مدیر پایگاه اطلاع رسانی تغذیه و سلامت با انتقاد از سیاست قیمت‌گذاری فرآورده‌های لبنی هشدارداد: شیوه کنونی قیمت‌گذاری که تنها محدودیت افزایش قیمت را شامل محصولات کم چرب کرده، تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی را به سمت تولید محصولات پر چرب سوق داده است. دکتر ربابه شیخ الاسلام با اعلام این خبر افزود: هم اینک تلاش‌هایی از سوی نهاد‌های مختلف کشور مبنی بر افزایش سرانه مصرف شیر در حال انجام است، این درحالی است که تشویق مردم به افزایش مصرف شیر به عنوان یک غذای سالم با عرضه محصولات پر چرب لبنی که مخل سلامت جامعه است، همخوان نیست. وی ادامه داد: بر‌اساس چند پژوهش میدانی انجام شده در سطح شهر تهران، توزیع‌کنندگان فرآورده‌های لبنی اظهار داشته‌اند که تنها یک چهارم محصولات عرضه شده به آنان را محصولات کم چرب و بقیه را گروه پر چرب تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۳۳۲۱۳۳

دکتر شیخ الاسلام گفت: با وجودی که 90 درصد مردم دریافت کلسیم ناکافی دارند که عوارض ناشی از آن ابتلا به پوکی استخوان است، نمی‌توان به آنان که معمولا از اضافه وزن یا چاقی رنج می‌برند و همین چاقی می‌تواند، بیماری‌های قلبی ـ عروقی و مشکلات اسکلتی استخوانی را به همراه داشته باشد، توصیه کرد که مواد لبنی پر چرب بخورند. وی با اشاره به این‌که چربی لبنیات مانند سایر چربی‌ها می‌تواند، عوارض زیادی داشته باشد که مهم‌ترین آن گرفتگی عروق است، اضافه کرد: متاسفانه بیشتر مردم از مضرات چربی لبنیات آگاه نیستند و به دلیل توصیه متخصصان تغذیه مبنی بر تاکید بر مصرف فرآورده‌های لبنی، نوع پر چرب آن را انتخاب می‌کنند.

دکتر شیخ‌الاسلام یادآور شد: بر اساس یک نظرسنجی صورت گرفته در پایگاه اطلاع رسانی تغذیه و سلامت در مورد این‌که خامه جزو کدام یک از گروه‌های غذایی محسوب می‌شود 60 درصد اظهار داشتند که خامه جزو گروه لبنیات است در حالی که بر خلاف باور عموم، خامه در گروه شیرینی‌ها و چربی‌ها جای می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها