«او یکی از خیره‌کننده‌ترین کارگردان‌های حال حاضر سینماست» این جمله ابتدایی بیانیه مسوولان برگزارکننده جشنواره سینمایی ونیز در وصف کوئنتین تارانتینو است، چراکه آنها تصمیم گرفته‌اند این کارگردان مولف و صاحب‌سبک آمریکایی را به عنوان رئیس هیات داوران خود انتخاب کنند. دفتر جشنواره ونیز اعلام کرد که مارکو مولر، مدیر جشنواره ونیز، تارانتینو را برای ریاست هیات داوران در شصت و هفتمین دوره جشنواره در سال 2010 در نظر گرفته است. تارانتینو در دهه 1990 با فیلم‌هایی مانند «سگ‌های‌انباری»، «قصه‌های عامیانه» و «جکی براون» به شهرت رسید.
کد خبر: ۳۲۷۱۸۱

منتقدان او را مستعد‌ترین نماینده‌ نسل سینماگران نوجوی دهه 1990 می‌دانند. او غالبا تهیه‌کننده و سناریست فیلم‌های خود نیز بوده است.

آخرین فیلم سینمایی تارانتینو به نام «لعنتی‌های بی‌آبرو» (2009) داستانی تخیلی را در دل جنگ جهانی دوم روایت می‌کند.

تارانتینو در اصل نورچشمی جشنواره سینمایی کن به شمار می‌رود. شهرت جهانی او با فیلم «قصه‌های‌عامیانه» شروع شد که در سال 1994 از جشنواره کن، جایزه نخل طلایی را کسب کرد.

تارانتینو در سال 2004 رئیس هیات داوران جشنواره کن را هم به عهده داشت.

جشنواره ونیز، در کنار جشنواره‌های کن و برلین، یکی از 3 جشنواره مهم جهان سینما به شمار می‌رود.

راه و رسم جشنواره‌ ونیز، این قدیمی‌ترین رویداد سینمایی جهان، در مقایسه با جشنواره کن، به طور کلی محافظه‌کارانه و سنت‌گرا ارزیابی شده است.

به گزارش ایلنا، «جایی» به کارگردانی سوفیا کوپولا که بخشی از آن در ایتالیا فیلمبرداری شده، فیلم نوآر «جاده رو به هیچ‌ کجا» ساخته مونته هلمان، «میرال» به کارگردانی جولین شنیبل با بازی فریدا پینتو، (میلیونر زاغه‌نشین) وPotiche ساخته فرانسوا اوزون با بازی کاترین دونو و و ژرار دوپاردیو از فیلم‌هایی هستند که به احتمال زیاد در بخش رسمی این دوره جشنواره ونیز به نمایش درمی‌آیند.

آنگ‌لی، فیلمساز سرشناس هنگ‌کنگی نیز جایزه شیر طلای یک عمر دستاورد شصت و هفتمین دوره جشنواره فیلم ونیز را دریافت می‌کند.

جشنواره ونیز اول سپتامبر 2010 (10 شهریور) در ونیز (ساحل لیدو) شروع می‌شود و 11 سپتامبر با اعطای شیرهای طلایی و نقره‌ای به پایان می‌رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها