اختلافات دو برادر‌ ناتنی

ارثیه پدری جان وارث را گرفت

اختلافات دو برادر‌ ناتنی بر سر ارثیه با قتل یکی از آنها به پایان رسید.
کد خبر: ۳۱۷۲۱۹

به گزارش فارس، روز 25 شهریور امسال، ‌مأموران پلیس ورامین از فوت مشکوک مرد مسنی در یکی از بیمارستان‌ های ورامین با خبر شدند.

مأموران با حضور در محل حادثه متوجه شدند که مقتول فردی به نام اصغر است که بر اثر اصابت چاقو به قلبش به قتل رسیده است و اظهارات همراهان مقتول نشان داد که برادر وی، قاتل است.

مأموران پلیس اقدامات خود را برای دستگیری هاشم، برادر مقتول آغاز کردند و مدت کوتاهی نگذشته بود که برادر مقتول دستگیر شد و به ارتکاب قتل برادرش اعتراف کرد.

وی انگیزه خود را از این کار، اختلاف قبلی با برادرش بر سر ارثیه پدری عنوان کرد.

جلسه رسیدگی به این پرونده، امروز در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی محمدسلطان همت‌یار برگزار شد.

اصغری روشن، نماینده دادستان در قرائت کیفرخواست صادره گفت: هاشم، متهم به قتل برادر ناتنی خود، اصغر است و با توجه به مدارک موجود در پرونده مانند، شکایت اولیای ‌دم ، گزارش مرجع انتظامی ، نظریه پزشکی قانونی و اقرار متهم ، بزه انتسابی به وی محرز است و تقاضای مجازات وی را دارم.

بعد از اظهارات نماینده دادستان، اولیای‌ دم در جایگاه قرار گرفتند و تقاضای خود را قصاص عموی خود اعلام کردند.

در ادامه جلسه، متهم در جایگاه قرار گرفت و ضمن قبول اتهام قتل، درباره انگیزه قتل گفت: پدر من، قبل از فوت وکالتنامه‌ای را برای انجام امور خود به برادرم داد که برادرم از این وکالتنامه سوءاستفاده کرد و بسیاری از دارایی‌ های پدرم را به نام خود سند زد. پدرم زمانی که از این موضوع مطلع شد، وکالتنامه را پس گرفت ولی قبل از اینکه دارایی‌های خود را برگرداند، فوت کرد.

بعد از فوت پدرم، هم من و خواهران برادرم، از او شکایت کردیم و حتی او روانه زندان شد، اما او با فریب‌کاری ما را مجبور به رضایت کرد و هیچ کدام از املاک را به ما برنگرداند.سرانجام روزی که برای صحبت کردن با او، به محله آنها رفتم، با هم درگیر شدیم و من با چاقویی که برای زهرچشم گرفتن از برادرم با خود برده بودم، او را زدم.برادرم و خانواده‌اش بارها، من را تهدید به قتل کرده بودند تا از شکایت منصرف شوم. برادرم گفته بود‌ حاضر است 300 میلیون تومان هزینه کند تا حکمی به نفع من صادر نشود.

بعد از اظهارات متهم، پسران مقتول در جایگاه حاضر شدند و در پاسخ به اظهارات عموی خود گفتند: تمام اظهارات متهم دروغ است. پدر ما فردی خیر بود و بارها کمک‌هایی میلیونی به او کرده بود ولی او قدر ندانست. او فردی بود که دوست داشت بدون تلاش، پول زیادی به دست آورد.

قاضی همت‌یار ختم جلسه را اعلام و صدور حکم را به آینده موکول کرد. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها