با مطرح شدن اعزام یک ناوگان جدید کمک رسانی از لبنان به سوی غزه یک بار دیگر وحشت رژیم صهیونیستی را در بر گرفت. از این رو از یک طرف رژیم مذکور با دادن هشدارهای شدید وغلیظ می‌خواهد جلوی ورود چنین کاروانی را بگیرد و از سوی دیگر با مربوط کردن آن به حزب الله سعی می‌کند این‌طور وانمود سازد که این کاروان حاوی کمک‌های مردمی نیست و در واقع می‌خواهد نیروهای مسلح را به غزه اعزام کند.
کد خبر: ۳۳۵۹۰۴

دریک اظهار نظر، نماینده رژیم اشغالگر قدس در سازمان ملل متحد (که دیروز استعفا داد)‌ در نامه‌ای به دبیرکل این نهاد تهدید کرد: اسرائیل از هیچ اقدامی برای متوقف کردن کاروان کمکی لبنان به مردم غزه دریغ نخواهد کرد.به گزارش مهر، گابریلا شالو در نامه‌ای خطاب به بان کی‌مون هشدار داد که رژیم صهیونیستی تمام امکانات خود را برای ممانعت از رسیدن این کشتی‌ها به نوار غزه به کار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این در حالی است که 2 کشتی لبنانی اعزامی به غزه موسوم به «مریم» و «ناجی‌العلی» علاوه بر فعالان صلح از جمله زنان، شامل تجهیزات پزشکی و دارویی برای بیماران سرطانی نوار غزه هستند. پیشتر رژیم صهیونیستی مدعی شده بود که حزب‌الله لبنان از این طریق می‌خواهد نیرو به غزه اعزام کند اما حزب‌الله با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد هیچ‌گونه ارتباطی با این کاروان ندارد و در واقع این کاروان از سوی طرفداران لغو محاصره غزه در لبنان تدارک دیده شده است.

رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر کوشید با تصمیمی نمایشی در تسهیل محاصره غزه، از فشارهای بین‌المللی برای پایان دادن به این محاصره بکاهد. با این حال هشدار تل آویو به سازمان ملل متحد به وضوح دروغین بودن چنین تصمیمی را آشکار می‌کند. در یک اظهارنظر دیگر شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی بدون اشاره به هزاران زندانی فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی، پایان محاصره غزه را مشروط به آزادی نظامی اسرائیلی در نزد نیروهای مقاومت دانست.

وی در مراسم آغاز به کار آژانس یهود در بیت‌المقدس گفت غزه باید با صلح‌، گفتگوها و آزادی «گلعاد شالیت» موافقت کند و در صورتی که این اقدامات صورت گیرد، نیازی برای ادامه محاصره غزه وجود ندارد. رژیم صهیونیستی از 4 سال گذشته محاصره غزه را آغاز کرده است و اجازه ورود مواد مورد نیاز مردم این منطقه را نمی‌دهد. این در حالی است که بسیاری از کشورها و نهادهای بین‌المللی محاصره غزه را غیرقانونی توصیف کرده و خواستار پایان آن شده‌اند.

در همین راستا، فراکسیون‌های مخالف و موافق در پارلمان آلمان از رژیم صهیونیستی درخواست کرده‌اند که اجازه دهد کالاهای سازمان ملل از راه آبی به غزه برسد. روز گذشته نیز احزاب دموکرات آزاد، سوسیال دموکرات،‌ سبز و همین‌طور اتحاد 2 حزب سوسیال مسیحی و دموکرات مسیحی در درخواستی مشترک خواهان پایان سیاست تحریم اسرائیل در نوار غزه شدند. / خبرگزاری‌ها

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها