گرچه مسافرت‌های خانوادگی می‌توانند مایه آرامش و تفریح باشند، در صورتی که مشکلات پزشکی غیرمنتظره‌ای در حین آنها رخ دهد، ممکن است بسیار تنش‌زا شوند. بنابراین والدین باید در حین سفر، آمادگی‌های لازم برای مشکلات بهداشتی احتمالی را در طراحی برنامه تعطیلات خود بگنجانند. یک جعبه دارویی همراه خود ببرید. اول یک جعبه کمک‌های اولیه سفر ایجاد کنید که حاوی داروهایی که اعضای خانواده به طور مرتب مصرف می‌کنند و نیز داروهایی برای بیماری‌های ناگهانی مانند گرفتگی بینی یا دانه‌های پوستی باشد.
کد خبر: ۳۳۵۰۵۲

در این جعبه دارویی یک داروی تب‌بُر، یک داروی آنتی‌هیستامین، باند و یک پُماد آنتی‌بیوتیک موضعی هم قرار دهید. داروی ضد اسهال برای موارد اسهال مسافرتی توصیه نمی‌شود. در این مورد بهتر است با پزشک خود در مورد آنتی‌بیوتیک‌هایی که عفونت‌های باکتریایی عامل اسهال مسافرتی را درمان می‌کنند، مشورت کنید.

برای این‌که بتوانیم یک جعبه دارو کارا داشته باشیم باید به مشخصات محل مورد نظر برای مسافرت خود، توجه کنیم. همچنین والدین به ویژگی‌های خاص سفر خود هم توجه داشته باشند؛ مثلا اگر به نقاط آفتابی سفر می‌کنید، کرم ضد آفتاب با خود ببرید یا برای تسکین درد ناشی از آفتاب ‌سوختگی، ژل آلوئه‌ورا (Aloe Vera) همراه داشته باشید.

اگر در حین سفر، مدت درازی را در محیط‌های سر باز و طبیعی می‌گذرانید، پشه‌بند و کرم‌های دافع حشرات و داروهای تسکین‌دهنده آسیب ناشی از گزش به همراه داشته باشید. ویژگی‌های وسیله سفر خود را در نظر بگیرید. درباره موارد بهداشتی وسیله سفر خود هم فکر کنید، مثلا اگر با هواپیما سفر می‌کنید، ممکن است به علت تغییر فشار هوا دچار درد گوش شوید.

شیردادن به یک کودک در حین بلند شدن و فرود آمدن هواپیما، با ایجاد حالت مکیدن و فرو دادن در او می‌تواند به تسکین درد گوش کمک کند و در بزرگ‌تر ها جویدن آدامس یا باد کردن آدامس بادکنکی می‌تواند این درد را رفع کند. اگر کودک شما به بیماری حرکت (motion sickness) حساس است، او را در وسط هواپیما روی بال‌ها ننشانید. بیماری حرکت باعث ایجاد حالت تهوع در کودک داخل وسایل نقلیه متحرک می‌شود.

اگر با ماشین سفر می‌کنید، برای جلوگیری از بیماری حرکت نگذارید کودک در ماشین مطالعه کند یا به پایین نگاه کند. اگر کودک احساس ناراحتی و تهوع کرد، باید به نقطه‌ای در جلوی‌ خود خیره شود. حتما به مراکز درمانی یا پزشک دسترسی داشته باشید.

در مسافرت آرام و صبور باشید. بالاخره این‌که توجه داشته باشید که مسافرت روال عادی زندگی‌تان را به هم می‌ریزد و در نتیجه ممکن است کودکان بدخلق و بهانه‌گیر شوند. بنابراین آرامش خود را حفظ کنید و انتظار نداشته باشید که رفتارهای فرزندانتان مثل همیشه باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها