دامادی که در ایام تعطیلات عید نوروز پدر و مادر همسرش را به قتل رسانده بود، توسط ماموران پلیس آگاهی تهران دستگیر شد.
کد خبر: ۳۱۹۲۵۸

به گزارش  ایسنا، زن جوانی در 14 فروردین‌ ماه امسال به همراه همسرش به کلانتری 169 مشیریه مراجعه و به ماموران عنوان کرد که نزدیک به یک هفته است که پدر و مادرش پاسخ تماس‌های تلفنی او را نمی‌دهند و او از آن‌ها اطلاعی ندارد.

بنابر اظهارات این زن، زمانی که والدین‌ او پاسخ تلفن‌ او را ندادند به درب منزلشان در شهرک مشیریه مراجعه کرده بود اما کسی درب منزل را باز نکرد.

با توجه به اظهارات این زن جوان، ماموران کلانتری 169 ضمن انجام هماهنگی‌های قضایی لازم و همچنین اطلاع موضوع به سازمان آتش نشانی در آدرس محل سکونت پدر و مادر این زن جوان حاضر شده و با ورود به داخل منزل آن‌ها، خود را در مقابل جسد پدر و مادر این زن جوان به نام‌های «علی ـ ص» (60 ساله) و «فاطمه ـ ص» (55 ساله) مشاهده کردند.

در بررسی‌های اولیه آثار شکستگی‌های شدید بر روی سر و جمجمه هر دو جسد و همچنین بریدگی گردن مقتول و بریدگی بر روی پای مقتوله مشاهده شد که در این راستا به دستور بازپرس پرونده، جسد این زن و شوهر جهت تعیین علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی انتقال پیدا کرد که برابر نظریه پزشکی قانونی شکستگی شدید جمجمه ناشی از برخورد جسم سخت و خونریزی شدید، به عنوان علت مرگ این زن و مرد عنوان شد.

با کشف جسد دو مقتول به دستور بازپرس پرونده، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مسوول رسیدگی پرونده جهت شناسایی و دستگیری قاتل یا قاتلان احتمالی شدند.

کارآگاهان اداره دهم با بررسی محل کشف جسد اطمینان پیدا کردند که قاتل یا قاتلان احتمالی بدون هر گونه فشار و تخریبی وارد منزل شده بودند که این خود نشان از آشنایی مقتولان با قاتل یا قاتلان احتمالی داشت، لذا در ادامه پیگیری پرونده، تحقیقات پلیسی بر روی دوستان و آشنایان زن و شوهر مقتول آغاز شد.

در ادامه تحقیقات از بستگان مقتولان مشخص شد که داماد آن‌ها به نام «صادق ـ ح» 22 ساله، دو سال پیش با دختر آن‌ها ازدواج کرده و این در حالی بوده که در طول این مدت نیز به طور دائم با پدر و مادر همسرش دچار مشکل بوده است.

«صادق» از همان آغاز زندگی مشترک خود با همسرش فاقد شغلی مشخص بوده و از آن زمان تاکنون نیز هزینه زندگی وی و همسرش را «علی ـ ص» (مقتول) تامین می‌کرد، این درحالی بود که اخیرا نیز «صادق» به آن‌ها اصرار کرده بود تا برای ادامه زندگی خود به خانه پدر و مادر همسرش نقل مکان کند.

در نتیجه این موضوع زمینه تشدید اختلافات شده و مقتولان عنوان کرده بودند که دیگر حاضر به تامین هزینه‌های دامادشان نیستند در نتیجه وی باید برای خود کاری پیدا کند.

با توجه به اطلاعات به دست آمده، تحقیقات کارآگاهان اداره دهم بر روی داماد این خانواده متمرکز شد و این در حالی بود که وی در طول تحقیقات از هر گونه اطلاع از موضوع قتل، اظهار بی‌اطلاعی می‌کرد.

کارآگاهان اداره دهم در ادامه تحقیقات خود متوجه به سرقت رفتن اموالی از داخل خانه زن و شوهر مقتول شدند که در میان اموال سرقت شده یک رشته زنجیر طلای متعلق به مقتوله نیز وجود داشت.

با ادامه تحقیقات از داماد این خانواده کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که صادق در طول چند روز گذشته با شخصی به نام «فرهاد» در تماس بوده که با شناسایی «فرهاد» و انجام تحقیقات، وی به کارآگاهان عنوان کرد که «صادق» یک رشته زنجیر طلای زنانه را به او داده است.

در ادامه رسیدگی به این پرونده مشخص شد که رشته زنجیر طلای کشف شده متعلق به مقتوله است.

با توجه به مدارک به دست آمده، متهم که در طول تحقیقات تاکید داشت از موضوع قتل بی‌اطلاع است به ناچار لب به اعتراف گشود و اظهار کرد که پدر و مادر همسرش را در هشتم فروردین ماه به قتل رسانده است.

بنا به اظهارات این متهم، وی حدود 21 روز هشتم فروردین ماه برای صحبت درباره زندگی کردن با خانواده همسرش به درب منزل آن‌ها رفته بود، اما آن‌ها در منزل حضور نداشتند تا این که یک ساعت بعد پس از مراجعه آن‌ها به خانه وی نیز وارد خانه پدرزنش شد.

این متهم در اعترافات اظهار کرد که در حین شام خوردن موضوع نقل مکان به خانه پدر زنش را با وی و همسرش مطرح کرد که همین امر باعث شروع جر و بحث میان وی با آن‌ها شد در نتیجه متهم نیز که عصبانی شده بود به وسیله یک میله آهنی ضرباتی را به سر هر دو نفر آن‌ها وارد کرد و در ادامه با چاقویی که در منزل بود، گردن پدر زن و پای مادر زنش را برید.

این متهم پس از آن که مطمئن شد پدر و مادر همسرش کشته شده‌اند، مبلغی حدود 600 هزار تومان وجه نقد، یک دستگاه گوشی تلفن همراه و یک رشته زنجیر طلای متعلق به مادرزنش را سرقت و از آن محل متواری شد.

با توجه به اظهارات متهم، کارآگاهان اداره دهم با اخذ دستور قضایی از بازپرس پرونده در بازرسی از منزل متهم موفق به کشف دیگر اموال مسروقه شدند.

سرهنگ کارآگاه سعید لیراوی ـ معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ـ با اعلام این خبر گفت : با توجه به دلایل و مدارک قطعی به دست آمده و همچنین اعتراف صریح متهم به قتل، وی به شعبه سوم بازپرسی دادسرای جنایی اعزام و از سوی بازپرس پرونده قرار بازداشت موقت جهت متهم صادر و تحت نظر قرار گرفته و در حال حاضر نیز تحقیقات تکمیلی از متهم کماکان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها