در فاصله چند هفته به پایان لیگ برتر، تکلیف صبای قم مشخص است، یعنی نه دغدغه سقوط، آنان را نگران و نه امید به صدرنشینی، نماینده استان قم را دلخوش می‌کند. تلاش صبا بهبود موقعیت تیمی در جدول رده‌بندی و دستیابی به حاشیه امنیت در کشاکش جدول است بخصوص که فشردگی امتیازها شرایط جدول را طوری ساخته که تیم‌ها با 2 برد از رده دوازدهم به ششم صعود می‌کنند و با یک شکست نیز کلی در جدول دست به عقب‌نشینی می‌زنند. داوود حقی، هافبک گلزن صبا تا اینجای کار با گل‌های خود نقش بسزایی در نتایج این تیم داشته است تا تاثیر‌گذاری‌اش قابل توجه باشد.
کد خبر: ۳۱۹۳۹۶

از اوضاع و احوال صبای قم چه خبر؟

اوضاع تیم می‌شود گفت نه عالی است و نه بد. گرچه وضعیتمان در جدول اندکی بهبود یافته، ولی از لحاظ مالی مقداری مشکل داریم که مسوولان تیم قول داده‌اند آن را حل کنند. امیدواریم با حل این مشکل روند تیمی بهتر شود.

چند وقت پیش هم که اعتصاب کرده بودید؟

نمی‌توان اسمش را اعتصاب گذاشت. پرداخت مطالبات بچه‌ها به تاخیر افتاده بود و بچه‌ها نسبت به این موضوع اعتراض کردند.

روند کاری تیم هم که پرنوسان دنبال می‌شود.

تیم از لحاظ بازیکن نسبتا خوب بسته شده است. هدف اولیه هیات مدیره و مدیریت این بود که تیم جزو 4 تیم رده نخست جدول قرار بگیرد تا شاید بتوانیم سهمیه آسیایی بگیریم. البته بدشانسی هم گریبان تیم را گرفت و مدیریت تیم مجبور شد ضیایی را کنار بگذارد. پس از آمدن کربکندی، روند نتیجه‌گیری تیم بهتر شد و امیدواریم بهتر از این هم بشود.

پیش از پیوستن به صبا، از تیم دیگری پیشنهاد نداشتی؟

وقتی با صبا قرارداد داخلی امضا کردم از پرسپولیس هم به من پیشنهاد شد، ولی مشکل اینجا بود که سرمربی آنها معلوم نبود. یک روز می‌گفتند حمید درخشان سرمربی است و روز بعد صحبت حمید استیلی بود. آخرش هم که هیچ‌کدام به پرسپولیس نرفتند.

پیش از این هم صحبت از رفتنت به سپاهان مطرح بود. چرا به سپاهان نرفتی؟

سپاهان تیم بزرگی است و در این موضوع شکی نیست، ولی قدری مشکلات خانوادگی برایم به‌وجود آمد که نمی‌توانستم خارج از تهران بازی کنم.من با سپاهان قرارداد داخلی امضا کرده بودم و آنها نیز در جریان مشکل من بودند. هیچ مشکلی هم از بابت مدت و مبلغ قرارداد با سپاهان نداشتم. اما آنها عذرخواهی من را نپذیرفتند و به کمیته انضباطی شکایت کردند که البته بعد موضوع حل و فصل شد.

قبول داری حضور طولانی مدت در تیم‌های متوسط باعث دیده نشدن بازیکن می‌شود؟

خیر. اگر بحث تیم ملی است که الان از پاس همدان و راه‌آهن هم به تیم ملی بازیکن دعوت می‌شود. به واقع دیگر مثل سابق نیست که برای عضویت در تیم ملی لزوما باید عضو استقلال و پرسپولیس باشید. شاید یکی از عوامل موثر در دعوت شدن به تیم ملی حضور در تیم‌های مطرح باشد، ولی مربی تیم ملی باید آنقدر اشراف به لیگ داشته باشد که بازیکنی از نظرش دور نماند.

در آخرین فهرست اعلام شده جا داشت به تیم ملی دعوت شوی؟

اگر به من باشد می‌گویم 3 سال است که جا دارد به تیم ملی دعوت شوم.از زمان حضورم در استقلال اهواز تا الان که در صبای قم هستم. در هر صورت به نظر سرمربی تیم ملی احترام می‌گذارم.

به لیگ برتر برگردیم. راجع به بازی جنجالی صبای قم و سپاهان صحبت کنید.

من حرف‌هایم را بارها زده‌ام. من اگر به عمد هند کرده بودم وجودش را داشتم که اعتراف کنم. در آن صحنه توپ به دست من خورد، ولی معلوم است که در کمتر از یک ثانیه از زمان شلیک توپ تا برخورد توپ به دست من اصلا فرصتی برای فکر کردن وجود ندارد. اگر هم برخوردی رخ دهد غیرارادی است. شما وقتی انگشتتان را به سمت پلک چشم کسی به صورت ناگهانی پرتاب کنید معلوم است که پلک می‌زند و من در آن صحنه فقط خواستم از صورتم حفاظت کنم.

حالا چرا اینقدر خشمگین شدی؟

به قول معروف این عصبانیت جریان دارد. یک بار زمانی که در راه آهن بودم با مس کرمان بازی داشتیم و ما بازی را 2 بر یک عقب بودیم که در دقیقه 94 یک ضربه ایستگاهی به نفع ما گرفته شد که من ضربه را زدم و رضا نورمحمدی توپ را با ضربه سر وارد گل کرد. همین آقای قهرمانی سوت زد و گفت خطا شد. ما هم که صحنه را ندیده بودیم و او نیز گفت بروید فیلم بازی را نگاه کنید تا متوجه شوید. وی گفت شماره 5 خطا کرده است. من به یکی از بچه‌ها گفتم برو تحقیق کن ببین کی خطا کرده است. بعدش معلوم شد که شماره 5 در آن صحنه گل اصلا حضور نداشته است! بعد که در برنامه 90 فیلم بازی پخش شد آقای قهرمانی آمد و گفت من از مجموعه راه آهن به خاطر اشتباهاتم عذر می‌خواهم. حالا در بازی اخیر سپاهان و صبا وقتی به آقای قهرمانی گفتم چرا هند گرفتید، گفت بروید فیلم را نگاه کنید.

من هم گفتم که برویم مثل آن بازی فیلم را نگاه کنیم؟ به وی برخورد و کارت قرمز داد. من نه توهینی کردم و نه چیز دیگری گفتم.

حالا این همه موضعگیری علیه داوری صحیح است؟

راستش خیر. داوری واقعا سخت است و باید در یک لحظه تصمیم گرفت. ولی من معتقدم داورها نباید از صحنه‌ها جا بمانند و روی حدس و گمان قضاوت کنند. من الان خوشحالم که دربی آبی و قرمز را داور ایرانی سوت می‌زند. داوران ایرانی توانایی اداره بازی‌های بزرگ را دارند، اما گاهی اوقات شاید از لحاظ بدنی و ذهنی آماده نباشند.

محمد طاهری / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها