محمد وجودی - چگونه می‌توان آهنگ و فیلم‌ها و کلیپ‌هایی که در یوتیوب یا دیگر سایت‌ها را مشاهده می‌کنیم، ذخیره کنیم؟ من از فایرفاکس و اپرا استفاده می‌کنم.
کد خبر: ۳۲۵۸۶۷

برای ذخیره فایل‌ها از یوتیوب می‌توان از برنامه‌های مختلفی که به همین منظور طراحی شده‌اند استفاده کنید. برخی از آنها عبارتند از:

CatchYouTube, Tube Hunter, 4U Download YouTube

Video, Youtube Video Grabber.

سمیرا پورمند از شیراز - چطور می‌شود به ویندوزی که زبان فارسی ندارد و فارسی تایپ نمی‌کند زبان فارسی اضافه کرد؟

ابتدا CD ویندوز را درون سی‌دی‌رام قرار دهید. از پنجره  Control Panel گزینه Regional & Language Options را انتخاب کنید. از لبه Language تیک گزینه اول (Install files for Complex script & right to left language) را بزنید. کلید Apply را بزنید و وارد لبه Advanced شوید.

از محل انتخاب زبان گزینه Farsi را انتخاب کنید و تایید کنید. سیستم خود را دوباره راه‌اندازی کنید.

از این پس شما می‌توانید فارسی هم تایپ کنید. همین طور می‌توانید فونت‌های فارسی مختلفی روی سیستم نصب کنید و از آنها نیز استفاده کنید.

محسن ناصری از بروجن - یک فایل به‌نام RECYCLER در درایو C من (درایو ویندوز) هست که یک سالی می‌شود که روی سیستم من است ولی قبلا نبود. Autorun ندارد و پاک نمی‌شود و مخفی هم هست. بعد از نصب ویندوز نیست ولی وقتی برنامه‌هایم را نصب می‌کنم، ظاهر می‌شود. بازش که می‌کنم یک فایل با آیکن سطل آشغال ویندوز به نام S-1-5-21-117609710-651377827-682003330-1003 داخلش هست. این چه فایلی است و از کجا آمده است؟

پوشه Recycler در واقع همان سطل آشغال (Recycle Bin) سیستم است و روی تمام درایوها وجود دارد.

این پوشه را خود ویندوز می‌سازد و در واقع سطل آشغالی که روی دسکتاپ می‌بینید کلید میانبری است به‌تمام سطل آشغال‌ها در تمام درایوها. بنابراین هر فایلی که شما در هر درایوی حذف می‌کنید در سطل آشغال همان درایو قرار می‌گیرد.

خوب است بدانیم کرم‌های مخربی هم با همین نام به‌وجود آمده‌اند و تاثیرات مخربی بر سیستم می‌گذارند. بنابراین اسکن سیستم با یک آنتی‌ویروس قوی و به‌روز توصیه می‌شود.

حمید عرفانی - در قسمت پردازش تسک منیجر فایلی با نام
smss.exe در حال اجرا است که نمی‌توان آن را حذف کرد. این فایل چیست؟ و چگونه می‌توان آن را حذف کرد؟

این فایل مخفف Session Manager SubSystem هست که از فایل‌های سیستمی ویندوز است. این فایل معمولا در System32 قرار دارد. از Task Manager کنترل کنید چنانچه بیش از یک فایل Smss.exe در حال اجراست فایلی که توسط System اجرا می‌شود متعلق به‌خود ویندوز است و اگر فایل دیگری وجود دارد که توسط نام کاربری خودتان اجرا می‌شود به احتمال زیاد ویروس است. چنانچه این فایل در جای دیگری در حال اجراست نیز احتمال ویروسی بودن سیستم شما زیاد است. استفاده از یک آنتی‌ویروس قوی و به‌روز را توصیه می‌کنیم.

پروانه زرآهنی از مراغه – می‌خواستم بدانم ویروس اتوران چه اثرات مخربی روی سیستم دارد؟ یک آنتی‌ویروس قوی معرفی کنید که بتواند با ویروس‌های جدید مقابله کند. آیا می‌شود برروی حافظه‌های فلش یک دیواره آتش (آنتی‌ویروس) نصب کرد که از ورود ویروس به فلش و در نتیجه از انتقال ویروس به دیگر کامپیوترها جلوگیری کرد؟

ویروس Autorun به‌سرعت خود را تکثیر و اجرا می‌کند و به همین ترتیب به‌مرور سرعت سیستم را پایین می‌آورد. همین‌طور باعث اختلال در سرورهای محلی و خانگی می‌شود.

از قطعات سخت‌افزاری که ممکن است توسط این ویروس آسیب ببیند، می‌توان به فلاپی درایو اشاره کرد چون این ویروس هر 30ثانیه یک بار برای تکثیر خود فلاپی درایو را به‌کار می‌اندازد. با توجه به هر سیستم این ویروس اثرات جانبی دیگری نیز مانند از بین بردن دسترسی کاربر به Task Manager و Registry و یا غیرفعال کردن
Folder Option دارد. در برخی موارد نیز مانع از باز شدن درایوهای سیستم می‌شود.

آنتی‌ویروس‌های معتبر مانند کسپرسکی و نود32 جزو قدرتمندترین آنتی‌ویروس‌ها هستند. هر کدام از آنتی‌ویروس‌ها با به‌روزکردن خود ویروس‌های جدید را شناسایی می‌کنند و از بین می‌برند.

در مورد سوال سوم نیز جواب مثبت است. برنامه‌های مختلفی ویژه این کار تهیه شده‌اند که می‌توان به USB Disk Security و
USB Autorun Virus Removal اشاره کرد.

فرانک امجدی – من به‌تازگی به یک مشکل برخورده‌ام و آن این است که سیستمم ویروسی شده بود و دوباره ویندوز نصب کردم. حالا مشکلی که پیش آمده این است که دیگر نه Task Manager دارم و نه می‌توانم وارد Registry شوم. در هر دو مورد هم پیغام خطایی به صورت زیر ظاهر می‌شود. چه کار باید بکنم؟

«task manager has been disabled by your administrator»

همان‌طور که در پاسخ یکی از دوستان در همین شماره عنوان کردیم سیستم شما آلوده به ویروسی شده است که فایل‌های Autorun.inf را تکثیر می‌کند و اثراتی که شما عنوان کردید را بر روی سیستم ظاهر می‌کند. همین طور باعث غیرفعال شدن Folder Options می‌شود و نمی‌توانید فایل‌های مخفی را ببینید.

این ویروس با تعویض ویندوز هم از بین نمی‌رود. در شماره‌های گذشته راه‌های از بین بردن این ویروس را ارایه کردیم. اما بیشتر آنتی‌ویروس‌ها قوی و به‌روز این ویروس را شناسایی می‌کنند و از بین می‌برند. همین‌طور می‌توانید از برنامه‌هایی که ویژه این ویروس ساخته شده‌اند (مانند
M Autorun Killer و یا Autorun Virus Remover) استفاده کنید.

مرتضی عبدی - گزینه ورک آفلاین در گوگل کروم کجاست؟

برای استفاده از این قابلیت باید Google Gears را نصب کنید.

مهرداد خادم دلیر از اردبیل – به‌خاطر پاسخ به سوال اینجانب در شماره 276 تشکر می‌کنم اما طبق راهنمایی شما دستور gpedit.msc را درمنوی Run استارت تایپ و اجرا کردم، اما با پیغام زیر مواجه شدم و به‌طبع ادامه روند مقدور نبود.

در نسخه‌های Home edition چنین امکانی وجود ندارد. همین‌طور چنانچه ویندوز شما در هیچ دامنه‌ای (Domain) نباشد، نمی‌توانید از این امکان استفاده کنید.

مهدی صالحی سیچانی از اصفهان - چگونه می‌توان گزینه‌ای را به send to اضافه یا حذف کرد؟

در ویندوز اکس‌پی وارد درایوی که ویندوز در آن نصب است شوید. سپس به پوشه Documents and Settings بروید. بعد وارد پوشه‌ای شوید که نام کاربری خودتان بر آن است. حالا پوشه Send to را باز کنید (این پوشه مخفی است و باید Show Hidden Files را فعال کرده باشید).

حالا در این پوشه می‌توانید میانبر برنامه‌ها و یا میانبر جاهایی که مایل هستید در منوی Send to ظاهر شود را Paste کنید. چنانچه به گزینه‌ای نیاز ندارید می‌توانید آن را از همین پوشه حذف کنید.

بهنام باقرزاده از ارومیه - بعد از نصب ویندوز 7 دیگر قادر نیستم که هنگام تایپ فارسی، کلمات انگلیسی هم تایپ کنم.(چه در آفیس 2003 یا2007 و یا حتی 2010) چون ترتیب جمله به شکل زیر به هم می‌ریزد.

همان‌طور که در شماره‌های قبلی اشاره کردیم این مشکل به‌دلیل جهت تایپ است. با زدن کلیدهای Ctrl+Shift سمت راست کیبورد می‌توانید جهت نگارش فارسی را انتخاب کنید (از راست به چپ).

مهدی رشنو

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها