از دور از نزدیک

جمجمه بودا کشف شد

جمجمه‌ای که گفته می‌شود متعلق به بنیانگذار مکتب بودا است به دست کاهنان و باستان‌شناسان چینی کشف شد. باستان‌شناسان و کاهنان چینی در معبدی واقع در شرق این کشور موفق به کشف استخوان‌هایی شدند که به اعتقاد آنها متعلق به جمجمه ساکیامونی (Sakyamuni)،‌ بنیانگذار مکتب بودا بوده است. چوان ین، رئیس سازمان بودای چین گفت:‌ این بقایا که متعلق به استخوان‌های قسمت آهیانه جمجمه است، درون جعبه‌ای کوچک و طلایی که درون جعبه‌ای نقره‌ای قرار داشته توسط تیمی از باستان‌شناسان کشف شده است. وی هیچ‌گونه توضیحات دیگری درخصوص این یافته که مدت‌ها در معبد کیژیا در شهر نانجینگ، مرکز استان جینگجسو،‌ زیارت می‌شده ارائه نکرد./ فارس
کد خبر: ۳۳۴۲۸۴

بازیکنان برزیل تو قوطی!

بازیکنان حاضر در جام جهانی 2010، لباس‌های ورزشی را می‌پوشند که از بازیافت 13 میلیون قوطی پلاستیک تولید شده‌اند.

این لباس‌های ورزشی دوستدار محیط‌زیست را بازیکنانی چون کریستیانو رونالدو و جی سونگ پارک در رقابت‌های جام جهانی آفریقای جنوبی به تن می‌کنند.

این لباس‌ها که صددرصد از پلی‌استر هستند، از بازیافت 13 میلیون قوطی پلاستیک معادل 254 هزار کیلوگرم تولید شده‌اند. گفته می‌شود این لباس‌ها دوستدارترین و فناورانه‌ترین لباس‌هایی هستند که بازیکنان در تمام تاریخ این ورزش پرطرفدار پوشیده‌اند.

در حقیقت برای اولین بار، شرکت نایک برای برخی از تیم‌های ملی از قیبل برزیل، پرتغال، هلند و کره، این لباس‌های پلی‌استری بازیافتی را تولید کرده است.

این قوطی‌های پلاستیک از ژاپن و تایوان جمع‌آوری شده‌اند. در این فرآیند استفاده از مواد خام و انرژی 30 درصد کاهش می‌یابد.

در مجموع 9 تیم از این لباس‌ها استفاده می‌کنند. هر دست لباس از بازیافت 8 قوطی پلاستیکی تولید شده است.‌/‌ مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها