فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با اشاره به این‌که در حال حاضر 60 درصد مرزهای کشور در کنترل نیروهای نظامی و انتظامی است، گفت: برای پوشش 40 درصد باقیمانده 34 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است. سردار حسین ذوالفقاری افزود: در حال حاضر بیشتر نقاط مرزی کشور به طور کامل تحت پوشش نیروهای مرزبانی است و به نقطه اطمینان بخشی رسیده، اما واقعیت این است که در برخی از نقاط کشور باید کارهای جدی‌تری صورت گیرد که بتواند فضای پوششی را تکمیل کند.
کد خبر: ۳۳۲۷۳۶

وی به ایسنا گفت: امروز می‌توانیم بگوییم که بر 60 درصد از مرزهای کشور اشرافیت کامل داریم.

ذوالفقاری درباره برنامه‌های اجرایی برای پر کردن خلأهای مرزی نیز گفت: در نقاط مختلف کشور درصد وجود خلأ‌های مرزی متفاوت است، به طوری که در شرق کشور با توجه به وسعت منطقه، این امر بیشتر به چشم می‌آید که در این رابطه مرزبانی کشور در حال برنامه‌ریزی طرح جامعی است که با اجرای آن، این نقیصه نیز برطرف خواهد شد.

وی مساله اصلی برای اجرایی شدن طرح انسداد مرزها را تامین اعتبارات لازم عنوان و خاطرنشان کرد: در حال حاضر دولت و مجلس اقدامات خوبی در زمینه تامین هزینه‌های این طرح انجام داده‌اند، البته هنوز با ایده‌آل‌ها خیلی فاصله داریم.

ذوالفقاری میزان اعتبار اولیه در نظر گرفته شده برای اجرای طرح انسداد مرزها در سال جاری را 106 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: البته این رقم در نهایت به 76 میلیارد تومان کاهش یافت که از این رقم 20 میلیارد تومان مربوط به دیون معوقه است.

وی با بیان این‌که اعتبار مذکور نمی‌تواند درصد زیادی از عملیات اجرایی این طرح را تحت پوشش قرار دهد، تصریح کرد: این رقم اعتبار تنها می‌تواند 2 تا 3 درصد کل مرزهای کشور را تحت پوشش قرار دهد.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به قانون جدید مرزبانی گفت: در حقیقت این قانون با ترکیبی که به عنوان شورای مرز انتخاب شده و مسوولیت آن برعهده رئیس‌جمهور است، می‌تواند با آماده‌سازی زیرساخت‌های اجرایی، تاثیر بسزایی در بحث توسعه و امنیت اقتصادی کشور داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها