رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اعلام مشارکت مجلس برای پیگیری شکایات مردم درباره ثبت‌نام مدارس، گفت: نمابر این کمیسیون آماده دریافت شکایات والدین از مدارس در خصوص ثبت‌نام است.
کد خبر: ۳۳۴۱۱۷

علی عباسپور تهرانی‌فرد در گفتگو با فارس اظهار داشت: مدارس دولتی در قالب نمونه مردمی یا هیئت امنایی ، حق دریافت هیچ‌گونه وجهی را در هنگام ثبت‌نام ندارد و دریافت وجوه از سوی آنها تخلف محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: خارج از فصل ثبت‌نام، در صورت تمایل دانش‌آموزان به انتخاب برخی فعالیت‌های فوق برنامه، مدارس دولتی می‌توانند هزینه مربوط به آن را دریافت کنند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در سال‌های اخیر، شکایات‌ مردم از مدارس کاهش یافته است، افزود: هر سال در ایام ثبت‌نام دانش‌آموزان از سوی وزارت آموزش و پرورش، هیئتی جهت بازرسی و رسیدگی به تخلفات صورت‌گرفته توسط مدارس، تعیین می‌‌شود.

وی با بیان اینکه مدارس به هیچ عنوان حق ندارند به صورت اجباری وجهی را از دانش‌آموزان دریافت کنند، گفت: مدارس در فصل ثبت‌نام حتی به صورت اختیاری نیز نمی‌توانند از دانش‌آموزان وجهی را درخواست کنند و آموزش و پرورش با تخلفات صورت‌گرفته توسط آنها، برخورد جدی خواهد کرد.

عباسپور با بیان اینکه نمابر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به شماره 33440066 آماده دریافت شکایات والدین از مدارس در خصوص ثبت‌نام است، افزود: خانواده‌ها از طریق تماس با نمابر کمیسیون و بیان شکایات خود از مدرسه مورد نظر همراه با ذکر‌ نام، مبلغ درخواست ‌شده توسط مدرسه و اعلام شماره تماس خود منتظر رسیدگی کمیسیون باشند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: مجلس، نام مدرسه مورد نظر را به آموزش و پرورش اعلام کرده و با اعزام هیئت ‌های بازرسی آموزش و پرورش به تخلفات صورت‌گرفته توسط مدارس رسیدگی می‌شود.

وی با بیان اینکه همه ساله در ایام ثبت‌نام، آموزش و پرورش شماره‌ تلفن‌هایی را برای دریافت شکایات مردم از مدارس اعلام می‌کند ، گفت: مردم از طریق تماس با این شماره تلفن‌ها یا مراجعه به آموزش و پرورش مناطق می‌توانند شکایات خود را بیان کنند و در‌ صورت نگرفتن نتیجه، موضوع را به مجلس منعکس کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها