رئیس پلیس راه کشور با اعلام اینکه احتمال می رود با واقع شدن ماه رمضان در نیمه تابستان میزان سفرهای تابستانی در سال جاری کاهش یابد ، گفت: در طرح تابستانی امسال مهمترین اولویت پلیس شناسایی و ساماندهی نقاط حادثه خیز برای کاهش تصادفات و مرگ و میر است.
کد خبر: ۳۳۲۴۲۱

سردار محسن بیگی در گفتگو با مهر با اشاره به طرح تابستانی پلیس راه افزود: احتمال می رود با جابه جا شدن زمان سفر، بار ترافیکی مضاعفی در ایام قبل و بعد از ماه رمضان در محورهای کشور به وجود آید.

رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه پلیس راهور تمام اقدامات لازم را برای این ایام و کاهش بار ترافیکی پیش بینی کرده تصریح کرد: در تابستان امسال برنامه های بسیار متفاوتی نسبت به سالهای گذشته برای کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن اجرا می شود.

بیگی با اشاره به پرداخت خسارت هایی تا سقف یک و نیم میلیون تومان توسط شرکت های بیمه در سر صحنه تصادف بدون نیاز به حضور پلیس گفت: شرکت های بیمه باید خود را با این قانون تطبیق دهند زیرا در غیر این صورت آنها هستند که متضرر می شوند.

وی افزود: مردم خواهان خدمات رسانی سریع هستند و شرکت های بیمه نیز در صورت ارائه این تسهیلات می توانند رغبت بیشتری در میان مردم برای استفاده از تسهیلات آنان فراهم کنند.

بیگی یادآور شد: دستورالعمل طرح تابستانی امسال تهیه و تدوین شده و طی هفته های آینده به نیروهای عملیاتی ابلاغ می شود.

پیش از این سردار اسکندر مومنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور نیز از تدوین دستورالعمل طرح تابستانی پلیس راهور خبر داده و گفته بود: در تابستان امسال پلیس با شدت و جدیت کامل با 6 تخلف حادثه ساز شامل سرعت غیر مجاز ، سبقت غیر مجاز ، رعایت نکردن فاصله طولی، استفاده از تلفن همراه، نبستن کمربند ایمنی و حرکت نکردن در بین خطوط برخورد می کند.

رئیس پلیس راه کشور با اشاره به استاندارد نبودن جاده های کشور گفت: در حال حاضر جاده های کشور ویژگی های کامل یک جاده استاندارد را ندارند و برای عبور رانندگان متناسب نیستند. همچنین بسیاری از راه های کشور از نطر شیب ، عرض و علائم مشکلات فنی داشته و از تمام خصوصیات لازم برای یک جاده استاندارد برخوردار نسیتند.

وی با بیان این که در سالهای اخیر بویژه در تعطیلات نوروزی سال 89 شاهد رعایت دقیق مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی مردم بودیم ، اظهار کرد: به طور کلی در برنامه سوم توسعه، میانگین رشد تلفات جاده‌ای 11.3 درصد بود که این رقم در برنامه چهارم توسعه به میانگین 2.5 درصد رشد رسید و حدود 9 درصد کاهش داشت.

رئیس پلیس راه کشور تصریح کرد: در مدت برخورد جدی پلیس با 6 تخلف حادثه ساز که ارتباط مستقیمی با انضباط اجتماعی، ترافیکی و پیشگیری از حوادث جاده ای دارند به نتایج مطلوبی در کاهش آمار حوادث دست یافته ایم.

وی عنوان کرد: در مرحله اول، پلیس در برخورد با این رانندگان اقدام به صدور برگه های جریمه با حداکثر قیمت مجاز در قانون کرده و سپس در صورت صلاحدید اقدام به توقیف وسیله نقلیه می کند.

سردار بیگی با بیان اینکه تنها صدور برگ جریمه و توقیف خودور بازدارنده نیست، گفت: در صورتی که رانندگان این 6 تخلف را تکرار کنند از نظر حالات روحی و روانی به پزشک مورد نظر معرفی می شوند تا از آنها تست اعتیاد، مصرف قرص روانگردان و استفاده از الکل گرفته شود که در صورت مثبت بودن نتیجه آزمایش، این افراد به مسئولان قضائی معرفی می شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها