غلامعلی پورعطایی، استاد دوتار نواز جنوب خراسان، آخرین روز تیرماه با همراهی گروه کوبه‌ای رادها در تالار وحدت تهران روی صحنه می‌آید. در این برنامه که قطعات و تصنیف‌های شکوه، بیایید، جرس، هیچ مگو، تنفس، چکاوک، دور مشو، ای دلبر رعنای من، دل شیدا و نوایی نواخته و خوانده خواهد شد، استاد پورعطایی به تکنوازی و تکخوانی می‌پردازد.
کد خبر: ۳۴۰۹۸۰

این نوازنده پیشکسوت دوتار با اشاره به این که هیچ‌گاه گروه نوازی نکرده است و نخواهد کرد، به «جام‌جم» می‌گوید: من کار تلفیقی نمی‌کنم و از آنجا که سنت‌دار موسیقی جنوب و شرق خراسان هستم، 55 سال است که تکخوانی و تکنوازی کرده‌ام و سراغ همنوازی با گروه نرفته‌ام.

وی ادامه می‌دهد: در کنسرت 31 تیرماه هم من به طور مستقل و تنها روی صحنه می‌روم و قطعه نوایی و چند نعت‌خوانی را اجرا می‌کنم.

غلامعلی پورعطایی که سال گذشته تنها یک بار در مشهد روی صحنه رفته و این اولین اجرای او در سال جدید است، می‌افزاید: در چند سال گذشته فعالیت هنری من کم شده است که متاسفانه به سیاستگذاری غلط مسوولان فرهنگی و هنری باز می‌گردد که اهمیتی به موسیقی نواحی نمی‌دهند. این وضعیت گریبان دیگر موسیقیدانان سنتی و مقامی را نیز گرفته است.

این استاد دوتار نواز با اشاره به این که باید شرایط و بستر ارائه تجربه‌های ما به نسل جوان فراهم شود، می‌افزاید: متاسفانه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش موسیقی از ما دعوت نمی‌کنند تا سنت موسیقی نواحی را به دانشجویان معرفی کنیم و راه را برای ادامه حیات این هنر باز و هموار سازیم.

مهدی یاورمنش / گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها