مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت گاز از عدم افرایش تولید گاز و راه اندازی پالایشگاههای جدید گازی تا سه سال آینده خبر داد و گفت: اصلاح قیمت گاز تنها راهکار کاهش مصرف این حامل انرژی است.
کد خبر: ۳۳۳۳۳۲

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی جمشیدی دانا با اشاره به نقش 40 درصدی مجتمع گاز پارس جنوبی در تامین گاز مورد نیاز بخشهای مختلف کشور، گفت: در شرایط فعلی وزارت نفت و شرکت ملی گاز حساب ویژه‌ای را روی پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی باز کرده اند.

وی افزود: انتظار داریم همان طوری ‌که از نظر کمی ظرفیت تولید گاز مجتمع پارس جنوبی رو به افزایش بوده از نظر کیفی هم پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی سرآمد باشند.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت گاز با تاکید براینکه تا 3 سال آینده افزایش تولید گاز نخواهیم داشت، تصریح کرد: از این رو در این مدت امکان راه اندازی پالایشگاههای جدید گازی هم وجود ندارد از این رو وظیفه شرکت گاز برای برنامه‌ریزی سنگین خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول برای حل این مساله چهار راهکار پیش‌بینی شده که تعمیرات اساسی به موقع و حتی زودتر از موعد پالایشگاهها یکی از این گزینه ها است.

دانا از عدم کاهش تولید و استمرار تولید گاز به عنوان راهکار دوم در این بخش یاد کرد و افزود: با توجه به اینکه تولید پالایشگاه‌ها در حد ثابتی قرار گرفته هر چقدر بتوانیم استمرار تولید گاز داشته باشیم و توقف تولید را کمتر کنیم به منزله افزایش ظرفیت تولید گاز کشور خواهد بود.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت گاز از استفاده از ظرفیت خالی پالایشگاه‌های موجود گازی کشور و طرح ضربتی تشکیل کمیته افزایش ظرفیت گاز به عنوان راهکارهای جدیدی برای افزایش ظرفیت تولید گاز یاد کرد و گفت: پیش بینی می شود کمیته بررسی طرح افزایش ظرفیت پالایشگاههای گاز هرچه سریع تر تشکیل تا امکان‌سنجی برای افزایش تولید بیش از ظرفیت اسمی گاز فراهم شود.

به گفته این مقام مسئول صرفه ‌جویی در مصرف گاز گزینه مهم دیگری است که باید مدنظر قرار گیرد به نظر می رسد تنها راه صرفه‌جویی اصلاح قیمت‌ گاز باشد.

دانا دو مورد انضباط مالی و انضباط اخلاقی در پالایشگاه‌ها را بسیار با اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: مدیران عملیات پالایشگاههای گاز با همکاری واحدهای مرتبط باید این دو موضوع را در سر لوله کار خود قرار دهند.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت گاز با اشاره به نیاز به وجود کمیته خودکفایی کالا در تمامی پالایشگاه‌های گازی کشور، بیان کرد: به دلیل تحریم‌ها و فشارها خارجی باید به سمت خریدهای داخلی و شرکتهای تامین کننده قطعات داخلی برویم و از این به بعد تمام خریدهای خارجی حتما نیاز به تایید کمیته خودکفایی خواهند داشت.

دانا در پایان با تاکید بر استمرار تولید گاز در پالایشگاهای کشور، تبیین کرد: تمامی پالایشگاه‌ها تا پایان شهریور فرصت دارند تا تمام تست‌های لازم را انجام داده و از اول مهر هیچ‌ پالایشگاهی نباید وقفه و کاهش تولید گاز داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها