شبکه سارقان موتور سیکلت در تهران با تلاش پلیس متلاشی شد.
کد خبر: ۳۴۳۲۳۰

به گزارش فارس،‌ عصر 23 فروردین امسال فردی با مراجعه به کلانتری 109 بهارستان به مأموران گفت: روز گذشته موتورسیکلت شخصی‌ام را از مقابل محل کارم واقع در خیابان لاله زار به سرقت برده‌اند.

مالباخته پس از طرح شکایت و در ادامه پیگیری‌های خود جهت شناسایی سارق یا سارقان با مراجعه به آن دسته از همکاران خود در خیابان لاله زار که مغازه‌هایشان مجهز به دوربین‌های مداربسته بود، تصاویر زمان سرقت موتورسیکلت خود را مورد بررسی قرار داد و سرانجام توانست از میان تصاویر این دوربین‌ها، فیلم مربوط به زمان سرقت موتورسیکلت خود و چهره سارق موتورسیکلت را به دست آورد.

در تاریخ 20 تیر امسال مالباخته ضمن تماس تلفنی با کلانتری 109 بهارستان به مأموران گفت: که جوان سارق موتورسیکلتش را در حال پرسه زنی در خیابان لاله‌زار مشاهده کرده است. بلافاصله مأموران با حضور در خیابان لاله‌زار، این جوان به نام فرخ 16 ساله را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

با دستگیری متهم و تشکیل پرونده در خصوص رسیدگی به جرائم این متهم، پرونده به دستور بازپرس شعبه یازدهم دادسرای جنایی برای رسیدگی تخصصی به اداره هفتم مبارزه با سرقت موتورسیکلت پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: به همراه 4 نفر دیگر از دوستانم اقدام به سرقت موتورسیکلت از خیابان‌های لاله‌زار و حوالی ایستگاه متور صادقیه می‌کردیم.

کشف چندین دستگاه موتورسیکلت مسروقه

کارآگاهان اداره هفتم با شناسایی دقیق چهار متهم دیگر این پرونده، در 3 عملیات جداگانه در روزهای 22، 23 و 25 تیر سال جاری چهار متهم به اسامی احمد 21 ساله، مهدی 20 ساله، سعید 17 ساله و امید 22 ساله را در منطقه فردیس کرج دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها نیز موفق به کشف چندین دستگاه موتورسیکلت مسروقه شدند.

با آغاز تحقیقات از متهمان، هر 4 متهم علاوه بر اعتراف به ده‌ها فقره سرقت موتورسیکلت، به ده‌ها فقره سرقت به عنف گوشی تلفن همراه در منطقه فردیس کرج اعتراف کردند.

متهمان در اعترافات خود مدعی شدند موتورسیکلت‌ها را پس از سرقت به شخصی به نام یوسف که دارای مغازه تعمیرات موتورسیکلت در فردیس کرج است، به قیمت هر دستگاه 30 الی 40 هزار تومان می‌فروخته‌اند.

متهمان در خصوص نحوه انجام زورگیری تلفن‌های همراه نیز مدعی شدند پس از سرقت موتورسیکلت‌ها، ابتدا چند روز با موتورهایی که دارای سرعت و شتاب بیشتری بودند به پرسه‌زنی و موتورسواری می‌پرداخته‌اند و در مواقعی که شخصی را در مکانی خلوت در حال صحبت کردن با تلفن همراه مشاهده کرده و یا اطمینان داشتند که به همراه خود تلفن همراه دارد، انتخاب و با تهدید چاقو اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه او کرده و پس از چند فقره سرقت، موتور را به یوسف می‌فروخته‌اند.

کارآگاهان اداره هفتم با بهره‌گیری از اطلاعات بدست آمده از محل فعالیت خریداران موتورسیکلت‌های مسروقه، با اخذ نیابت قضایی به فردیس کرج رفته و این فرد به نام یوسف 23 ساله را دستگیر و به اداره هفتم پلیس آگاهی منتقل کردند.

در بازرسی از مغازه این متهم چندین دستگاه موتورسیکلت مسروقه به همراه تعداد زیادی لوازم یدکی متعلق به موتورسیکلت‌های مسروقه کشف شد.

همچنین مشخص شد یوسف از مجرمان سابقه‌داری است که پیش از این نیز در سال 86 به اتهام خرید موتورسیکلت ‌های مسروقه توسط کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، شناسایی و دستگیر شده است.

سرهنگ کارآگاه بهروز رهبریان، معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: با وجود میانگین سنی پایین متهمان دستگیر شده، تعدادی از این متهمان از مجرمان سابقه‌داری هستند که پیش از این بارها و در سال‌های 85 و 86 به اتهام سرقت موتورسیکلت دستگیر و روانه زندان شده‌اند.

وی افزود: همچنین این متهمان به مصرف موادمخدر صنعتی از نوع شیشه نیز اعتیاد دارند که مجموعه‌ عواملی از قبیل «زندگی مشترک در یک منطقه» ، «سابقه سرقت موتورسیکلت» و «اعتیاد به مصرف موادمخدر» زمینه ارتکاب سرقت از سوی متهمان شده است.

سرهنگ بهروز رهبریان با اعلام این موضوع که اعضای این گروه عمده سرقت‌های خود را در خیابان لاله‌زار و حوالی ایستگاه مترو صادقیه انجام داده‌اند، گفت: برابر اعترافات اعضای این گروه، عمده سرقت‌های موتورسیکلت‌ها از آن دسته از موتورهایی انجام گرفته است که صاحبان آنها از وسایل ایمنی ضد سرقت به ویژه «قفل و زنجیر» و «قفل فرمان موتورسیکلت» استفاده نکرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها