خود را به طور مکتوب تسلیم علی سعیدلو رئیس سازمان تربیت بدنی کنیم.
کد خبر: ۳۴۳۸۰۸

عابدینی که ماه گذشته در سئول مدال برنز قهرمانی آسیا را به عنوان چهاردهمین مدال آسیایی خود برای کشورمان به ارمغان آورده است، در توضیح بیشتر دلیل این اقدام گفت: جوانانی با حمایت یکی از مسوولان فدراسیون، راه به اردوی تیم ملی پیدا کرده و متاسفانه حرمت‌شکنی را به جایی کشانده‌اند که روز گذشته (شنبه) با شیخ‌الاسلام (سرمربی تیم ملی) درگیر شدند. در حقیقت اعتراض اصلی به زیر پا گذاشته شدن منافع ملی شمشیربازی است وگرنه قهرمانان این رشته با بدترین شرایط مالی هم ساخته‌اند و برای سربلندی نام کشورشان تلاش کرده‌اند.عابدینی 26 ساله که دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی است در مورد شرایط مالی قهرمانان این رشته توضیح داد: با وجود اعلام آمادگی 5 تیم، هنوز باشگاهی در این ورزش، فعال نشده است و من به عنوان نفر اول این رشته، ماهانه تنها 270 هزار تومان حقوق دریافت می‌کنم. این در حالی است که کاپیتان تیم ملی حدود 200 هزار تومان در ماه می‌گیرد. بابت دریافت مدال‌های آسیایی هم پس از گذشت 2 سال از دریافت آن مدال، چند سکه‌ای به آن قهرمان تعلق می‌گیرد! با این اوصاف، هر فردی تصدیق می‌کند ما تنها به عشق شمشیربازی و موفقیت کشورمان متحمل رنج‌های قهرمانی می‌شویم و دلمان از بی‌انضباطی، بی‌ادبی و بی‌حرمتی به درد می‌آید بویژه اگر اینها را تعمدی و هدایت شده بیابیم.

پرویز درویشی، کاپیتان تیم ملی نیز با تایید اظهارات عابدینی گفت: فکر می‌کنم همان مسوول حاضر در فدراسیون که پیش از این سرمربی تیم ملی بوده و تیم ایران را از رتبه سوم آسیا به مقام هفتمی تنزل داده بود عامل مشکلات موجود ما باشد به‌گونه‌ای که الان آنچنان در اردوی تیم ملی ناآرامی و تشنج ایجاد شده است که متاسفانه در آستانه ایجاد برخوردهای فیزیکی قرار گرفته‌ایم.

مجید عباسقلی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها