اگر درگاه‌های اتصال رایانه و یا دستگاه‌های الکترونیکی شما گرد و خاک بگیرد و این موضوع باعث شود تا در اتصال یو‌اس‌بی و یا دیگر لوازم الکترونیکی به‌رایانه خود با مشکل مواجه شوید، اولین گام و بهترین کاری که به‌عنوان کمک‌های اولیه می‌توانید انجام دهید، پاک کردن گرد و خاک و زدودن آلودگی‌ها از درگاههای اتصال رایانه و دستگاه‌های دیگر است که مراحل آن را به این ترتیب برای شما شرح می دهیم:
کد خبر: ۳۳۴۳۸۹

اول از همه سخت افزار خود را خاموش کنید. اگر با اولین نگاه توانستید تشخیص دهید که کدام درگاه اتصال خیلی کثیف بوده و مشکل ساز شده است، یک پنس کوچک و یک گوش پاک کن برداشته و با دقت و به آرامی سعی کنید تا جایی که می‌توانید آلودگی و گرد و خاک‌ها را خارج کنید. چربی‌ها و مواد چسبنده دیگر باقیمانده را می‌توانید با استفاده از اسپری‌ها و محلول‌های دیگر پاک‌کننده مخصوص اتصالات الکترونیکی (کنتاکت شور) و گوش پاک کن تمیز، پاک کنید. اما دقت کنید که درگاه‌های لن (اترنت)، سریال و... پین‌های کوچک و ظریفی در داخل خود دارند که اگر در هنگام تمیز کردن این درگاه‌ها برخورد فیزیکی شدید و توام با بی‌دقتی با این پین‌ها صورت بگیرد، ممکن است موجب کج شدن و یا شکستگی آنها و خرابی و وارد آمدن صدمه جدی به آن درگاه اتصال شود. بنابراین با نگاه کردن به داخل درگاه اتصال و انجام حرکت‌های دقیق و آرام عمل تمیز کردن را انجام داده و از حرکت‌های شدید بی‌هدف و چرخاندن گوش پاک کن و پنس و اشیای دیگر در داخل درگاه های اتصال خودداری کنید.

استفاده از اسپری‌های تمیزکننده پرفشار (که برخی از آنها دارای لوله‌های ظریف و بلندی جهت تمیز کردن داخل وسایل هستند) و باد فشار قوی نیز پس از انجام مرحله اول می‌تواند پاک کردن بهینه درگاه‌های اتصال موثر باشد. هرگز از گاز فندگ و یا هر ماده اشتعال‌زای دیگری برای این کار استفاده نکنید که بسیار خطرناک است و حتی ایجاد یک جرقه می‌تواند موجب مشتعل شدن آن و رخداد انفجار و آتش‌سوزی شود.

کار را با یک بار پاکسازی نهایی به‌وسیله گوش پاک کن آغشته به الکل سفید و یا مواد پاک کننده مخصوص خاتمه داده و دستگاه را چند ساعت به حال خود رها کنید و اجازه دهید تا درگاه اتصال آن خشک شود. پس از انجام این مراحل به‌طور حتم دستگاه شما و درگاه‌های اتصال آن آماده به‌کارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها