آخرین روزهای امسال نویدبخش خبرهای خوبی برای آخرین نسل از نقاشان قهوه‌خانه‌ای است، اول آن‌که قرار است بزرگ‌ترین نمایشگاه آثار نقاشان قهوه‌خانه‌ای در موزه هنرهای معاصر تهران برپا شود و دوم آن که سرانجام مجوز تاسیس آموزشگاه نقاشی قهوه‌خانه‌ای صادر شده است.
کد خبر: ۳۱۵۷۱۱

آخرین نمایشگاهی که قرار است از هفته آینده در موزه هنرهای معاصر تهران برپا شود، به آثار نقاشان قهوه‌خانه‌ای اختصاص یافته است.

این نمایشگاه قرار بود در ایام محرم برگزار شود که به دلایل مختلفی به تعویق افتاد و اکنون شرایط برپایی آن برای آخرین روزهای سال 88 مهیا شده است.

این نمایشگاه بازخوانی نقاشی قهوه‌خانه‌ای است و مروری دارد بر تاریخچه نقاشی قهوه‌خانه‌ای از آغاز تا متاخرین آن و آثار بزرگان این هنر نظیر محمد مدبر، حسین قوللر آغاسی، علی‌اکبر لرنی، احمد خلیلی، حسن اسماعیل‌زاده، حسین همدانی و... به نمایش درخواهد آمد.

برگزارکنندگان این نمایشگاه معتقدند یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه، احیای این سبک از نقاشی است که در این ارتباط آثار این نقاشان از مجموعه‌داران بخش خصوصی و دولتی گردآوری شده است.

در این نمایشگاه قرار است برای نخستین بار در تاریخ نمایشگاه‌های قهوه‌خانه‌ای بیش از 200 اثر از 12 هنرمند نقاش به نمایش در آید؛ اما مجوز تأسیس آموزشگاهی برای نقاشی قهوه‌خانه‌ای، خبر خوب دیگری بود که چندی پیش مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی آن را به رسانه‌ها اعلام کرده بود.

این 2 خبر در روزهای آخر امسال می‌تواند بهترین عیدی به هنرمندان این رشته از هنر باشد که سال‌هاست چراغش رو به خاموشی است.

مهدی نورعلیشاهی 
گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها