معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: حساب سرپرست خانوار 2 ماه قبل از اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها و پس از آن نیز به مبلغ تعیین شده که بعدا اعلام می‌شود، شارژ خواهد شد.
کد خبر: ۳۳۵۷۲۶

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی در جمع کارشناسان پژوهشکده امور اقتصادی در محل سازمان امور مالیاتی گفت: گرچه مبلغ یارانه نقدی و زمان دقیق اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها اعلام نمی‌شود، اما حساب سرپرست خانوار 2 ماهه شارژ می‌شود، ولی امکان برداشت یکماهه خواهد بود و این حساب خاصی است که نمی‌توان هر زمان از آن برداشت کرد و به این روش خود خانوار تنظیم می‌کند که مصرف انرژی خود را بهینه کند.

میرتاج‌الدینی در پاسخ به مبلغ و زمان شارژ تأکید کرد: مبلغ شارژ به موقع اعلام خواهد شد و این رمزی است که به موقع اعلام می‌شود، تاریخ دقیق را هم بعدا خواهیم گفت، اما در 6 ماه دوم سال این طرح اجرا می‌شود.

میرتاج‌الدینی به بند (الف) ماده 7 قانون هدفمندکردن یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: در آن ماده پرداخت یارانه به میزان درآمد خانوارها معطوف شده، اما سقف یکسان برای پرداخت یارانه اعمال می‌شود و مناطق محروم و افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی رقم بیشتری خواهند گرفت.

میرتاج‌الدینی در پاسخ به میزان افزایش پرداخت به افراد محروم گفت: قطعا افراد محروم و تحت پوشش به مقدار بیشتری یارانه می‌گیرند، اما مقدار آن مشخص نیست.

وی افزود: یکی از محورهای طرح تحول اقتصادی، اصلاح نظام ارز و پول بانکی است که فعلا اصلاح نرخ ارز مد‌نظر نیست و بعد از اجرای این مرحله به آن پرداخته می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها