جوانی که در جریان یک درگیری، جوان دیگری را به قتل رسانده بود، با تشخیص غیرعمد بودن قتل از سوی دادگاه، به پرداخت دیه محکوم شد.
کد خبر: ۳۳۵۴۲۵

به گزارش فارس، عصر 23 آذر سال 87، مأموران پلیس آگاهی شهرستان ورامین از وقوع یک فقره درگیری خونبار دریک منزل مسکونی باخبر شدند.

مأموران با حضور در محل حادثه متوجه شدند پسر جوانی به نام سجاد بر اثر اصابت چاقو به قلبش به شدت زخمی شده و دقایقی بعد به قتل رسیده است.

اظهارات دوستان مقتول که در محل حادثه حضور داشتند، مشخص کرد که آنها برای خوردن عصرانه در خانه یکی از دوستان جمع شده بودند که منجر به درگیری بین سجاد و فرهاد شد. در نهایت فرشاد با چاقو سجاد را به قتل رسانده است.

تحقیقات برای شناسایی فرشاد که برادر همسر صاحب‌خانه بود آغاز و مدت کوتاهی بعد، شناسایی و دستگیر شد. فرشاد مدعی بود که سجاد قصد آزار و اذیت او را داشته و با چاقو او را تهدید می‌کرده است. او هم چاقو را گرفته و سجاد را به قتل رسانده است.

با اعتراف فرشاد، قرار مجرمیت وی در دادسرای جنایی صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران ارجاع داده شد که صبح دیروز به آن رسیدگی شد. سیدرضایی، نماینده دادستان، با اشاره به مدارک موجود در پرونده، بزه انتسابی به متهم را محرز دانست و خواستار مجازات وی شد.

در ادامه جلسه، اولیای‌دم در جایگاه قرار گرفتند و با اعلام شکایت مجدد از متهم، خواست خود را قصاص وی عنوان کردند.

سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و ضمن پذیرش اتهام قتل عمد گفت: روز حادثه در حال بازی بودم که شوهر خواهرم به همراه دوستانش از من خواستند برای عصرانه به خانه او بروم. در خانه، مشغول خوردن عصرانه بودیم که مقتول و یکی از دوستانش وارد خانه شدند و با خود مشروب آورده بودند.

وی افزود: دقایقی بعد شوهرخواهرم به همراه یکی از آنها برای خرید از خانه خارج شدند. مقتول به دوستش اشاره‌ کرد و با تهدید چاقو، قصد آزار و اذیت مرا داشت. آنها درها را قفل کردند و من راه فراری نداشتم و در حین درگیری چاقو را از او گرفتم. او را تهدید کردم تا به من نزدیک نشود ولی توجهی نکرد و من به ناچار او را زدم.

بعد از اظهارات متهم، 2 شاهد درگیری در جایگاه قرار گرفتند و ادعای متهم درباره انگیره مقتول برای آزار و اذیت متهم را تأیید کردند.

اما یکی از آنها ادعای متهم درباره همراهی با مقتول برای آزار و اذیت متهم را انکار کرد و گفت: من هیچ قصدی برای آزار و اذیت متهم نداشتم و در را هم خود مقتول قفل کرد.

اظهارات متهم و شاهدان مبنی بر مصرف مشروبات الکلی قبل از درگیری در حالی عنوان شد که هم آزمایشات پزشکی این ادعا را رد کرده است و هم در گزارش مأموران پلیس این موضوع مطرح نشده است.

بعد از اظهارات شاهدان حادثه، متهم با حضور در جایگاه و در بیان آخرین دفاع گفت: من هیچ آشنایی قبلی با مقتول نداشتم و آن روز اولین باری بود که او را می‌دیدم. قصدی برای کشتن او نداشتم و فقط از خودم دفاع کردم.

بعد از اظهارات متهم، قاضی تردست ختم جلسه را اعلام و صبح امروز بعد از مشورت با مستشاران دادگاه، قتل را غیرعمد تشخیص دادند و متهم را به پرداخت دیه محکوم کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها