کد خبر: ۳۳۰۳۹۴

ولی نگرانی لازم نیست چون 4 روش ساده برای تهیه قهوه‌های خوش عطر و بو در خانه وجود دارد. «جوشاندن» اولین روشی است که می‌توانید خیلی زود با آن قهوه را آماده کنید. در این روش قهوه را به همراه آب، داخل قوری بریزید و اجازه دهید که آرام به جوش بیاید. این قهوه را می‌توانید قبل از مصرف شیرین کنید یعنی چند حبه قند را داخل قوری بریزید تا آرام آرام حل شود.

روش دوم همان تحت فشار قرار دادن قهوه است که از آن قهوه اسپرسو به دست می‌آید. در این روش از یک قوری سه بخشی استفاده می‌شود که در قسمت پایین آن آب می‌ریزند تا بعد از به جوش آمدن آب، با فشار روی قهوه که در قسمت میانی است بریزد. بعد از این مرحله، قهوه آماده مصرف که روی آن لایه‌ای خامه مانند جمع شده در قسمت بالای قوری جمع می‌شود. روش سوم کمک گرفتن از نیروی جاذبه است به این ترتیب که پودر قهوه را در داخل یک صافی قرار دهید و آب جوش را قطره قطره روی آن بچکانید. طعم این نوع قهوه به میزان آب و قهوه مورد استفاده بستگی دارد.

و اما خیس کردن، روش چهارمی است که می‌توانید از آن بهره ببرید. در این روش از استوانه‌ای شیشه‌ای که دارای پیستون صافی‌داری است، استفاده می‌کنند به این طریق که باید قهوه و آب جوش را به مدت چند دقیقه در استوانه، مخلوط کنید تا قبل از آن که پیستون پایین بیاید نوشیدنی قهوه در قسمت بالایی آماده مصرف شود.

پنیر پیتزای خانگی

پنیر همیشه گران‌قیمت‌ترین ماده اولیه برای تهیه پیتزاست پس اگر بشود این پنیر را در خانه آماده کرد در هزینه‌ها تا حد زیادی صرفه‌جویی خواهد شد. برای این کار لازم است شیر را در دمای 63 درجه سانتی‌گراد به مدت نیم ساعت یا در دمای 72 درجه سانتی‌گراد به مدت 15 ثانیه حرارت دهید.

دقت داشته باشید در هنگام حرارت دیدن، شیر نسوزد یا سر نرود. بعد از این مرحله نوبت سرد کردن شیر یا قرار دادن ظرف آن در آب سرد یا یخ است.

در مرحله سوم کار، باید شیر را ترش کرد یعنی مایه پنیر را به آن اضافه کرد و هم زد. برای آماده شدن پنیر نیم تا یک ساعت زمان نیاز است. حالا پنیر سفتی به دست می‌آید که باید کمی به آن جوهر لیمو اضافه کرد. تا اینجای کار هنوز پنیر پیتزا به دست نیامده پس لازم است مرحله چهارم را به پخت پنیر اختصاص دهید. برای این کار ماده جامد حاصل از ترش کردن پنیر را به قطعات کوچک برش داده و آن را حرارت دهید.

هر چه مدت حرارت دیدن پنیر بیشتر باشد پنیر، بیشتر کش می‌آید اما به یاد داشته باشید که حرارت خیلی زیاد، بافت پنیر را از بین می‌برد و طعم آن را خراب می‌کند.

مراقبت از ظروف مسی

چون قابلیت هدایت گرما در مس زیاد است، بیشتر ظرف‌های مادربزرگ‌های ما از مس بود و عروسی که جهاز مس او مفصل‌تر بود، مرفه‌تر به حساب می‌آمد. امروزه دوباره ظروف مسی مورد استقبال قرار گرفته است؛ خصوصا که برخی استفاده از آن را برای سلامتی مفید‌تر می‌دانند. اما چون در ظروف مسی آشپزخانه امکان تشکیل رنگ سبز وجود دارد باید در نظافت ظرف‌های پخت و پز و نوع غذایی که در آنها می‌پزید دقت زیادی داشته باشید. زیرا این رنگ سبز بسیار سمی است.

برای جلوگیری از تشکیل این ماده سمی معمولا ظروف مسی را از درون با یک لایه از قلع یا کروم روکش می‌کنند. اگر این اندوده دچار فرسودگی شود باید دوباره آن را ترمیم کرد.

برای لکه‌زدایی از ظروف مسی نمک آشپزخانه را در سرکه تا حد اشباع حل کنید و مایع حاصل را روی لکه بمالید سپس با آب و مایع ظرفشویی آن را بشویید و با حوله خشک پاک کنید. به جای سرکه و نمک می‌توانید از آبلیمو و نمک استفاده کنید. اما برای از بین بردن زنگ مس باید خمیری از آرد گندم و سرکه و نمک به نسبت‌های مساوی تهیه کنید و روی زنگ بمالید و نیز جهت از بین بردن لکه‌های خیلی کوچک از روی ظروف مسی می‌توانید پوست لیموترش را به نمک آغشته کنید و روی آن بمالید. چند قطره آمونیاک نیز در این زمینه به شما کمک می‌کند.

بالش‌ها را چگونه تمیز کنیم

بهداشت روبالشی خیلی مهم است زیرا بیش از هر چیز دیگر با سر و صورت و تنفس شما در ارتباط قرار می‌گیرد. به همین دلیل دست‌کم هفته‌ای یک بار باید روبالشی‌ها را عوض کنید و هر روز باید بالش‌ها را بتکانید. ماهی یک بار باید بالش را در هوای آزاد قرار دهید تا هوا بخورد و حداقل سالی یک بار باید پرها یا مواد داخل آن را بشویید.

برای این کار محتویات بالش را در یک کیسه که دو برابر رو بالشی حجم داشته باشد قرار دهید و سر آن را بدوزید. اگر از ماشین لباسشویی استفاده می‌کنید برای حفظ تعادل باید دو بالش را با هم بشویید.

بعد از این کار آن را در سایه آویزان کرده چندین مرتبه آن را سر و ته کنید تا محتویات کیسه کاملا خشک شود.

با لکه‌های زنگ‌زدگی چه کنیم

گاهی جای دکمه‌های فلزی یا محل برخورد گیره فلزی با لباس اثری از زنگ‌زدگی روی لباس باقی می‌گذارد. برای رفع آن باید چند قطره آب لیمو روی لکه بریزید و روی آن نمک آشپزخانه بپاشید و بعد از 10 دقیقه با پنبه خیس آن را پاک کنید و سپس دو قطعه پارچه سفید تمیز را خیس کرده زیر و روی آن قرار دهید و اتو کنید. دیگر لکه‌ای وجود نخواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها