معاون برنامه ریزی فرماندار خبر داد:

نرخ 30 درصدی بیکاری در جاسک

علی سالاری معاون برنامه ریزی فرماندار جاسک گفت: با وجود 4000 هکتار زمین کشاورزی در دشت جگین ، نرخ بیکاری در این شهرستان به 30 درصد رسیده است.
کد خبر: ۳۳۵۱۷۲

به گزارش ایسنا ، معاون برنامه ریزی فرماندار جاسک در همایش تجلیل از بهره برداران نمونه بخش کشاورزی شهرستان جاسک اظهار کرد: با سرمایه گذاری که در زمین‌های دشت جگین در حال انجام است نباید در این شهرستان مشکل بیکاری داشته باشیم.وی افزود: متاسفانه نرخ بیکاری در این شهرستان به 30 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه از 4000 هکتار زمین کشاورزی در دشت جگین ، تنها2000 هکتار زیر کشت محصولات کشاورزی قرار دارد، تصریح کرد: لازم است برنامه‌ریزی‌ها به نحوی انجام شود تا به ازای هرهکتار یک نفر اشتغال ایجاد شود.

سالاری به بهره‌وری در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: بهره برداران ما باید از کشاورزی سنتی به روش‌های مدرن تر روی آورند و همچنین فرآیند تولید نیز از کارایی معیشتی به تولید اقتصادی تبدیل شود.

در ادامه ، مدیر جهاد کشاورزی جاسک نیز از زیر کشت رفتن دشت بارق در 40 کیلومتری شهرستان بشاگرد خبرداد و گفت: دشت بارق نیز مانند دشت جگین پتانسیل‌های خوبی در بخش کشاورزی دارد که مطالعات آن انجام شده و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم کشت محصولات را آغاز کنیم.

گرگیج به مرغوبیت هندوانه‌های کشت شده سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: امسال به علت مرغوب بودن هندوانه‌های دشت جگین در دشت‌های بزرگ جیرفت هندوانه کشت نشده است.

مدیر جهاد کشاورزی جاسک از مسئولین خواست تا به کشاورزی جاسک به خصوص دشت جگین نگاه ویژه‌ای صورت گیرد.

محصولات کشاورزی دشت جگین به کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها