سینمای کرمان در کماست

فروش آب میوه در سینما شهر تماشا

با تعطیلی سینما شهر تماشای کرمان تعداد سینماهای شهر 500 هزار نفری کرمان به دو سینما رسید و فعالیت مجموعه سینمای شهر تماشای کرمان با دو سالن سینما به فروش کیک و آب میوه محدود شد.
کد خبر: ۳۲۸۸۳۲

به گزارش مهر ، درحالیکه در گذشته نه چندان دور، شهر کرمان دارای پنج سینما بود با تعطیلی سینما نور ، سینما درخشان و درنهایت سینما شهر تماشا تعداد سالن های سینمای شهر کرمان به دو سینما رسید و این درحالی است که سینماهای جیرفت ، کهنوج ، بافت و رفسنجان نیز طی سال های اخیر تعطیل شده اند و در جمع 20 شهرستان استان تنها سینمای سیرجان به کار خود ادامه می دهد.

تعطیلی سیمای شهر تماشا درحالی در سال جاری روی داد که با وجود نزدیک شدن به فصل تعطیلات تابستان و افزایش اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان تنها دو سینما برای شهر کرمان با جمعیتی بالغ بر 500 هزار نفر باقیمانده است که این دو سینما نیز در شرایط نچه ندان مطلوب از نظر مالی بسر می برند.

سینما شهر تماشای کرمان در حالی تعطیل شد که به عنوان تنها سینمای استان کرمان با دو سالن مجزا و امکانات به نسبت مطلوبتر نسبت به سایر سینمایهای شهر کرمان مطرح بود و هنوز چند صباحی از بهسازی این مجموعه تفریحی کرمان با هزینه بالا نمی گذرد.

تعطیلی سینما بیشتر به دلیل عدم توجه اقتصادی و استقبال نکردن مردم از سینما بوده که درنهایت مسئولان این سینما را وادار کرد، تصمیم به تعطیلی آن بگیرند، هر چند طی روزهای اخیر صحبتهایی از سوی شهرداری کرمان درخصوص خریداری این سینما صورت گرفته است اما سینما شهر تماشای کرمان همچنان تنها چیزی که برای تماشا دارد دو تابلوی نسبتا بزرگ با عبارت «تعطیل است» می باشد و البته فعالیت دکه این سینما به دلیل مجاورتش بایکی از بزرگترین پارکها و تفریگاههای شهر کرمان ادامه دارد.

 سینماهای نور و سینما درخشان کرمان نیز که در چهار راه ارگ و میدان مشتاق کرمان ، سالها پذیرای مردم کرمان بودند چند صباحی است که تعطیل شده اند و به نظر نمی رسد با توجه به شرایطی که برای سینما شهرتماشای کرمان روی داده است باز شاهد غوغای تماشاگران باشند.

یکی از سینما داران کرمان در خصوص وضعیت سینماهای کرمان در گفتگو با خبرنگار مهر در کرمان تصریح کرد: وضعیت سینماداری در کرمان مطلوب نیست و نمود واقعی آن تعطیلی سینما شهر تماشا است.

مردم تمایلی برای آمدن به سینما ندارند

اصغر فرهادی با اشاره به اینکه این مطلب بارها در رسانه ها انعکاس داشته است اما در نهایت تاثیری در وضعیت سینما در کرمان نداشته است ، گفت: میزان استقبال مردم از سینماها کم است چون با وجود ویدئوکلوپها، تمام فیلمهای روز دنیا با زیر نویس در دسترس مردم قرار دارند و به راحتی در خانه های خود فیلمها را تماشا می کنند و رغبتی برای آمدن به سینما ندارند.

مدیر سینما مهتاب کرمان خاطرنشان کرد: مسئولان باید از صنعت سینما حمایت کنند و وضعیت سینمای استان را بهبود ببخشند.سینما در کرمان وضعیت مناسبی ندارد و مردم کمتر برای ورود به سینماها علاقه دارند بطوریکه با وجود اینکه بارها یک فیلم از تلویزیون تبلیغ می شود اما استقبال همچنان کم است ضمن اینکه درحال حاضر در فصل امتحانات دانشجویان و دانش آموزان نیز هستیم.

این سینما دار پرسابقه کرمانی اضافه کرد: از 5سینمای شهر کرمان سه سینما تعطیل شده است و در شهرستانها هم تمام سینماها از جمله رفسنجان ، جیرفت ، کهنوج و بافت تعطیل هستند و در سایر شهرستانها نیز اصلا سینمایی نداشته ایم که تعطیل شوند.

فیلمسازان نیاز به حمایت دارند

یک کارگردان کرمانی نیز در خصوص وضعیت سینما در استان کرمان اظهار داشت: استقبال مردم از سینماهای کرمان مطلوب نیست و دلیل آن را باید واکاوی کرد اما مسلما با حمایت بیشتر مسئولان از صنعت سینما ، وضعیت کنونی قابل تغییر است.

حمید عسگری با ابراز نگرانی از روند تعطیلی سینماها در شهر کرمان و شهرستانهای استان افزود: با وجود آنکه در کرمان بعضا فیلمهای خوبی روی پرده سینماها می رود اما حضور مردم در سینماها مطلوب نیست.

این کارگردان کرمانی درخصوص فیلمسازی در کرمان نیز گفت: حمایت خوبی از هنرمندان حوزه سینما نشده است و نیاز داریم با توجه به توجه دولت در سال جاری به حوزه های فرهنگی از صنعت سیما در کرمان نیز حمایت شود. مسئولان فرهنگی استان کرمان در خصوص حمایت از سینماهای کرمان و جلوگیری از تعطیلی آنها اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها