کد خبر: ۳۳۰۳۹۳

این فضا می‌تواند در بالکن خانه یا حتی پشت بام باشد. وقتی این مکان را ترتیب دادید بسیار علاقه‌مند خواهید شد اغلب روزها با همسر و فرزندان یا همسایگان و دوستان یک چای قند پهلو با کیک عصرانه صرف کنید و گپی بزنید.

بهارانه بخورید

چیزهایی خاص بهار وجود دارد که گاه از آنها غافل می‌شویم.

می‌توانید گل‌های بهار نارنج و پرتقال و لیمو را جمع کنید و در فریزر بگذارید یا خشک کنید و در چای خود بیندازید. برگ‌های درشت درخت مو را بچینید و با این برگ‌های تازه و پر طراوت دلمه درست کنید.

حتی می‌توانید یک گلدان شمعدانی عطری کنار پنجره بگذارید و هر بار برگی از آن در چای بیندازید.

می توانید با همسر یا دوستان به دامن طبیعت بروید و سبزی‌های صحرایی که می‌شناسید جمع کنید و با آنها سبزی پلو و آش و کوکو درست کنید.

می‌توانید به جای شربتی که هنگام پذیرایی می‌دهید از عصاره گل‌های این فصل استفاده کنید.

مربای گل و مربای بهار نارنج را نیز برای زمستان خود درست کنید و کنار بگذارید. چون مرباهای گرمی هستند و برای تابستان زیاد مناسب
نیست.

بهاری بپوشید

پوشش بهاری چیزی است که نمی‌شود از آن گذشت. پنجره‌هایی با پرده‌های روشن که اجازه می‌دهند نور به داخل بتابد، میزی با رومیزی که نقوش گل بر آن حک شده است و گذاشتن یک دسته گل صحرایی زیبا روی میز زیبایی خانه شما را چند برابر می‌کند. در این روزها سعی کنید خود نیز پوشش بهاری را فراموش نکنید و رنگ‌های زنده و شاداب بپوشید تا روحیه خانواده را شاد کنید.

گردگیری مداوم، توری زدن به پنجره‌ها و مراقبت از گسترش پشه‌ها از دیگر اموری است که باید آنها را در نظر داشته باشید که وجوه دیگر بهار مثل گرده افشانی و تکثیر حشرات شما را آزار ندهد.

مربا‌های بهاری

مربای گل محمدی:

گلبرگ‌های گل محمدی: یک کیلو

شکر: 2 کیلو

آب: 8 پیمانه

جوهر لیمو: مقدار کمی

رنگ لبو: نصف استکان (از آبی که لبو در آن پخته شده بردارید)

برای تهیه مربای گل محمدی باید گلبرگ‌های درشت را انتخاب کرد و برای پخته شدن نباید آنها را با آب روی حرارت گذاشت تا بجوشد بلکه باید آب جوش روی آنها ریخت تا پخته شود. زمانی که حس کردید پخته شده کمی جوهر لیمو به آن اضافه ‌کنید تا کاملا رنگ گل‌ها عوض شود، بعد آنها‌در مقداری آب و آب لبو می‌ریزیم تا کمی بمانند و رنگ بگیرند. سپس شکر را با آب و سه قاشق سوپخوری به‌دانه می‌جوشانید. به‌دانه‌ها را در یک توری چای صاف‌کن قرار دهید تا فقط لعاب خود را پس دهند. می‌توانید از قبل لعاب آنها را گرفته به مربا اضافه کنید. قوام که آمد گلبرگ‌ها را در آبکش ریخته، در دست‌کمی فشرده و به مواد اضافه می‌کنیم.

مربای بهار نارنج

بهار نارنج و شکر باید به میزان مساوی باشد و برای هریک کیلو شکر سه پیمانه آب به کار می‌بریم. یک قاشق سوپخوری آب لیمو و مقداری آب آهک برای شفاف شدن مربا نیز به کار می‌بریم.

بهار نارنج‌ها را دو سه ساعت در آب آهکی که از قبل تهیه کرده‌ایم خیس می‌کنیم سپس آبکش کرده خوب می‌شوییم و دو بار در آب جوشانده و آن را عوض می‌کنیم. 24 ساعت آن را در آب قرار می‌دهیم. طی این مدت چند بار باید آب آن عوض شود تا تلخی به آن باقی نماند. سپس شکر را قوام آورده بهار نارنج را در شربت آماده ریخته آب لیمو را نیز اضافه می‌کنیم و بعد از 10 دقیقه زیر آن را خاموش می‌کنیم. این مربا بسیار معطر است و می‌توانید در آن کمی زعفران نیز بزنید تا رنگ طلایی پیدا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها