یک پلتفرمر خلاقانه و منحصربه‌فرد

یک قهرمان با 2بازی

بازی «همتای زمانی» (Chronos Twin) ابتدا قرار بود برای کنسول دستی گیم‌بوی ادونس ساخته بشود که پس از موفقیت DS، نینتندو تصمیم گرفت این بازی را روی DS عرضه کند. این بازی پلت‌فرمر جالب به‌دلایلی در زمان خودش مورد توجه زیادی قرار نگرفت. حالا یک نسخه بهبود یافته از همتای زمانی که پسوند DX را به‌همراه دارد برای کنسول Wii و در قالب یک بازی WiiWare عرضه شده است. ایده بازی در نوع خود جالب و منحصربه‌فرد است.
کد خبر: ۳۱۶۲۳۵

داستان در یک سیاره دورافتاده به‌نام Skyla رخ می‌دهد که ساکنین صلح‌طلبی دارد. اما یک موجود بیگانه وحشی به‌نام Twime به این سیاره حمله کرده و همه چیز را تحت اختیار خود می‌گیرد. ساکنین سیاره از یک جنگجوی قوی به‌نام «ناش» کمک می‌گیرند و او را با یک ماشین زمان به گذشته می‌فرستند تا توآیم را نابود کند. اما ناش شکست می‌خورد و برادرش «نک» قسم می‌خورد تا انتقام او را بگیرد.

شما نقش نک را بازی می‌کنید که با ماشین زمان به جنگ با دشمن شرورشان می‌رود. اما این دشمن در یک زمان شکست‌ناپذیر است؛ زیرا می‌تواند همزمان در 2 دوره زمانی وجود داشته باشد. به همین دلیل نک وارد دستگاهی می‌شود که او را به‌طور هم‌زمان به 2 دوره زمانی می‌فرستد.

روند بازی، پلت‌فرمر کلاسیک است با این تفاوت که شما باید دو بازی را به‌طور هم‌زمان پیش ببرید. صحنه همیشه به دو قسمت بالا و پایین تقسیم شده است. هر دو قسمت مربوط به یک مرحله هستند، اما این مراحل هر کدام در یک دوره زمانی اتفاق می‌افتد و موانعی که در آن‌ها وجود دارد، با هم فرق می‌کنند. شما با حرکت دادن نک، او را هم‌زمان در هر دو زمان راه می‌برید. به این ترتیب باید حواس‌تان هم‌زمان به هر دو تصویر باشد.

نکته جالب روند بازی این‌جاست که وضعیت نک در هر صحنه روی حرکات او در صحنه دیگر هم تاثیر می‌گذارد. مثلا اگر در صحنه بالا نک یک چاله بزرگ پیش‌رو دارد که نمی‌تواند از روی آن بپرد، اما در صحنه پایینی یک سکو برای پریدن وجود دارد، پریدن روی سکو باعث می‌شود تا نک در صحنه‌های بالایی در حقیقت روی هوا بایستد و در چاله سقوط نکند. یا مثلا اگر در صحنه پایینی یک دیوار جلوی راه نک را گرفته باشد، او در صحنه بالایی به‌‌رغم باز بودن راه نمی‌تواند پیش برود. این ایده جالب باعث شده مراحل بازی همتای زمانی در حالی‌که به‌ظاهر استاندارد و معمولی می‌رسند، اما بسیار خاص و بعضی وقت‌ها پیچیده باشند. شما به‌عنوان بازی‌کننده باید همیشه حواس‌تان به هر دو صحنه با هم باشد که کار مشکلی است. تیر زدن در هر کدام از صحنه‌ها با کلیدی متفاوتی انجام می‌شود که چالش‌برانگیزترین بخش بازی است. خوشبختانه چک‌پوینت‌ها بسیار زیاد هستند و با دست و دل بازی در مراحل پخش‌شده‌اند تا از باختن مکرر خیلی ناراحت نشوید.

بازی 5 مرحله کلی و 18 زیر مرحله دارد. یکی دو مرحله اول، به‌خوبی شما را با قوانین راه رفتن همزمان در دو دنیا آشنا می‌کنند و سپس یک عالمه معمای پیچیده و سرگیجه‌آور جلوی‌تان گذاشته می‌شود. همین‌طور که در بازی پیش می‌روید، نک قدرت‌های جدیدی از جمله تیرهای قوی برای سلاح و قدرت جدا شدن زمانی هم کسب می‌کند. قدرت جدا شدن زمانی به شما اجازه می‌دهد که نک را در یکی از زمان‌ها به‌طور جداگانه کنترل کنید. اما در نهایت برای پیشروی باید سرجای اولیه برگشته و نک را در هر دو صحنه با هم جلو بروید.

گرافیک کاملا معمولی و مانند دیگر بازی‌های WiiWare است. بزرگ‌ترین مشکل این بازی نبودن هیچ‌گونه منوی بین بازی برای متوقف کردن بازی یا خروج از آن است!

اگر بخواهید از بازی خارج بشوید باید کلا به منوی اصلی Wii برگردید اما خیال‌تان راحت باشد که بازی شما ذخیره خواهد شد. دوستداران سبک پلتفرمر کلاسیک اگر همتای زمانی را بازی نکنند، یکی از جالب‌ترین بازی‌های سبک پلتفرمر را از دست خواهند داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها