فوت عکاس دفاع مقدس

ابوطالب امام درگذشت

کوروش سید ابوطالب امام عکاس دوران دفاع مقدس که از یکسال قبل به دلیل بیماری قادر به حرکت نبود روز دوشنبه به بیمارستان شرکت نفت منتقل شد و امروز سه شنبه 18 اسفند درگذشت.
کد خبر: ۳۱۶۰۳۰

به گزارش مهر ، عباس میرهاشمی ، عکاس در مورد درگذشت ابوطالب گفت: وی روز گذشته به بیمارستان منتقل شده بود و امروز صبح هم قرار بود من به همراه تعداد دیگری از عکاسان به عیادت او برویم که مطلع شدیم درگذشته‌ است.

وی همچنین گفت که مشغول هماهنگی برای انجام مراسم خاکسپاری این عکاس در قطعه هنرمندان است.

افتخاری همسر ابوطالب یکماه قبل در مورد وضعیت جسمی ابوطالب گفته بود: او از یکسال قبل بی‌حرکت است و از فروردین نیز به مرور بیماریش گسترش یافته و هیچ بهبودی در وضعیت او دیده نمی‌شود.

کوروش سید ابوطالب امام که به «ابوطالب امام» شهرت داشت یکی از عکاسان ایرانی بود که به دلیل گرفتن عکس های دوران دفاع مقدس و جنگ مشهور بود و با وجود اینکه چند سالی بود به دلیل بیماری از ویلچر استفاده می‌کرد همچون حسین پرتوی کسی از او یادی نمی‌کرد.

وی حتی روی ویلچر هم عکاسی می‌کرد و در اغلب مجامع عکاسی و گشایش نمایشگاه های عکس حاضر بود. تهران  از سالهای 60 تا 67 ، جنگ، موشک باران ، اعزام نیرو به جبهه‌ها و...از جمله موضوعاتی هستند که ابوطالب به عکاسی از آنها پرداخت.

وی در مورد عکاسی از جنگ گفته  بود: موقع گرفتن هر یک از عکس ها این حس را داشتم که روزى جنگ تمام مى شود و همه چیز به حالت عادى بر مى‌گردد. در آن زمان تنها عکس هاى به جا مانده از این دوران مى توانند خاطرات را زنده نگه دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها