رئیس اتاق مشترک ایران و چین از حضور دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران در مراسم روز ملی ایران در اکسپو 2010 شانگهای خبر داد.
کد خبر: ۳۳۲۲۴۱

اسدالله عسگراولای در گفتگو با مهر از حضور رئیس جمهوری در مراسم روز ملی ایران در شانگهای خبر داد و تصریح کرد: این مراسم قرار است با شرکت رئیس جمهوری در روز 21 خرداد ماه برگزار شود.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین افزود: با توجه به مدت زمان اندک برای آماده سازی سالن ایران، این سالن در زمان حاضر یکی از پربیننده ترین غرفه های اکسپو 2010 شانگهای است.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود ظرف شش ماه حدود 30 میلیون نفر از سالن جمهوری اسلامی ایران در اکسپو دیدن کنند، ضمن اینکه بازدید کنندگان از سالن ایران ناچارند برای ورود به سالن تا دو ساعت و نیم در صفهای طولانی در انتظار باشند.

به گفته عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران، سالن ایران که آمیزه ای از هنر اسلامی ایرانی است، در فضایی به وسعت دو هزار مترمربع در اکسپو شانگهای پذیرای گروه های بسیار بازدید کننده است.

برخی وزارتخانه‌ها مخالف حضور ایران در اکسپو بودند

وی درادامه به سابقه پیگیری خود برای مشارکت ایران در اکسپو 2010 اشاره کرد و گفت: من به عنوان اتاق ایران و چین چهار سال فریاد زدم تا اینکه خرداد سال گذشته سرانجام مسئولان متقاعد به شرکت ایران در اکسپو شدند.

این فعال بخش خصوصی عنوان کرد: سال گذشته برخی وزارتخانه های مسئول، مخالف حضور ایران در اکسپو بودند و پس از پذیرش این موضوع، مسئله دیگر عدم تمایل وزارتخانه ها برای پذیرش مسئولیت اکسپو بود.

اکسپو از اردیبهشت ماه سال جاری فعالیت خود را در شانگهای آغاز کرده و به مدت شش ماه دایر خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها