قلعه بانی در جمع خبرنگاران خبر داد:

سرمایه گذاری 50 میلیارد دلاری در صنعت نفت

معاون وزیر نفت با اشاره به واگذاری فاز 13 یا 14 پارس جنوبی به ایدرو از سرمایه گذاری 50 میلیارد دلاری در کل صنعت نفت تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: هم اکنون تولید روزانه نفت ایران 3.9 میلیون بشکه است.
کد خبر: ۳۳۳۵۷۳

به گزارش مهر ، احمد قلعه بانی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران امروز در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت واگذاری قرارداد طرح توسعه فازهای 13 و 14 میدان پارس جنوبی با بیان اینکه قصد داریم توسعه این دو فاز گازی را به سازمان گسترش صنایع ایران (ایدرو) واگذار کنیم، گفت: ایدرو پیش تر فعالیتهای قابل توجهی در توسعه فازهای پارس جنوبی داشته به طوری که این مجموعه در طرح توسعه فاز 1، 6 ، 7 ، 8 و 17 و 18 پارس جنوبی مشارکت داشته است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون عملیات اجرایی فاز 17 و 18 این میدان مشترک گاز حدود 40 تا 45 درصد پیشرفت دارد ، تصریح کرد: از این رو قصد داریم قرارداد طرح توسعه فاز 13 یا 14 پارس جنوبی را به ایدرو واگذار کنیم.

معاون وزیر نفت با اشاره به واگذاری کلیه فازهای باقی مانده پارس جنوبی به مجموعه های داخلی اظهار داشت: تاکنون شرکت های مختلف داخلی دراجرای طرح های مختلف صنعت نفت به توانمندیهای قابل توجهی دست یافته اند.

قلعه بانی با اشاره به اینکه پیش بینی می کنیم تا پایان سال جاری 50 میلیارد دلار در طرح های مختلف صنعت نفت سرمایه گذاری انجام شود، در خصوص عدم جذب سرمایه های خارجی توضیح داد: از حضور سرمایه گذاران خارجی در طرح های مختلف صنعت نفت استقبال می کنیم اما اگر آنها جلو نیایند از توان و پتانسیل های داخلی استفاده خواهیم کرد.

معاون وزیر نفت در ادامه ظرفیت فعلی تولید نفت خام ایران را 4 میلیون بشکه در روز عنوان کرد و اظهار داشت: در شرایط فعلی ایران با در نظر گرفتن نظام سهمیه بندی سازمان اوپک روزانه سه میلیون و 900 هزار بشکه نفت تولید و بخشی از آن را صادر می کند.

این مقام مسئول در مورد اثر تحریم های بین المللی در توسعه طرح های مختلف صنایع نفت، گاز و پتروشیمی بیان کرد: تاکنون مجموعه های داخلی با وجود تحریم ها به توانمندی های قابل توجهی برای اجرای طرح های مختلف صنعت نفت دست یافته اند.

به گفته این عضو کارگروه نمایندگان ویژه رئیس جمهور در امور نفت، در شرایط فعلی با توجه به دانش فنی و توان مجموعه های داخلی تحریم ها به یک فرصت برای توسعه هر چه بیشتر صنعت نفت تبدیل شده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها