بر‌اساس گزارش‌های اخیر دپارتمان بهداشت انگلستان، مشخص شده که والدین مقصران اصلی چاقی و اضافه وزن و در نهایت بیمار شدن کودکان هستند، چرا که نسبت به رژیم غذایی و فعالیت بدنی فرزندان خود بی‌توجهی نشان می‌دهند. به گزارش ایسنا، دکتر «راسل ونیر» و همکارانش در موسسه تحقیقاتی بهداشت کودک در لندن به این نتیجه دست یافتند که یکی از دلایل اصلی و مهم چاقی و اضافه وزن کودکان بی‌توجهی مادران و پدران درباره رعایت نکردن اصول رژیم غذایی است.
کد خبر: ۳۴۱۲۰۹

وی گفت: والدین بی‌توجه تنها با این کار به فرزندان خود آسیب وارد می‌کنند و باعث می‌شوند تا آنها سریع‌تر به بیماری‌هایی نظیر آسم، دیابت و صرع مبتلا شوند.

اگر والدین پیش از آن که فرزندانشان در معرض چاقی مزمن و سوء‌تغذیه قرار بگیرند، آنها را برای معالجه به پزشک بیاورند، سریع‌تر می‌توان آنها را درمان کرد.

علائمی چون خوردن و نوشیدن زیاد و نداشتن فعالیت بدنی کافی می‌تواند نشانه‌هایی از بروز چاقی مزمن و اضافه وزن شدید در کودکان باشد. این موارد بسیار مهم هستند و باید به آنها توجه داشت. از طرفی، نگهداری طولانی مدت کودکان و دور کردن آنها از والدینشان می‌تواند بر وضعیت چاقی آنها اثر منفی بگذارد؛ چراکه آمارها نشان می‌دهد 37درصد از کودکانی که در مهدهای کودک و یا توسط پرستاران نگهداری می‌شوند، بیش از سایر همسالان خود در معرض چاق شدن و ابتلا به بیماری‌های مرتبط قرار می‌گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها