دونگا بازی تیمش با هلند را سخت توصیف کرد و به بازیکنانش در این زمینه هشدار داد

صلابت برزیل؛ زنگ‌خطری برای هلند

برزیل با غلبه مقتدرانه بر شیلی نشان داد که رفته رفته به هماهنگی کامل دست یافته و این می‌تواند زنگ خطری جدی برای هلند باشد که در مرحله یک‌چهارم نهایی باید رودرروی پرافتخارترین تیم جهان بایستد. کارلوس دونگا، سرمربی برزیل که به واسطه گرفتن روح فوتبال زیبا (جوکو بو نیتو) و خط زدن ستاره خلاقی به نام رونالدینیو و مهاجم گریزپا و جوان میلان یعنی «پاتو» بشدت زیر تیغ شدید انتقادات قرار داشت، حالا با نمایش قدرت واقعی تیمش بتدریج پاسخ این انتقادهای تند را می‌دهد.
کد خبر: ۳۳۷۶۱۵

برزیل که پس از نمایش ضعیف مقابل کره شمالی، روند رو به رشد ملموسی را در پیش گرفت؛ اوج این روند را در بازی مقابل شیلی به نمایش گذاشت. هر چند دوستداران برزیل فوتبال زیبا را از «سله سائو» می‌خواهند و دونگا حتی اگر مانند کارلوس آلبرتو پری‌یرا تیمش را قهرمان جهان کند باز هم ذهن طرفداران فوتبال این کشور متوجه «تله سانتانا» مربی فقید این تیم در جام جهانی 1982 خواهد بود که گرچه قهرمان نشد، اما تیمش یک بازی زیبا و فانتزی ارائه کرد.دونگا پس از برتری 3 بر صفر مقابل شیلی که با گل‌های ژوان، فابیانو و روبینیو حاصل شد، با بیان این‌که هنوز هم نقاط ضعفی در تیمش وجود دارد، گفت: به هیچ وجه دوست ندارم بازیکنان احساس کنند که در قفس هستند. من به آنها آزادی داده‌ام تا در زمین به شکلی که دوست دارند فوتبال بازی کنند. من تنها تاکتیک‌های کلی را قبل از بازی برای آنها شرح می‌دهم. در دیدار مقابل شیلی هم توانستیم با سرعت دادن به بازی و استفاده از بازیکنانی مانند کاکا و روبینیو فرصت‌های خوبی ایجاد کنیم.

اما حریف بعدی برزیل تیم هلند است که علاوه بر خط حمله آتشین اش با حضور روبن، فان پرسی و درک کوئیت، در خط میانی بازیکنان خلاقی همچون اشنایدر، فن بومل و فاندرفارت را در اختیار دارد و مطمئنا این توانایی را دارد که روز جمعه در مرحله یک چهارم نهایی، برزیل را زمینگیر کند.

دونگا درباره این مصاف حساس با اشاره به سابقه دیدارهای برزیل و هلند، یادآور شد: نباید با اتکا به این‌که در سال‌های 1994 و 1998 مقابل هلند به برتری دست یافته‌ایم، خوشحال باشیم چرا که شرایط تغییر کرده است. هلند امروز سبک کلاسیک و سنتی خود را حفظ کرده است. آنها به هیچ وجه زیرتوپ نمی‌زنند و بسیار باحوصله بازی می‌کنند. فکر می‌کنم دیدار دشواری در پیش داشته باشیم.

در مجموع تیم پرقدرت هلند می‌تواند سنگ محک خوبی برای برزیلی باشد که در 4 دیدار اخیر خود از جانب هیچ حریفی به شکل جدی تهدید نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها